cabanmat Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Witam panowie... Od jakiegoś czasu mam dziwne uczucie że sprzęgło w mojej A3 robi papa... Jeszcze jakiś czas temu po parkingu jeździłem na samym sprzęgle teraz muszę dodawać gazy żeby jechać.... Czy nawet przy ruszaniu na skrzyżowaniach... jedzie dopiero jak nogi nie trzymam na sprzęgle... Może dwumas ? Silnik ALH był już na dwumasie... Jakie firmy polecacie produkujące sprzęgła ? LUK ? Co jeszcze wymieniać ? Jeszcze jakieś łożyska ?
Dejzor Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Witam. Podpinam sie pod pytanie kolegi wyżej. Mam bardzo podobne objawy w swojej A4 1.9 TDI AHU. Sprawa wygląda tak, że sprzęgło łapie mi praktycznie 1 -2 cm od samej góry - jak złapie to juz praktycznie mam puszczony pedał sprzęgła. Gdy silnik jest ciepły po dłuższej trasie, to w miescie w korkach, nie da sie za bardzo wyczuć pedału sprzęgła i trzeba sie naprawde wczuc zeby plynnie ruszyc autem, bez szarpniecia albo zawycia silnika. Robiłem test i na 3 biegu auto gaśnie nie dodając gazu ale to chyba słaby test. Jako tako nie czuje żeby mi się ślizgało, ale np. z piskami nie rusze (silnik dostaje obrotów, ale przyspiesza powoli jak automat). Na codzien jezdze normalnie, ale właśnie na 1 biegu gdy próbowalem ostrzej ruszyć, to nie ma szans zerwać przyczepnosci. Bede wdzięczny za odpowiedź.. PS. Czy dawno nie zmieniany płyn hamulcowy, może mieć wpływ na takie objawy sprzęgła? // EDIT. Dodam jeszcze, że kilka razy majac rozgrzany silnik i stojac na światłach, jak wrzucam 1 bieg, to czuc takie szarpnięcie jak by dobrze nie wysprzęglał. Ciekawi mnie czy jest sens wymieniać płyn, albo czy sprzegło mogło sie zapowietrzyć? Jak to jest, przy wymianie sprzęgła wymienić od razu dwumas? Czy w AHU jest dwumas, bo ile tematów na necie tyle opinii.
Fenrir Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 PS. Czy dawno nie zmieniany płyn hamulcowy, może mieć wpływ na takie objawy sprzęgła? Na pewno nie, to dwa różne obiegi. Płyn hamulcowy jest higroskopijny, chodzi o to że cały czas chłonie wodę z otoczenia, i jeśli dłuższy czas nie jest wymieniany to jego temperatura wrzenia spada, co może doprowadzić do zagotowania się płynu przy ostrym hamowaniu. Jest to kwestia bezpieczeństwa, a związku ze sprzęgłem nie ma. A co do objawów to mam podobne i moim zdaniem na pewno sprzęgło do wymiany, tarcza+docisk, a za sam dwumas bym się nie brał bez sprawdzenia go bo to też koszta i to nie małe.
ryq Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 a za sam dwumas bym się nie brał bez sprawdzenia go bo to też koszta i to nie małe. Zgadzam się - książkowo powinno się zmienić i to, i to. Jak pojedziesz do ogarniętego mechanika, to rozbierze i wizualnie sprawdzi dwumas - jak będzie trzeba to kupisz... Dokładnie tak samo zrobiłem - dwumas okazał się OK. Po wymianie kompletu sprzęgła wszystko ustąpiło. Dwumas się będzie objawiał telepaniem auta przy gaszeniu, odpalaniu. Można zrobić taki test, że jedziesz np 1400-1500 obrotów / min. i gaz do dechy - jak zatelepie budą, to dwumas może być do roboty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się