kori Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Z obesrwacji wynika: Gaz jest, kompresor załącza sie, wentylator załącza sie, Po włączeniu kompresora rurki jednak są ciepłe, a w układzie ciśnienie gazu nie rośnie. Na vagu pojawia sie błąd 604 - potencjometr klapy tylnej ale pojawia sie on co pewien czas, spróbuje zaadotowac klapy ale to raczej nie ma wpływu na chłodzenie
benyA4 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 A wiec tak mozliwe ze masz za malo czynnika. Rurki przy kompresorze ta wieksza wysokie cisnienie musi byc bardzo goraca ta mniejsza niskie cisnienie letnia. Natomiast tam gdzie rurki wchodza do kabiny , przy grodzi jedna rurka zimna nawet bardzo a druga letnia. Gaz pod wysokim cisnieniem leci do skraplacza gdzie sie schladza i skrapla , nastepnie do osuszacza gdzie sie oczyszcza i dalej do parownika a po drodze zawor rozprezny i w momencie kiedy przechodzi ze stanu cieklego w gazowy wydziela sie zimno. Mozesz miec taka ilosc czynnika ze czujnik pozwala na prace jednak efektywnosc ukladu jest wtedy dardzo slaba. Proponuje podpiac manometry i sprawdzic wysokosc cisnien. Obstawiam ze na LO bedzie w okolicy 0 bar ,a na HI max 9 bar. Oczywiscie sprawdzamy przy wlaczonej klimatyzacji.
kori Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Dobił mi gazu dzisiaj ale praktycznie nic nie weszło. Akurat takiego testu nie robiliśmy na HI, na LO mówił że ciśnienie bardzo nieznacznie się podniosło jak załączałem klime. A w układzie jest jakiś filtr ew elektrozawór co mógłby stanąć ?
benyA4 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Jest elektrozawor ktory steruje sprezarka ,a dokladniej praca tlokow im wiekszy skok tloka tym wieksze cisnienie . Zapchany filtr powodowal by bardzo duzy wzrost cisnienia po stronie HI do tego stopnia ze czujnik cisnienia wylaczyl by wlasnie tym elektrozaworem sprezarke. Uszkodzenie tego elektrozaworu sygnalizowane jest bledem w sterowniku. Jego zaciecie chyba nie. Niestety do wymiany zaworu musisz oproznic uklad. Tu masz link w ktorym jest opisane dzialanie tego elektrozaworu. Zasada działania sprężarek klimatyzacji sterowanych elektrozaworem | Auto klimatyzacja samochodowa Sprawdz czy dociera napiecie do tego zaworu, najlepiej podlaczajac zarowke 12V 2waty. Jesli bedzie sie zapalac to znaczy ze ze sterowanie wszystko ok. Jesli sprezarka faktycznie nie spreza to mozliwe ze elektrozawor nawalil. ---------- Post dopisany at 10:18 ---------- Poprzedni post napisany at 10:15 ---------- Piszesz ze dobil ci ale nic nie weszlo to jak on to robil??? normalnie gdy podlaczysz manometry do ukladu i zalaczysz klimatyzacje po stronie LO pojawia sie nieskie cisnienie , wtedy po tej stronie dopuszcza sie czynnik. A po stronie HI kontroluje sie maksymalne cisnienie zeby nie przesadzic. Jesli chcial dobic przy wylaczonej klimie to na jakiej podstawie chcial ocenic jej prawidlowe dzialanie??? ---------- Post dopisany at 19:02 ---------- Poprzedni post napisany at 10:18 ---------- Znalazlem ciekawy artykul> W przypadku układów klimatyzacji ze sprężarkami Denso, sterowanymi elektrozaworem należy kierować się zasadą dokładnego bilansu oleju w układzie. Są one szczególnie wrażliwe na niedobór oleju, który prowadzi do zniszczenia teflonowej powierzchni tłoków oraz łożyska ślizgowego krzywki wału korbowego. Nadmiar oleju prowadzi do blokowania iglicy elektrozaworu sterującego sprężarki co objawia się brakiem ciśnienia wychylającego krzywkę wału korbowego a co za tym idzie brakiem tłoczenia – teoretycznie sprawny układ nie pracuje. Sprężarki Desno z elektrozaworem należy montować w wypłukanym układzie – pozbawionym oleju.
kori Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Niestety moja sprężarka raczej takiego elektrozaworu nie posiada bo oprócz przewodu do elektromagnesu sprzegła nie ma żadnego zasilenia i nigdzie nie widać tego zaworu. tak wygląda mój kompresor: Jak mogę sprawdzić sprzęgło kompresora bo może to ono dobrze nie zwiera, jak ruszam wewn część koła to nie widać reakcji przynajmniej tak na aucie i kreci się dość lekko.
benyA4 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 O kurde a ja myslalem ze my caly czas o klimie w B6 rozmawiamy :)Ty masz wiec cos takiego SPRĘŻARKA KOMPRESOR SAMOCHODOWY TŁOKOWY, zasada działania sprężarki | Auto klimatyzacja samochodowa jezeli sprezarka sie kreci a nie tloczy cisnienia to tarcza wychylna sie zablokowala tylko czemu ??? Przy zbyt duzym cisnieniu na LO tarcza mogla sie ustawic w pozycji "0" ale sama powinna sie ponownie pochylic. No chyba ze twoj fachowiec napelnial klimatyzacje w zimny dzien, gaz slabo mu "parowal" i postanowil napelnic czynnikiem w stanie cieklym, wtedy ciecz mogla udezyc w zawor i go uszkodzic. W tym wypadku sprezarka do naprawy. Jednak to dosc zadka usterka. Jezeli krecisz tarczka sprzegla wraz z walkiem to dobrze bo oznacza ze sprezarka sie nie zatarla. Podlacz czerwony przewod do "+" bez uruchamiania silnika, wtedy tarczka sprzegla , przyklei sie do kola pasowego i juz jej nie ruszysz . Jezeli sie nie przyklei cewka do wymiany, jezeli sie przyklei ale bedziesz w stanie ja przekrecic sprzeglo do wyregulowania. ---------- Post dopisany at 17:09 ---------- Poprzedni post napisany at 17:07 ---------- Czarny przewod to "-" jezeli podlaczysz odwrotnie mozesz spalic diode zabezpieczajaca w cewce i bedziesz musial wymienic cewke.
Dev Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Z obesrwacji wynika:Gaz jest, kompresor załącza sie, wentylator załącza sie, Po włączeniu kompresora rurki jednak są ciepłe, a w układzie ciśnienie gazu nie rośnie. Na vagu pojawia sie błąd 604 - potencjometr klapy tylnej ale pojawia sie on co pewien czas, spróbuje zaadotowac klapy ale to raczej nie ma wpływu na chłodzenie Kolego podaj wiecej danych na temat auta rocznik silnik itd itp
kori Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Co do uzupełniania gazu to napewno nic nie zepsuł bo wcześniej już nie działała a mówił że gazu wystarczająco aby chodziła, tylko dla pewności uzupełnił (robił to kombajnem). Nie wiem co przy takiej sprężarce steruje pochyleniem tarczy ? Również ten zawór ssąco tłoczący mógł stanąć i ciągle mieli gaz ? Sprawdziłem sprzęgło, niby zwiera ok tj na założonym pasku ani rusz. Ale dziwi mnie że na zdjętym pasku różnice w ciężkości obracania kołem ledwo wyczuć pomiędzy spiętym a rozpiętym sprzęgłem, ruszam jednym palcem z lekkim oporem, a pomiędzy kompresorem a kołem nie idzie zobaczyć czy wałek faktycznie się obraca. Pisze o tym bo może tarcza sprzęgła się zerwała, chociaż żadnych zacieć i odgłosów nie ma podczas obracania.
benyA4 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Odkrec tarcze sprzegla wtedy bedziesz mogl pokrecic bezposrednio za walek. Wciskana ona jast na wieloklin , moze kliny sie zerwaly. Zeby ja odkrecis nie musisz sciagac paska czy spuszczac czynnika. Odkrecasz jedna srubke z walka i powinna zejsc. ---------- Post dopisany at 19:45 ---------- Poprzedni post napisany at 19:43 ---------- Jak masz zdjety pasek i zalaczone sprzeglo to bedzie taki sam opor jak z paskiem ale bez sprzegla zalaczonego. Kolo pasowe kreci sie luzno na lozysku dopiero gdy przyklei sie do niego sprzeglo z walkiem , sprezarka zaczyna pracowac. ---------- Post dopisany at 19:49 ---------- Poprzedni post napisany at 19:45 ---------- Kompresor budowa, sprężarka tłokowa, do klimatyzacji w samochodach | Auto klimatyzacja samochodowa pozycja 23 zawor sterujacy. Niestety do demontazu musisz odciagnac czynnik.
kori Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Opublikowano 1 Maja 2013 Byłem dzisiaj u szpeca, troche pokombinował z gazem, upuścił, zaczął czarować z zegarami i coś ruszyło, tzn zaczęło trochę chłodzić. Stwierdził że można by jeszcze spróbować wymienić gaz, i tak zrobił. Podczas prób temp w nawiewie zbiła do ok 9,5'C, raczej to mistrzostwo świata nie jest bo temp oscylował w ok 18', ale miało być ok. Robił kilka pomiarów a ja obserwowałem co sie dzieje na zegarach podczas wł/wyl klimy. A więc, Zegar niskiego ciśnienia wskazywał w okolicy 7bar na wył klimie, po włączeniu spadało w ok 4-5, Drugi zegar był w ok 8br i po włączeniu rósł do ok 11. Tylko jak jeździłem to znowu zaczęło kiepsko chłodzić, praktycznie w ogóle, potem znowu było lepiej. Niestety ja go uczulałem na wspomniany wyżej zawór to powiedział że to droga rzecz i lepiej skombinowac drugi kompresor, o czyszczeniu nawet nie wspomniał. Zapewne to wina tego zaworu w sprężarce, jaki koszt ?
Dev Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Zapewne to wina tego zaworu w sprężarce, jaki koszt ? nie kupisz tego osobno tylko w komplecie z kompresorem mam to samo, muszę wymienic całosc
benyA4 Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Zawor sterujacy ZAWÓR STERUJĄCY Sprężarki Kompresora SANDEN SD7V16 Zawór Klimatyzacji , Zawory do Sprężarek , Akcesoria do Sprężarek , Klimatyzacja Samochodowa Sklep Laser-Sinex ---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 20:02 ---------- Do sprezarek mozna kupic prawie wszystkie czesci , czasem tylko sie to nie oplaca. Zatartej nikt nie naprawi ---------- Post dopisany at 20:16 ---------- Poprzedni post napisany at 20:06 ---------- Co do cisnien w ukladzie to gdy kompresor nie pracowal cisnienie na LO i HI jest takie same . No chyba ze pomiar byl robiony po pracy to potrzeba z 10min na wyrownanie cisnien. Cisnienie na LO za wysokie na na HI za niskie powinno byc LO 2,5 HI 15 . Wyglada na to ze faktycznie zawor nie pochyla tarczy z tlokami .
kori Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Opublikowano 12 Maja 2013 Czy ten zaworek jest pod tą śrubką ? Czy żeby do niego się dostać trzeba ściągnąć dekiel ? Bo może udało by mi się go wyjąć bez demontażu sprężarki. Planuje go oczyścić, i może uda się go uratować. To chyba zwykły zaworek na sprężynce ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się