Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napięcie na pompie wtryskowej - prosze o poradę


Grzesiekkbc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy mam takie pytanie co do napięcia na nastawniku. Dzisiaj tak z ciekawości podłączyłem brata leona 110ps w bloku pomiarowym w 001 miał napięcie rzędu 1.72v - 1.80v czy czegoś tam, po czym podpiąłem swoja a4 na pompie też z 110ps i u mnie pokazało 1.40v - 1.42v. Co jest nie tak bo kiedyś coś tam czytałem że te napięcia są ważne. Jeszcze sprawdzę jakie mam napięcie na zgaszonym silniku.

Jak takie napięcie ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie sprawdza się na zgaszonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z tym profilem, jestem tutaj już 5 lat na forum i ciągle mam problem bo co nie zmienię to albo nic nie widać albo dane silnika są inne niż podawałem.

Sprawdzę jak tylko wrócę z pracy. Czy ma znaczenie to czy silnik jest ciepły lub zimny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo wszytskie operacje powinno ustawiać się przy 90* C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, silnik ma być rozgrzany do temp roboczej

napięcie na zgaszonym silniku u mnie w AFN wynosi 0,7 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie możesz nawet ustawić trzymając nastawnik w łapce. Jest to jego kalibracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wyjaśnimy jeszcze raz.

- silnik rozgrzany do 90*C

- ustawiamy na 0,740

Kurcze, ja nawet tak nie mam ustawionego, bo zawsze ustawiałem to na zimnym silniku ( tzn może 40*C ).

Czy tak ma być ustawiane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kalibracja i możesz RSW ustawić siedząc na kiblu, jeśli będziesz miał tak dlugi kabel by podłączyć się pod samochód :wink:

Pierścień dawkujący nie wywiera na nastawnik żadnego oporu więc jakie to ma znaczenie, czy silnik zimny czy gorący? Ważne aby wiedzieć, że po zamknięciu czapki nastawnika wzrasta napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czym może wiązać sie inne ustawienienie niż 0,740 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak bardzo masz inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o napięcie RSW na odpalonym aucie to też nad tym medytuję, bo z tego co się orientuję niskie napięcie oznacza wyeksploatowaną pompę wtryskową, która ma zbyt duży wydatek, np. u mnie jest 1.28-1.34v. I teraz pytanie do fachowców: czy ciśnienie wewnętrzne pompy ma wpływ na napięcie RSW? czy poprostu nastawnik wymaga reanimacji/wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To stanowczo za dużo.

Od czasu wymiany sprężyn w pompie zmagam się z dużym zużycia paliwa. Tak to wszystko ok, pali na dotyk. Tylko te zużycie sięgające nawet 10l co przed zmianą sprężyn było max 7l..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sprawdziłem dziś w końcu to napięcie na wył silniku i mam 0.660v czyli deko brakuje do 0.740v. Teraz proszę o info na temat ustawienia tak łopatologicznie i jakie objawy mogą się pokazywać przy takim napięciu? Dajcie znać bo mam trochę czasu teraz i może bym to jakoś sobie zrobił.

Bez_tytu_umm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczy puknąć. Trzeba wyjąć nastawnik i chwycić od dołu ramię przestawiacza pierścienia dawkującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...