ptyś Opublikowano 12 Lipca 2008 Opublikowano 12 Lipca 2008 witam klubowiczow chcialbym poprawic hamolce w mojej sieczkarni jakie moge zalozyc zamiiast seryjnych mam tarcze niewentylowane wiec i zaciski pewnie bede musial zmienic tylko niewiem na jakie jak ktos to robil prosze o odp i jaki jest koszt tego zgory dzieki pozdro
Dev Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 załóz lepsze klocki i po temacie (np: ferodo DS performance) nie ma co kombinować, bezsensowne pakowanie sie w koszty
ptyś Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Opublikowano 14 Lipca 2008 jeszcze bys mi napisal jakie tarcze do tego zgory dzieki
adams78 Opublikowano 16 Lipca 2008 Opublikowano 16 Lipca 2008 Zobacz, jakie masz zaciski. Teves typ FN-3 czy Lucas C-54? Możesz sobie sprawić tarcze Ate wentyl., nacinane. Cena jak za zwykłe wentyl.
krzysiekTDI Opublikowano 16 Lipca 2008 Opublikowano 16 Lipca 2008 Zobacz, jakie masz zaciski. Teves typ FN-3 czy Lucas C-54? Możesz sobie sprawić tarcze Ate wentyl., nacinane. Cena jak za zwykłe wentyl. Ale kolega ma 1Z- ta, a tam są tarcze 280mm a takich nacinanych lub nawiercanych jeszcze nie spotkałem.
bobek84 Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 a co myslicie o tym ?http://moto.allegro.pl/item448869751_audi_a4_a6_vwpassat_zimmermann_tarcza_sport_klocki.html cene przystepna a jak z komfortem i osiagami?
Dev Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 tarcze ok ale klocki..... tutaj zastanowiłbym sie nad ferodo lub textarem
spetsnaz Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 witam klubowiczow chcialbym poprawic hamolce w mojej sieczkarni jakie moge zalozyc zamiiast seryjnych mam tarcze niewentylowane wiec i zaciski pewnie bede musial zmienic tylko niewiem na jakie jak ktos to robil prosze o odp i jaki jest koszt tego zgory dzieki pozdro W moim przypadku w 1Z żadna z tarcz 280x13mm nie wytrzymywała przegrzania jakie następowało po hamowaniu z większych prędkości. Nawet tarcze ATE krzywiły się po kilku miesiącach. Wymieniłem cały układ hamulcowy na seryjny montowany w AFN`ie, 288x25mm. Obecnie można kupić sporo gratów po atrakcyjnej cenie. Mnie udało się kupić zaciski z jarzmami (przód i tył) od AFN`a za 300PLN. Szukaj na allegro sprzedawców, którzy rozbierają na części auta z Anglii. Różnica w skuteczności hamowania jest ogromna, dużo lepiej działa również hamulec ręczny. W AFN stosowane były na tyle zaciski aluminiowe. W tym przypadku będziesz musiał kupić nowe przewody hamulcowe na tył (gumowe) ponieważ średnica gwintu w zaciskach aluminiowych jest większa niż w żeliwnych. Koszt przewodów 2 x 81,00PLN (do kupienia jedynie w ASO). Co będzie potrzebne: PRZÓD: 2 x tarcze 288x25mm 4A0 615 301C - ATE 24.0125-0105.1 (zwykle - nie Power Disc) zacisk hamulcowy lewy 8E0 615 123A zacisk hamulcowy prawy 8E0 615 124A 2 x jarzmo zacisku hamulcowego 3B0 615 125 zestaw klocków hamulcowe 8D0 698 151C - ATE 13.0460-7077.2 gumowy przewód hamulcowy (średnica i długość) pasuje od 1Z, więc może pozostać stary (o ile jego stan pozwala na ponowny montaż) TYŁ: możemy użyć tarcz z układu hamulcowego w 1Z. jeżeli istnieje konieczność wymiany używamy tarcz 245x10mm 8D0 615 601B - ATE 24.0110-0210.1 ważne - przy wymianie tarcz tylnych konieczna jest również wymiana łożysk i uszczelniaczy piasty zacisk hamulcowy lewy 8E0 615 423 zacisk hamulcowy prawy 8E0 615 424 2 x jarzmo aluminiowego zacisku hamulcowego 8E0 615 425 w ostateczności mogą pozostać jarzma z 1Z zestaw klocków hamulcowych 8E0 698 451A - ATE 13.0460-2820.2 2 x przewód hamulcowy 240mm dla zacisku aluminiowego 8D0 611 775J - ATE 24.5244-0240.3 1
adams78 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 2 x tarcze 288x25mm 4A0 615 301C - ATE 24.0125-0105.1 (zwykle - nie Power Disc) Dlaczego nie?
spetsnaz Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 2 x tarcze 288x25mm 4A0 615 301C - ATE 24.0125-0105.1 (zwykle - nie Power Disc) Dlaczego nie? W tarczach Power Disc w miejscach które zaznaczyłem zbiera się osad, który powoduje dużo szybsze i niestety nierównomierne zużycie tarcz i klocków hamulcowych. Rant widać na zdjęciach. Różnica w grubości tarczy to 2mm.
adams78 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Hm... Nie widzę tego na swoich, zmieniłem rok temu (około 25kkm). Wiesz po jakim przebiegu są te objawy? Ptyś, chyba jeszcze mam używane tarcze 280mm i klocki Lucas od Passka 1.9Tdi. Leżą na złomie, ale jeszcze sporo polatają. Oczywiście, jak masz zaciski.
adadur Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Co do Power Disców to kolega spetznas trochę przasadził i nie zgodzę się z tym że konstrukcja tarcz (nacięcia) wpływają na szybkość ich zurzycia w podany sposób.. Mam od 2 lat blisko PD i nie zauważyłem takiego pofalowania tarczy i myślę że jest to wynik doboru odpowiednich klocków - ja mam ATE. Zupełnie inną kwestią słuszność zastosowania takich tarcz ... po doświadczeniach może są minimalnie lepsze od zwykłych ale nie zakładał bym ich ponownie mając oczekiwanie poprawy hamowania (dodatko naprawdę mocno pylą klocki ATE), poprostu te roweczki to bajer praktycznie i jak już coś sportowego to tylko przewiercane tarcze.
kepasa Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 no i PowerDisc trochę są głośniejsze podczas hamowania... ale generalnie mimo pylenia hamuja dobrze, jak sie pokombinuje to można mieć fading po jednym ostrym hamowaniu... ja mam ATE 321mm i klocki też ATE jestem zadowolony. wcześniejsze kombinacje odstawiłem na półkę... jak ktoś chce to mu wyslę lekko smigane green stuffy.. dałem za nie 3 stówy i po dwóch tygodniach zdemontowałem bo paliły tarczę
adadur Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 jesli pracowały z PD to się nie dziwie te klocki wymagają czegoś lepszego. Co do hałaśliwości PD to ja tam kompletnie tego nie słyszę. Jednak te pylenie klocków ATE to istna zmora.
masterp84 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 mam takie pytanie czy przy wymianie tarcz jest konieczne wymienienie klockow gdy okladzina ma grubosc jeszcze 10mm, czy stare klocki moga miec wplyw na nowe tarcze?
Dev Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 zawsze zakłada sie na nowe tarcze nowe klocki jak ktoś robi inaczej to skucha
masterp84 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 tak wlasnie myslalem, ale znajomy nie chcial mnie sluchac, dzieki za odp
Dev Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 tak wlasnie myslalem, ale znajomy nie chcial mnie sluchac, dzieki za odp mozna tez tak zrobic, ale najpierw trzeba wyrównac klocek na papierze ściernym ale to głupiego robota i pyłu mozna sie nawdychac
adadur Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 To jak były zakładane te klocki nie widział że tarcza sie kończy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się