Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z tiptronikiem


mineralwater

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam A4 2.4 benzyna z tiptronikiem. Problem pojawił się dzisiaj. Automat normalnie przełącza biegi, nic nie szarpie, kick down działa super, wszystkie funkcje chodzą jak trzeba. Wyjątkiem jest "ręczna"zmiana biegów. Po przełączeniu z D na ręczną zmianę nic się nie dzieje. Na wyświetlaczu dalej są pokazane biegi automatu, nie działa ani + ani -. Zero reakcji na ręczne redukowanie biegów czy wbicie wyższego natomiast tej pozycji chodzi też normalnie automat, nic nie szarpie ani żadnych innych niepokojących objawów. CO to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pewno problem z samym lewarkiem tzn. z przełącznikem Tiptronika - musiałbyś ściągnąć gałkę i tą srebrną osłoną i zobaczyć czy na tej czarnej żaluzyjce są dwa magnesy ( uważaj bardzo bo podobno łatwo jest pogubić magnesy lub popsuć tą żaluzję ) , sprawdź jeszcze Vagiem czy nie ma jakiś błędów ( dotyczących przełącznika -F189 ) bo może się okazać to wina samego przełącznika który jest w płytce drukowanej pod tym srebrnym aluminium

jeśli mnie pamięć nie myli to podobny temat był na forum poruszany :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Szukałem info na forum ale w wyszukiwarce znalazłem wiele innych tematów a o tym problemie ani słowa niestety.

Wczoraj udało mi się kilka razy przełączyć z D na ręczną zmianę, pokazały się na wyświetlaczu 54321 ale dalej nie działa ani + ani -. Automat w tej pozycji także dalej normalnie funkcjonuje - tzn. sam zmienia bieg na wyższy lub niższy. Jutro podjadę do fachowca od automatów ale wolę wcześniej znać możliwe przyczyny coby skóry nie zdarli za bardzo :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o skrzynię myślę nie ma strachu skoro jeździ normalnie w trybie D , na 99% problem z samym sterowaniem gałką - znalazłem info na zagranicznych forach że często wypada ten magnes z żaluzji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a sterownika tam jakiegoś nie ma jak w przypadku multi od sterowania +- ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o skrzynię myślę nie ma strachu skoro jeździ normalnie w trybie D , na 99% problem z samym sterowaniem gałką - znalazłem info na zagranicznych forach że często wypada ten magnes z żaluzji

tez slyszalem ze to raczej czesta usterka z tymi magnesami :kwasny: u mnie lewarek lata bardzo lekko i czasem nie wiem kiedy a juz jest na manualu ale boje sie tam zagladac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...