Gość Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Witam, 2 miesiące temu kupiłem audi a4 b5 z silnikiem AKN, 2001r, tiptronic, wersja po lifcie, abs/esp, klima, foteliki grzane, wersja chrom, z racji uszkodzenia silnika i pompy postanowiłem przerobić go na 1.9 TDI, AFN z manualną skrzynią. (Pominę etap wyciągania i wkładania silnika, zacznę od momentu podłączenia wiązki silnika do samochodu.) W samochodzie zastosowałem silnik AFN, i użyłem do tego silnika wiązki z komputerem przed liftem(97r) <- Tu był mój pierwszy błąd ponieważ ten komputer nie posiadał lini CAN pojawiały się błędy dot komunikacji. Po namyśle wywaliłem tą wiązkę wraz z ECM i zastosowałem wiązkę po lifcie wraz z ECU o numerze 038906012AH (dane z vag-a 038906012AH 1,9l R4 EDC 0000SG 2827) kodowanie 2. Dodatkowo do przeróbki poszło kilka kabli, wtyczek, podłączenie światła wstecznego, czujnik poziomu oleju. Efekt końcowy: Po poskładaniu samochodu efekt jest taki, że wszystko działa poza ABS i ESP, po przekręceniu stacyjki na liczniku (mały fis, chyba włożę duży ) pali się kontorlka ABS, ESP i po kilku sekundach czerwony wykrzyknik na fis-ie - co oznacza całkowite wyłączenie systemów. Z racji, że jestem człowiekiem, który jak coś zacznie robić to musi zrobić to do końca postawiłem się z tym uporać i... poniżej krok po kroku co sprawdziłem i co zrobiłem <- tylko odnośnie ABS/ESP, pomijam licznik,imo,adaptacje ecu Sprawdziłem błędy, co się okazało, nigdzie nie ma żadnych błędów poza sterownikiem ABS/ESP, błędy jakie odnotowałem to: 18256 Odczytaj pamięć błędów silnika <- w sterowniku silnika brak błędów 1486 Przeprowadź test drogowy poniżej dane dot sterownika: Postanowiłem wykonać ponownie przekodowanie sterownika ABS/ESP i adaptację czujnika skrętu, bez zmian. Co najlepsze, nie można przeprowadzić testu drogowego! Pytanie: Czy przypadkiem nie muszę wymienić sterownik silnika? Czy ten sterownik obsługuje ESP? Obsługa esp była w EDC15 czy w EDC15+ ? Obsługa esp odywa się na poziomie softu, mam wsad z obecnie założonego serownika, czy jest możliwość edycji by sterownik ESP mógł sterować silnikiem (momentem obrotowym etc)? Jak już wymiana to na jaki? Czy jest ktoś chętny pomóc za PLN-y ?
zbyszek7791 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 jeżeli nie uda ci się przeprowadzić testu (rozumiem że procedurę znasz) to spróbuj wyłączyć ten test ; ABS - nastawy -blok 103 ,lub 104 nie pamiętam który i test powinien się wyłączyć
Gość Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Znam procedurę, jutro spróbuję wyłączyć test i zobaczę czy to coś da, a co z błędem 18256 Odczytaj pamięć błędów silnika ?
zbyszek7791 Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 co do 18256 sprawdź na początek komunikację między sterownikami blok pom. 125 powinno być 1 , słaby aku też może powodować ten błąd
kuba84 Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 podobny problem, rozwiązany w sposób poniżej opisany :: Zobacz temat - Swap silnika AKN na AFN
czaki22 Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 a stary sterownik silnika ci sie nie chcial przekodowac ? bo tak naprawde nie trzeba go zmieniac jesli łyknie kodowanie
kuba84 Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 ESP nie pójdzie bo ten sterownik nie obsługuje ESP owszem ma CAN ale nie jest dla pojazdów z ESP EDC15 - 038906012BL ten jest do AFN/AVG i obsługuje ESP Musisz wgrać taki wsad ewentualnie szukać takiego sterownika i wszystkie Twoje problemy w ABS/ESP się skończą
Maras Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 a powiedzcie mi czy byly sterowniki silnika AFN z ASRem bo mam taka sama sytuacje ze zmienilem silnik i nie dziala mi asr ( nie mam ESP)
kuba84 Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Spróbował bym najpierw zastosować CAN'owski sterownik silnika, pompa ABS z ASR chodzi po CAN i może brakować jej komunikacji z silnikiem. W mojej ocenie najpierw trzeba by było zastosować CAN'owski sterownik silnika i zobaczyć co będzie dalej. Osobiście w jednym z aut klienta ASR został wykastrowany na jego żądanie, pompa z końcówką AH (ori z 2.5 z ASR) została zastąpiona pompą AB i chodzi sam ABS. Plus jest taki że nie ma żadnych błędów.
Maras Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 ale jaki to jest CAN-owski sterownik silnika?
kuba84 Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 polecam ten wątek Zmiana zegarów 919 na 920 CAN Działa!!
Gość Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Podsumowując, wyłączenie testu nie przyniosło efektów, w sterowniku ABS widać dane z ECU silnika czyli moment obrotowy etc, komunikacja CAN jest pomiędzy wszystkimi serownikami, na jednej stronie (nie pamiętam jakiej) sterownik 038906012AH jest bez obsługi ESP a 038906012BL z obsługą ESP (oba posiadają CAN-a), wymiana plug&play wchodzi w grę, bo pinologia jest ta sama, natomiast nigdzie nie mogę dorwać takiego ECU. Ma ktoś może wsad z 038906012BL ? Mam wsad z 038906012AH, czy potrafi ktoś go przerobić by obsługiwał ESP ? Zegarów nie potrzebuje wymieniać, ponieważ obsługują CAN-a są z 2001 r ;p
kuba84 Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 www.chiptuners.org - View topic - Audi A4 1.9TDI 110HP 038906012BL 0281010199 352254 jeśli masz kogoś kto ogarnie Ci wgarnie softu to powinno być ok. Wgrywałem parę razy ori wsady z tej strony i wszystkie były ok, zarejestruj się ściągnij wsad i daj komuś do wgrania ---------- Post dopisany at 16:44 ---------- Poprzedni post napisany at 16:43 ---------- ewentualnie pisz do kolegi spanky może znajdzie coś w swojej bibliotece ps. nikt nie kazał Ci wymieniać zegarów podrzuciłem link z forum passata bo jest tam wiele ciekawych informacji, których tutaj nie znajdziemy
Gość Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Hmm, wiem ale zegary na pełnym FIS-ie wyglądają ładniej Kuba84, czym najlepiej wgrać te "ori"? Wymagany programator? Można go (ecu) flashnąć mając go w samochodzie czy na stół trzeba ? ---------- Post dopisany at 19:59 ---------- Poprzedni post napisany at 17:00 ---------- a stary sterownik silnika ci sie nie chcial przekodowac ? bo tak naprawde nie trzeba go zmieniac jesli łyknie kodowanie Co masz na myśli mówiąc stary sterownik? Stary sterownik był do 2.5 AKN, następny jakiego użyłem był bez CAN-a (co powodowało problemy z komunikacją), a obecnie mam z CAN-em 038906012AH ale nie obsługuje ESP, wsad z 038906012BL powinien rozwiązać problem ponieważ obsługuje ESP
Maras Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 i tak nie czaje o co chodzi zreszto komputer silnika i tak napewno mam z can-em bo to juz jest ten nowszy
kuba84 Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 wgrać można np galletto 1260 , KWP 2000 itp
Gość Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Hi, zrobiłem tak jak było powiedziane... Wgrałem flasha z 038906012BL, po restarcie ECU, skasowaniu błędów, test drogowy przebiegł bezproblemowo i cała choinka zgasła kuba84 wielki dzięki za pomoc w tej kwestii , teraz pomyślę jeszcze nad dużym FIS-em
kuba84 Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 nie ma sprawy ! jeśli chodzi o fis też mogę pomóc myślę, że jakiś ładny znajdę na półce gdyby coś to wal na PW
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się