Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Po wymianie tarcz i klocków przód i tył


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj w końcu wymieniłem hamulce przód i tył klocki tarcze (przód ferodo tył bosch), odpowietrzaliśmy 2 razy wszystkie koła kilka razy pompując, powietrze wyleciało, potem juz sam płyn, zrobiłem na nowych hamulcach około 60km i efekt jest taki ze przy pierwszym wciśnięciu hamulca hamowanie jest słabe przy następnym jest mocniejsze i nastepnym jeszcze lepsze i tak sytuacja sie powtarza podczas kolejnego hamowania. Czy należy poczekać aż sie wszystko ułoży, czy są jeszcze zapowietrzone, czy może jeszcze jakaś niespodzianka ?:eusathink:

Opublikowano

takie rzeczy wymienia sie osiami a nie wszystko razem

wiec sie nie dziw

Opublikowano

Panie i co teraz samochód do huty ?? A tak poważnie to ogarnie sie to czy trzeba coś poprawiac ??

Opublikowano

Jezdzij, po 1000 km bedzie widoczna poprawa :wink:

Opublikowano

Ok dzięki :kox:

Opublikowano
takie rzeczy wymienia sie osiami a nie wszystko razem

wiec sie nie dziw

Czemu osiami? Co to za różnica? Pytam poważnie bo nie spotkałem się jeszcze z taką opinią, człowiek całe życie się uczy ;)

Opublikowano

masz wówczas dwie tarcze z klockami na dotarciu

A nie cztery

Opublikowano
masz wówczas dwie tarcze z klockami na dotarciu

A nie cztery

ciekawe spostrzerzenie.

Opublikowano

Mialem kilka przypadkow gdzie auto po wymianie wszystkich tarcz i klockow lądowało na drzewie albo w ogródku sasiada

Opublikowano
Mialem kilka przypadkow gdzie auto po wymianie wszystkich tarcz i klockow lądowało na drzewie albo w ogródku sasiada

boi wtedy wszystkie koła słabiej hamuja.a tak to jedna os cos trzyma.

Opublikowano

Panowie a jak to jest z nowymi samochodami...? Przecież one mają od razu dobre hamulce , można powiedzieć ze nawet brzytwy....tam się nic nie układa a przebiegi samochodu to zaledwie kilka-kilkanaście km.

Ja u siebie jak wkładałem nowe tarcze na przód i klocki oczywiście półka górna to wcale nie zauważyłem słabszych hamulców niż przed wymianą ....Od razu był dobry hamulec .

Dodam ze płyn hamulcowy świeży .tłoczki wszystkie po sprawdzane są ok.przewody giętkie nowe dobrze po odpowietrzane

Myślę że jak się poświęci więcej czasu i wszystko zrobi,poczyści,prze smaruje,tak jak należy ,odpowietrzy,materiały dobrego gatunku zastosuje to nie powinno być problemu i narzekania na słabszy hamulec po wymianie tarcz i klocków...

Takie jest moje zdanie na ten temat ..a wasze?:wink:

Opublikowano

A nasze nie.

Mowimy tutaj o kilkunastoletnim a nie nowym aucie

Elementy układu hamulcowego maja prawo sie odksztalcac. Stąd sa slabe hamulce. Ale jak widac nie zawsze. Jsk docieraja sie klocki z tarczami widac po samych tarczach ktore zwykle sa wytaczane

A rzadko kiedy szlifowane

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie, czy odrazu klocek powinien zbierać po całej tarczy czy dopiero jak sie wszystko ułoży ?? Bo zbiera mi teraz na 3/4 tarczy. Prowadnice były wyczyszczone nasmarowane zaciski porobione jak należy.

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie, czy odrazu klocek powinien zbierać po całej tarczy czy dopiero jak sie wszystko ułoży ?? Bo zbiera mi teraz na 3/4 tarczy. Prowadnice były wyczyszczone nasmarowane zaciski porobione jak należy.

Jak by było wszystko jak należy to powinno zbierać od razu na całej powierzchni klocka ..a jak widzisz jest tak jak pisał Tomek

Mowimy tutaj o kilkunastoletnim a nie nowym aucie

Elementy układu hamulcowego maja prawo sie odksztalcac. Stąd sa slabe hamulce. Ale jak widac nie zawsze. Jsk docieraja sie klocki z tarczami widac po samych tarczach ktore zwykle sa wytaczane

A rzadko kiedy szlifowane

musisz poczekać aż się po układa i po dociera wszystko jak należ....

Opublikowano

A czy na taki stan rzeczy mają wpływ np. tylko zużyte zaciski czy tez np. ogólny stan zwrotnicy zawieszenia itp. ?

Opublikowano

By klocek równo zbierał musi być dobra sprężyna,dobre gumowe tuleje, czysty zacisk i przejechane 1kkm

Opublikowano

Po kolejnym odpowietrzaniu hamowanie wróciło. A zacisk był zrobiony tak jak piszesz, wszystkie gumki nowe, prowadnice nasmarowane wyczyszczony itd.

Teraz pojawił sie dziwny objaw przy hamowaniu przy niewielkiej prędkości, buczenie huczenie coś w tym stylu. W linku niżej jest nagranie, nie jest to moje ale jest identycznie jak u mnie. Co może być przyczyną ? Nagranie około 1 min i słychać dość dobrze ten odgłos. Jak by link nie działał to piszcie to poprawię

http://smacznyogrod.pl/audi/G_os_002.mp3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...