januszm41 Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Myślę że tak bo każdy aso ma swoje ceny. Dzwonilem po różnych aso w sprawie np. wymiany paska zebatego, pompy wody oraz rolek do mojego auta i tak: Audi aso 1900 Vw aso 1700 Skoda aso 1500 Także widać różnice są duże Gesendet von meinem LT28h mit Tapatalk 2
daniels Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Myślę że tak bo każdy aso ma swoje ceny.Dzwonilem po różnych aso w sprawie np. wymiany paska zebatego, pompy wody oraz rolek do mojego auta i tak: Audi aso 1900 Vw aso 1700 Skoda aso 1500 Także widać różnice są duże Gesendet von meinem LT28h mit Tapatalk 2 to prawda ale ogólnie autorud ma dobre ceny
cabanmat Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Opublikowano 30 Maja 2013 Sztomel możesz zapodać jakiś fajny poradniczek jak wykonać logi które wyżej zaleciłeś wykonać ? http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/
Sztomel Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Najpierw łączymy laptop i gniazdo diagnostyczne w samochodzie kablem diagnostycznym. Włączamy zapłon i odpalamy na kompie Vaga. Po wyświetleniu się głównego okna dialogowego Vaga klikamy na ikonkę "Select" i mamy do dyspozycji interesujące nas sterowniki w samochodzie (nie każde auto posiada wszystkie sterowniki jakie są dostępne w Vagu). Chcąc wejść w sterownik silnika klikamy na ikonkę "01 Engine" a następnie klikamy na "08 Meas. Blocks" czyli bloki wartości mierzonych i wpisujemy w górne okienko (jedno z 3 dostępnych) grupę 007 z klawiatury kompa albo klikamy na ikonkę "Up" przy tym okienku aż pokaże grupę 007 i odczytujemy wartość w okienku opisanym jako "Coolant temp." czyli wartość podawaną z czujnika G62. Następnie wychodzimy ze sterownika silnika klikając na ikonkę "Go Back" aż dojdziemy do okna dialogowego ze sterownikami i wtedy klikamy na ikonkę "17 Instruments" i wchodzimy wtedy w sterownik zegarów. Dalej klikamy na ikonkę "08 Meas. Blocks" i wybieramy identycznie jak poprzednio tylko, że już grupę 003 a nie 007 i w pierwszym polu od lewej mamy wskazania z czujnika G2. To jest tylko podgląd w wartości z tych czujników a jeśli chcemy wykonać log tych grup to w prawym dolnym rogu okna dialogowego jest ikonka "Log" więc klikamy na nią a nastepnie na ikonkę "Start" na środku u dołu okna dialogowego i logujemy przez dowolny czas każdą z tych grup - można logować daną grupę od zupełnie zimnego silnika aż do czasu kiedy powinien już uzyskać temperaturę roboczą czyli najlepiej logować ją w trakcie jazdy bo na postoju to długo można czekać zanim się silnik zagrzeje. Jak chcemy zakończyć log to tylko klikamy na ikonkę "Stop" a następnie "Done Close" i log już jest zapisany w folderze "LOGS" programu Vag-Com. Jedyny mankament jest taki, że nie da się logować jednocześnie grup z różnych sterowników więc nie zlogujemy tych grup razem. Przecież jest to wszystko opisane w poradzie, której link zamieściłeś.
cabanmat Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Opublikowano 31 Maja 2013 Sztomel podesłałem Ci zapytanie na PW
rikardo Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Czujnik był wymieniany Oryginalny czy zamiennik? Jak zamiennik to też mimo wymiany może wskazywać błędne dane. Generalnie takie części powinno się wymieniać w oryginale.
łukasz1986 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 wymien termostat i problem z glowy, sam mialem ten problem i po wymianie temperatura wrocila do normy. mam tylko nadzieje ze i spalanie wroci bo bylo wieksze srednio o 1l/100km
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 Czujnik był kupowany zamiennik za jakieś 70zł. łukasz1986, kupowałeś ori w ASO czy jakiś zamiennik typu BEHR,WAHLER,VERNET ?
łukasz1986 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 ja kupilem zamiennik WAHLER. wymienilem go w czwartek i od razu na przejazdzke i po chwili ukazala sie moim ocza pieknie stojaca wskazowka na 90*
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 I w jakiej cenie jeśli można wiedzieć ? ten WAHLER oczywiście
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 U mnie to było tak... Już po kupnie auta i powrocie do domu widziałem że coś jest nie tak.. bo silnik nagrzewał się do 80 stopni w czasie jazdy. Później mnie nie było w domu i Audi jeździł trochę ojciec. Powiedział mi że jeździł w trasę 100km w jedną i rzekomo wskazówka nawet nie drygał (cały czas leżała na 60 stopniach). Skazałem mu wstąpić do elektryka... Elektryk podłączył pod kompa posprawdzał licznik czy silniczki we wskazówkach działają i zdiagnozował uszkodzony czujnik wody. Zamontowali drugi a ori przywiózł do domu, później mierzyłem ori omomierzem i niby wartości były poprawne U mnie jest typowo bo silnik podczas jazdy nagrzewa się do 80 stopni i nie chce więcej... najwyżej jak nie ma wielkich mrozów to jak stanę na światłach to wskazówka podskoczy do 90 ale jak ruszę to od razu opada na 80 stopni. Kiedyś nawet porównywałem ze wskazaniami z klimatronika ale nawet gdy licznik pokazywał 90 stopni to klima tronik nie pokazywał więcej niż 78 stopni Rozumiem że termostat do TDI musi mieć temperaturę otwarcia 87 stopni ?
łukasz1986 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 to mi wskazowka pokazywala temperature ok 70* i ciezko bylo zeby poszla jeszcze cos wyzej,i automatycznie poszlo spalanie w gore na ok 6.8l/100km a wczesniej bylo 5.5-6/100km. myslisz ze to przez niedogrzany silnik palilo wiecej?a jak mozna sprawdzic temp. na climatroniku? na termostacie pisalo 87st takze to jest pewnie temp otwarcia
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 jest opisane na necie "ukryte funkcje klimatroniku" To widzisz u Ciebie to można powiedzieć że termostat był winowajcą bo łapał max 70 stopni. Możliwe że niedogrzanie było winowajcą większego spalania. Później wędrujesz na 49C i masz odczyt temperatury wody.
łukasz1986 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 dzieki za filmik.skoro masz juz wymieniony czujnik i dalej nic to moze warto jeszcze wymienic termostat?
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 Jak nie ogarniesz jak włączyć to mogę Ci wieczorem nagrać manuala Musisz popatrzeć jakie są kody... i do czego służą... Możesz zrobić żeby Ci pokazywał prędkość obrotową, prędkość jechania, różne temperatury itp.
łukasz1986 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 to nawet nie wiedzialem ze jest taka mozliwosc,przyznaje sie bez bicia,poszukam jeszcze na necie ale manual pewnie by sie przydał
rikardo Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zamontowali drugi a ori przywiózł do domu, później mierzyłem ori omomierzem i niby wartości były poprawne U mnie jest typowo bo silnik podczas jazdy nagrzewa się do 80 stopni i nie chce więcej... najwyżej jak nie ma wielkich mrozów to jak stanę na światłach to wskazówka podskoczy do 90 ale jak ruszę to od razu opada na 80 stopni. Kiedyś nawet porównywałem ze wskazaniami z klimatronika ale nawet gdy licznik pokazywał 90 stopni to klima tronik nie pokazywał więcej niż 78 stopni Rozumiem że termostat do TDI musi mieć temperaturę otwarcia 87 stopni ? Sprawdź wskazania grup zgodnie z poradą kolegi Sztomela natomiast termostat zawsze zdążysz wymienić. Możesz go sam sprawdzić nagrzej silnik do temp. 90 stopni i sprawdź czy dolny wąż masz zimny jak zimny to termostat sprawny jak ciepły to przepuszcza. To, że pomiary czujnika wykazały prawidłowe jego działanie nic nie znaczy miałem taki przypadek, że po zwykłym wyjęciu czujnika było identycznie. Okazało się, że czujnik wskazywał raz 70 stopni a po chwili pojawiało się wskazanie - 11. Dało się to dopiero zdiagnozować podczas jazdy z podpiętym VAG-iem. Ze swojej strony polecam stosowanie oryginalnych części gdyż problemy będą się powtarzać co sam przerabiałem osobiście ale to już twoja wola.
cabanmat Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2013 Kodów już nie pamiętam... może ktoś ogarnięty powie na jakim kanale sprawdzić temperaturę silnika ? Bo z tego co pamiętam to były dwie wersje... ---------- Post dopisany at 16:38 ---------- Poprzedni post napisany at 13:40 ---------- Podsyłam manual świeco co kręcony
hornet Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 kanał 51 a 49 to temp płynu chłodzącego
Rekomendowane odpowiedzi