audison88 Opublikowano 18 Maja 2013 Opublikowano 18 Maja 2013 Witam czy jest możliwe, że przy przesiadce z opon 205/55R16 na 235/45R17 pogorszyła się dynamika tzn. czas sprintu od 70 do 140 na III biegu wydłużył sie o sekunde:shock3: ?????
Szarik Opublikowano 18 Maja 2013 Opublikowano 18 Maja 2013 Szersza opona to i opory toczenia wieksze,ale czy 1 sekunda to tak duzo.
rafaaaal Opublikowano 18 Maja 2013 Opublikowano 18 Maja 2013 Różnica zawsze będzie na niekorzyść przyspieszenia, za to przyczepność lepsza. Nie wiem jaką masz moc ale jeżeli się nie ścigasz to chyba jesteś jednym z tych którzy jadą wolno a w momencie jak ktoś ich wyprzedza zaczyna przyspieszać) U mnie zmiana z 195/65/15 na 245/40/18 również pogorszyła osiągi. Jednak nie na tyle aby mi to przeszkadzało;)
audison88 Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Opublikowano 18 Maja 2013 Moja moc to 163 KM i powiem, że na zimówkach właśnie tych węższych lepiej się zbierał a teraz troszkę mułowaty się zrobił
uciniak Opublikowano 18 Maja 2013 Opublikowano 18 Maja 2013 Moja moc to 163 KM i powiem, że na zimówkach właśnie tych węższych lepiej się zbierał a teraz troszkę mułowaty się zrobił Właśnie dziś zmieniłem moje zimowe 205/55/16 na 225/40/18 i mimo ponad 200km i 400nm również odczuwam przesiadkę na koła letnie negatywnie.Większe koła to przecież nie tylko szerokość ale i waga idzie do góry o parę ładnych kilogramów a to daje rezultaty w postaci gorszego przyspieszenia a i nie wiem czy zauważyliście również gorzej hamuje .A ta sekunda to i tak nieźle ja bym dał sobie rękę uciąć że jest jeszcze gorzej.Tak na marginesie jak by nie wygląd to najlepiej mi się jeździło na 225/45/17 lżejsze koło od 18'' samochód lepiej przyspiesza lepiej hamuje i zawieszenie działa jakoś tak mniej topornie.
audison88 Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Opublikowano 18 Maja 2013 Ale i tak masz niezły zapas mocy zresztą moment robi robote. Ale sie troche uspokoiłem bo myślałem ze z autem coś nie tak jest dlatego gorzej idzie:decayed:
pioteros Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 sama waga jak ucinak napisal to jest juz duzo, felga 17 z opona 225/45 wazy minimum 20 kilo, a stalowka 16 z odpowiednia opona pewnie z 5KG mniej co na 4 kola daje sporo, no i opor toczenia tez wazna sprawa, po 2-3cm szersze kazde z kol
audison88 Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Opublikowano 19 Maja 2013 Co prawda te zimówki też mam na aluminiowych ale różnica w wadze napewno jednak jest i to razy 4 i opory toczenia razy 4 czyli wszystko mówi samo za siebie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się