Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż turbiny - czy da sie wyjąć z kolektorem? I inne pytania:)


FuThe

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pewien problem z wyjęciem turbiny...

Podszedłem do sprawy trochę nie do końca profesjonalnie i próbowałem odkręcić dość zapieczone śruby łączące turbinę z kolektorem bez zbyt długiego pryskania penetratorem (raptem chwilę) - myślałem, że puszczą i niestety jedna śruba trochę się objechała (próbowałem oczkową 12tką). Konkretnie ta śruba z lewej strony od tyłu - kijowy dostęp. Reszty na razie nie próbowałem - z obawy przed kolejnymi problemami.

Teraz moje pytanie jest takie - czy da się odkręcić kolektor wydechowy bez zdejmowania turbiny tak, żeby podejść do tych śrub już "na stole" i odkręcić je jakoś (palnik, penetrator itd) bezpieczniej - oczywiście później wymienię śrubę (nakrętkę) ale muszę to najpierw rozkręcić, a kręcenie w silniku jest mega niewygodne zwłaszcza przy już obrobionej śrubie:( Czy podejdę do wszystkich śrub kolektora z zamontowaną turbiną? Czy może turbina blokuje któreś śruby?

Jeszcze jedno pytanie - na jednym z filmików dotyczącym demontażu turbiny widziałem, że turbina jest od dołu jeszcze przykręcona do "czegoś". Czy potwierdzacie taką informację? Jak się da do tego podejść? Od dołu? Jaka śruba? Generalnie trochę mnie temat przerósł za pierwszym podejściem i teraz chcę się zabrać do tego jeszcze raz - wyposażony w palnik - mam nadzieję, że temperatura zrobi swoje. Piszą niektórzy też o coca-coli na śruby - pytanie jak do tego podchodzicie? Wystarczy polać śruby czy jakoś na dłużej "zamoczyć"? Bo niektóre np z kolektora są w trudnym miejscu...nie?

Przyjmuję wszelkie sugestie:) Pomocy:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dołu masz spływ oleju.

Tak, ja generalnie zawsze odkręcam turbinę z kolektorem bo łatwiej i srub nie obrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Czyli da się odkręcić kolektor z turbiną - super.

To, że od dołu jest spływ oleju - to wiem - dwie śruby gwiazdki albo śruba w bloku silnika do odkręcenia... ale czy turbina jest jeszcze jakoś przykręcona od dołu? Jeśli tylko spływ oleju, to luz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina trzyma sie na wydechu i kolektorze. W sumie 7 srub plus zasilanie i splyw oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 śrub? 3 do wydechu, 3 do kolektora - chyba że coś przeoczyłem...

Pytanie głównie dotyczy raczej tego czy da się odkręcić kolektor (8 nakrętek jeśli dobrze myślę) połączony z turbiną, bo odkręcenie turbiny od kolektora na moim samochodzie graniczy z cudem. Dlatego chcę odkręcić kolektor razem z turbiną a oddzielić to już na stole. Robił to ktoś w AFN? Bo z tego co widzę - trepek - Ty masz 1Z i tam lekko inaczej jest turbina (głównie gruszka). Czy w AFN nie będzie coś przeszkadzało? Rozbierał ktoś w ten sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak, AFN ma tylko 3 sruby wydechu a nie 4 - jak 1Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam więc pytanie - czy w AFN odkręcę kolektor bez odkręcania od niego turbiny? Da się podejść do wszystkich nakrętek - zwłaszcza tych które są na wysokości turbiny (gruszki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od spodu masz jeszcze wspornik z jednej strony przykręcony do bloku a z drugiej do turbiny.

ciężki dostęp ale jak nie odkręcisz nie wyjmiesz turbinki.

No chyba że ktoś wcześniej po demontażu nie zamontował wspornika , u siebie widziałem pierwszy raz , a w innych już nie było.

Jak montowałem turbinę na auto to też go nie zakładałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak musisz wlezc po auto zeby odkrecic splyw oleju, przynajmniej ja wchodzilem bo od gory nie moglem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadam na pytanie: odkrecisz sam kolektor bez ściagania turbiny

a tutaj masz mój opis który kiedyś komus wysyłałem odnośnie delmontazu turbiny moze sie przyda :

"odkrecasz krzyzakiem lapacz powietrza i wyciagasz go z puszki powietrza,odpinasz przepływke, wezyk od puszki powietrza , nastepnie waż który idzie do puszki powietrza(wszystkie opaski najlepiej odkrecac 7mka),wyciagasz góre puszki powietrza z lewej strony odkrecasz śróbke(chyba 10) i wyciagasz cała puszce powietrza......wchodzisz do kanału i od dołu odkrecasz 17stka w 3/4te długości auta złaczke rury wydechowej i tłumika koncowego...nie sciagaj gum dasz rade odepchnac reka tłumik w tył i ci wyskoczy rura...bedac na dole odkrec od razu waz "s" (od belki do turbo idzie)

teraz od góry...odkrec 3 śrubki miedzy wydechem a turbina (12).. pchnij je nizej , zeby Ci nie przeszkadzały(najlepiej nowe uszczelki wydechu kup)

odłacz wezyk podciśnienia od gruszki na turbinie, odkrec 3 śrubki od turbiny od góry ...zejdz na dół i długimi przedłuzkami(około 40cm) + nasadka 10 wykrec 2 śrubki z turbiny(uwazaj na uszzcelke która albo spadnie albo zostanie przy turbo...no i na olej moze troszke kapnac)

od gory odkrec 2 17stkami rurke olejowa turbiny...nastepnie siegnij lewa reka za turbo na dole jest jeszzce śrubka (mala grzechotka , przedłuzka i 13stka)..i wyciagaj turbine..wsio ...o czyms pany zapomnaiłem ?/

(aku raz odłaczalem raz nie ale chyba to nie istotne)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych śrubek polecam 12 w wersji banan, jeżeli jest za późno to kluczyk samozaciskowy do małych rur. Od spodu powinien być wspornik jeżeli go odkręcisz od silnika to samą turbinę z małą gimnastyką wyjmiesz. Z kolektorem nie próbowałem wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robilem turbo kumplowi w pasku (AFN) nie było opcji zeby wyciągnąc z kolektorem,w audi pewnie tez się nie da. A szkoda:/ bo czeka mnie demontaż mojej:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie wyciagnac bez kolektora bo ja wyciagalem, fakt ze niezbedny jest kanal(albo podniesione auto) zeby odkrecic srubke od wspornika ale da rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro się "da" to rozumiem, że nie ma problemu z podejściem do śrub (nakrętek) tych dolnych kolektora wydechowego? Bo jak próbuję tam wymacać gdzie śruby są (póki co bez rozbierania) to powiem szczerze, że mam pewne obawy... ale skoro mówicie, że się da...? Wiadomo że pewnie będzie łatwiej jak będzie odkręcony filtr, kolektor ssący, rurka od EGR itd... ale i tak tam chyba ciężko podejść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie sruby idą w miare dobrze ale łatwo obrobić 2 jedna z lewej strony turbo a druga z prawej. Mówię o srubach łączących turbo z kolektorem. Łatwiej by było jak by wyszła suszareczka z kolektorem. spróbuje w audi wyciągnąc jakoś z kolektorem, moze odkręce poduszke silnika i jakoś wyjdzie,bo w sumie jak przypomina mi się kumpla pasek i kombinowanie z tymi dwoma srubami to az mi się płakać chce :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przez tydzien codziennie wieczorem grubo podlewalem wd-40 i wszystko poszlo elegancko:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.po wizycie u mechanika stwierdzono ze jest wyciek z turbo na kolektor i czuc spalonym olejem,ja oczywiscie nic nie czuje.Auto nie kopci zachowuje sie normalnie egr mam przylany ale był od poczatku taki jezdze juz 2 lata.Mechanik stwierdził ze trzeba turibine zregenerowac.Chce tym autem zrobic w wakacje 3tys km.I teraz nie wiem co robic czy jest taka usterka mozliwa czy tylko wymysł mechanika,a i olej w silniku jest w poziomie czesto sprawdzam i nic.Doradzcie cos w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...