bartolini9 Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Witajcie. Od przedwczoraj jestem na jakiś czas posiadaczem Audi A4 B6 z 2002 roku i mam kilka problemów w nim, które chciałbym rozwiązać. Mam nadzieję, że pomożecie:) To moje 1sze Audi i kompletnie nie mogę się odnaleźć w nim, bo miałem wcześniej tylko Poloneza i Volvo:) Problemy: 1. Pierwszy problem dotyczy zamka centralnego. Zamykam autko, wszystkie drzwi zostają zaryglowane. Po jakichś 15 sekundach środek auta oraz przednie i tylne lampy zaczynają się świecić i gasnąć na przemian. Trwa to z 5 minut i tyle. Alarm się nie włącza ale nie wiem o co z tym chodzi oraz gdzie mam rozpocząć poszukiwania? Od czego byście zaczęli? 2. Bagażnik raz chce a raz nie chce się otworzyć (wtedy muszę użyć kluczyka, aby to zrobić). 3. Pali się non stop kontrolka Air Bagu. Wraz startem silnika jak się zaczyna palić, tak pali się cały czas. Może trzeba sprawdzić jakieś przewody? Gdzie się one znajdują? 4. Radio gubi stacje. Z tyłu zdjąłem część podsufitki i tam odnalazłem wzmacniacz. Zdjąłem go, przeczyściłem wtyczki i kontakty ale nic to nie dało. W mieści stacje ładnie odbierają. Poza miastem słabiuuutko. Odłączając kabelek zasilający (siwy) będąc w mieście , radio nie straciło stacji i grało tak samo jak z tym kabelkiem. Co to oznacza? Że wzmacniacz nie ma zasilania czy jest spalony? Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady. Nie mam możliwości podłączenia się pod VAGa i sczytania błędów, no chyba, że jakiś kolega z trójmiasta chciałby zdiagnozować moje autko:) Pozdrawiam!
edekxp Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 1. Włąśnie włacza Ci się alarm tylko bez syreny, wyłączona w kodowaniu Usterka - pewnie w któryś drzwiach mikrostyk nie łaczy Potrzebny vag najlepiej Nie masz to sobie kup 50zł nie majątek a wiele pomaga 2. Bagażnik pewnie "blaszka" w silniku od otwierania 3. Tu najlepiej vag bo może któryś czujnik nawala, np w słupku tam często jest wilgoć 4. Jeżeli radio gubi stację może być wina wzmacniacza lub jego zasilania, ale z tego co piszesz to brak zasilania. Sprawdź bezpieczniki. Jakie masz radio oryginał? Jeżeli nie to trzeba zrobić przeróbkę dlatego nie działa wzmacniacz
bartolini9 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Dzięki za odpowiedź. Właśnie ogarniam VAGa , nie spodziewałem się, że jest taki tani, biorąc pod uwagę np. Volvo:) 1. O których mikrostykach mówisz? Te w klamce czy na zamkach? Jak tak te światła sobie mrygają to z lewej strony na łączeniu maski i drzwi słychać jak się coś przełącza. 2. Bagażnik się blokuje tak, że się wciskam przycisk a tu nic. Anie drgnie, ale słychać jak się wciska. Łatwy jest dostęp do tego silniczka? Jakieś rady? 3. AIRBAG: a o które słupki chodzi? Jak przewody od AIRBAGU idą? Może styki jakieś trzeba przeczyścić? 4. Sprawdzałem skrzynkę bezpieczników, ale nie ma tam nigdzie napisane coś w stylu "amplifier" czy "antenna".. Czy jeszcze gdzieś się znajdują dodatkowe bezpieczniki? Radio jest oryginalne AUDI CONCERT. Jeszcze jest jeden problem. Nie mogę przełączyć się na wskazanie komputera dotyczące spalania auta. Pokazuje tylko zasięg auta w km. Na manetce wycieraczek pod spodem jest przycisk RESET a z prawej strony na manetce przyciski góra i dół ale jak naciskam je to nic nie działa. Jakiś pomysł? pozdrawiam
edekxp Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Skoro masz manetkę z przyciskami to powinno działać.Skoro nie działa to trzeba sprawdzić kodowanie vagiem. Znowu vag potrzebny. Czujniki od poduszek są w pasie przednim w słupkach srodkowych i chyba z tyłu. Musisz vagiem sprawdzić bedzie wiadomo który. Microstyki są w zamkach ale tu też vag potrzebny bo nie wiadomo które drzwi albo klapa Vag to jak podstawowy klucz, bez niego możesz szukać ustarki bardzo długo. Kup sobie np. od viakena sprawdź błędy i podaj tu na forum. Wtedy coś pomożemy. To mie jest polonez.Tu jest tyle elektryki że szok. Moduł np w drzwiach jest bardziej skomplikowany niż cały sterownik w polonezie o ile miałeś ten nowszy caro plus Tapatalk
bartolini9 Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Opublikowano 29 Maja 2013 edekxp ,dzięki za odpowiedź. Czekam już na kabelek, nie wiem czy dojdzie on do piątku, wtedy podłączę i zobaczymy co powie. A co z tym radiem? Są gdzieś jeszcze bezpieczniki od wzmacniacza czy jak to w Audi wygląda? Chyba,że trzeba radio wyjąć, ale słyszałem,że trzeba jakieś specjalne klucze kupić.. Czy VAG też pomoże w tym względzie? Pozdrawiam
edekxp Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Z radiem to trzeba szukać napięcia do wzmacniacza vag tu raczej błędów nie pokaże Tu masz opis: 1. Zdjąć element podsufitki przy tylnej szybie (odchodzi łatwo po podważeniu płaskim śrubokrętem - ma około 6 klipsów). W A4 Avant wzmacniacz jest ukryty pod lewym tylnym boczkiem. Tak to wygląda po zdemontowaniu - po prawej wzmacniacz FM.(http://images45.fotosik.pl/128/7938597daaf75fb2med.jpg) 2. Oto nasz wzmacniacz FM. Należy go zdjąć odchylając 6 czarnych klipsów (można odłączyć przewód z masą). Po zdjęciu na spodniej stronie wzmacniacza ukaże się kilka blaszek, które to dotykają odpowiednich styków na samej szybie (antena w A4 b6 to parę górnych poziomych i pionowych ścieżek przewodzących naniesionych na tylną szybę, wyglądają jak ogrzewanie tylnej szyby). W moim wypadku wystarczyło wyczyszczenie owych blaszek na wzmacniaczu i styków na szybie. Dodatkowo radziłbym włączyć radio na jakiejś stacji i ściskać czarną gumę na wzmacniaczu, aż usłyszy się poprawę odbioru. Czasem jakiś element elektroniki może nie mieć styku (tak było u mnie i to miejsce czułe na dotyk ścisnąłem na stałe metalowym klipsem). (http://images46.fotosik.pl/128/8f531f43dded1738med.jpg) Ta obejma w czerwonym kółeczku to wspomniany metalowy klips, który znacznie poprawił odbiór. UWAGA! Dla wszystkich którzy próbują naprawić ten wzmacniacz antenowy radzę nie odklejać wierzchniej gumy ochronnej bo wraz z nią odchodzą elementy elektroniki i bezpowrotnie niszczą wzmacniacz !!! (http://images37.fotosik.pl/124/6698d22c1bd8f6b6med.jpg) Do wzmacniacza wchodzą trzy wtyczki: -czarna/szara - antena główna FM. -żółta - Antena FM Diversity -biała - zasilanie. Wychodzi że biały to zasilanie a nie siwy tak jak sprawdzałeś Sprawdź jeszcze raz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się