cpikson Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Witam. Wlasnie jestem zmuszony do wymiany odmy bo popekalo wszystko, ta plastikowa rurka (058 103 213), obudowa zaworu (06A 103 247) i przewod od kolektora (058 103 221A) ktorego nie moge nigdzie znalezc jak tylko w ASO (120zl). I jak tak czytam to widze ze ten przewod jest wogole nie potrzebny, zmniejsza sie bez niego dostawanie sie syfu do kolektora i odchodzi jeden potencjalny powod nieszczelnosci ukladu turbo. I tu powstaje pytanie czy nie ma zadnej roznicy w osiagach i pracy silnika? Bo ja kiedy podczas pracy silnika organoleptycznie go scisnalem to silnik zmiejszyl na chwile obroty i wrocil do normalnej pracy. ---------- Post dopisany 09-05-2013 at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany 03-05-2013 at 22:23 ---------- up ---------- Post dopisany 15-06-2013 at 09:07 ---------- Poprzedni post napisany 09-05-2013 at 22:38 ---------- Naprawde nikt nie wypowie sie w tej sprawie?
pioteros Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 nic sie nie dzieje, widocznie miales drugie ujscie odmy uszkodzone skoro scisniecie przeowdu wplynelo na prace silnika ja u siebie mam tak zaworek EVAP na obudowie filtra podlaczony tylko do tipa tym sztywnym metalowym przewodem, przewod idacy od niego do kolektora wywalony, otwor po nim w kolektorze zaslepiony cienki przewod od odmy wywalony, dziura w kolektorze zaslepiona z odmy zostala tylko reszta, czyli plastikowe kolanko wychodzace z bloku, kawalek prostego weza ktory laczy to kolanko z metalową rurą idaca za silnikiem do separatora odmy na rurze dolotowej zadnego zlego wplywu na silnik to nie ma
Pawel_M Opublikowano 15 Czerwca 2013 Opublikowano 15 Czerwca 2013 U mnie w 1.8T odma kończy się przy ścianie grodziowej ( metalowa rurka ) reszta jest wywalona łącznie z zaworkiem pod kolektorem i chodzi jak chodził....
cpikson Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 A macie moze jakies fotki podeslac, tak dla zobrazowania sytuacji?
Pawel_M Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 A macie moze jakies fotki podeslac, tak dla zobrazowania sytuacji? A co tu obrazować ?? Kawałek rurki obciętej brzeszczotem.....
pioteros Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 probowalem zrobic zdjecie ale jest tam za ciasno nawet zeby reke wlozyc zwykly przewod gumowy od lpg o srednicy takiej jak szyjka kolanka odmy o dlugosci tej samej co trojnik odmy bez zaworka
Daniel131 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Witam. Podłączę się pod temat bo mam podobny problem. Mam pęknięty kolanko nr 058 103 213 oraz przetarty przewód do kolektora nr 058 103 221A. Czy mogę po prostu zaślepić miejsce w dolocie a wężyk zostawić aby luźno zwisał? U mnie również po ściśnięciu go powoduje lekką zmianę obrotów a przede wszystkim nie słychać tego syku powietrza zasysanego przez silnik.
pioteros Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 przewod wywal, kolanko kup nowe, a zamiast trojnika daj kawalek prostej rurki ktora polaczy kolanko z metalowa rurka idaca za silnikiem, otwor w kolekotrze zaslep
Daniel131 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 dzięki za odpowiedź. A taki półśrodek do czasu zakupienia tego kolanka można zastosować jaki podałem? Szukam kolanka w rozsądnej cenie w używkach i do tego czasu chciałbym po prostu zaślepić dolot a resztę zostawić do czasu zakupu kolanka. Wpłynie to na pracę oraz żywotność silnika? Będą jakieś skutki?
pioteros Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 pol srodek mozesz zastosowac, oby po 1. nie wywlilo ci oleju przez samo gniazdo odmy po tym kolanku 2, aby pozaslepiane byly wszystkie dojscia odmy - do tipa raz, do kolektora dwa, zeby lewego powietrza motor nie lapal
Labiel Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Z odmą bawiłem się w ADR. Po zrobieniu wolnej odmy przez 1 km silnik trochę szarpał. Ale potem chyba się przestawił na nowe nastawy (w końcu przepływka powinna pokazywać trochę więcej tlenu) a potem było już ok.
cpikson Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2013 ja osobiscie poki co zamontowalem ori odme ale slyszalem ze przy tym mozna zamontowac zbiorniczek gdzie beda gromadzic sie syfy ktore mialy by dostac sie do dolotu...
Labiel Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Tak zwany CTO czy jakos tak. To rodzaj separatora gdzie zbiera sie olej. Generalnie sama odma ma kolanka wlasnie po to aby olej nia mial takiej latwej drogi do dolotu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się