Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łańcuszka rozrządu i napinacza w Audi A4 B5 1.8 oraz 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

owszem uczy sie, ale najlepiej na cudzych a nie na własnych

zrób to co pisałem a na pewno bedzie wszystko ok, nie ma co eksperymentowac

Opublikowano

A czy wymiana łańcuszka będzie tak samo przebiegała w 2.0 ALT? Bo chyba czeka mnie również zabawa z rozrządem, gdyż z tyłu silnika słychać rzężenie jak również są odczuwalne po przyłożeniu dłoni delikatne stuki. Dziwi mnie tylko że cały cyrk z rzężeniem zaczyna się od 70*C - wcześniej cisza...

Opublikowano

wymiana przebiega tak samo jak w ADR-e

Opublikowano

wymiana przebiega tak samo jak w ADR-e

Pytam bo w 2.0 jest jeszcze na jednym wałku wariator i nie wiem czy nie będzie z nim problemu? bo w 1.8 nie ma tego ustrojstwa.

A teraz mam jeszcze jedno pytanie - niedawno zmieniłem olej na mobil 1 ESP i zauważyłem, że rzężenie zaczyna się trochę później niż jak był zalany shell a z tego co się zorientowałem to ten mobil nie robi się mocno rzadki jak się nagrzeje; i tu moje pytanie czy nie nadszedł już czas żeby zalać go półsyntetykiem??

Opublikowano

nie masz tam zadnego wariatora

napinacz jest tylko elektryczny

oleju nie zmieniaj na semi

ten co masz jest bardzo dobry

Opublikowano

nie masz tam zadnego wariatora

napinacz jest tylko elektryczny

oleju nie zmieniaj na semi

ten co masz jest bardzo dobry

W 2.0 ALT jest wariator a napinacz jest hydrauliczny

Opublikowano

jezeli tak to sorry

braki w wyksztalceniu ale jeszczde dokladnie sprawdze

Opublikowano

Z tego co pamiętam to napinacz jest hydrauliczny bo w aso próbowali wymienić ale nie dało to efektu. Mechanior mówił że łańcuszek jest w dobrym stanie ale widzę że co niektórzy na forum też mieli w dobrym stanie a musieli wymieniać.

Opublikowano

faktycznie jest,

nazywa sie to nastawniki rozrządu: 06B 109 088 C

Opublikowano

Właśnie nie wiem czy przez ten wariator nie będzie jakiegoś problemu przy wymianie. Wczoraj byłem u mechanika zapytać o ten wariator to powiedział, że w tym modelu będzie trochę zabawy bo bu głowica jest skręcana z dwóch elementów i trzeba ją będzie odkręcić i rozkręcić :blink: :blink: :blink: - prawda to?? Może jakimś znawcą tematu nie jestem ale nie wydaje mi się że to jest aż tak zawiła konstrukcja - poprawcie mnie jeśli się mylę.

Opublikowano

Z tego co pamiętam to napinacz jest hydrauliczny bo w aso próbowali wymienić ale nie dało to efektu. Mechanior mówił że łańcuszek jest w dobrym stanie ale widzę że co niektórzy na forum też mieli w dobrym stanie a musieli wymieniać.

jak juz wymieniasz napinacz to dla świetego spokoju wymień tez łańcuch , w końcu nie jest to jakis za***isty koszt

Opublikowano

mam nowy, ori za stowke

Opublikowano

Łańcuch mam firmy SWAG tylko nie wiem czy jest to dobra firma. Co do napinacza to nie wiem czy jest sens go zmieniać bo jak był założony nowy to chodził tak samo. Teraz mam większe zmartwienie bo byłem u kilku ,,dobrych'' mechaników których polecili mi znajomi to widziałem, że za bardzo nie ogarniają tematu a nie chciał bym oddać autka jakiemuś partaczowi, który będzie się dopiero na nim uczył. Z kolei wymiana opisana w tym wątku jest w miarę prosta tylko nie wiem jak to ma się do silnika 2.0 z wariatorem.

Opublikowano

Panowie a jak się wyciska te szklanki z oleju ? bo planuję sam wymienić napinacz + łańcuch w niedalekim czasie ale tu mnie zaskoczyliście tym wyciskaniem popychaczy zaworowych :shocked:.

Dodam, że łańcuch bez napinacza miałem wymieniany z rok temu na FEBI i już słychać chwilami ocieranie łańcucha o pokrywe więc jestem już pewien że nie domaga napinacz i na moje nieszczęście mam ten elektroniczny :( komplet z łańcuchem + uszczelki kosztuje 800 zł na allegro, niby oryginał a robocizna (wymiana) u mnie lokalnie 500 zł :wallbash: magik mech. mnie zabił ceną coś pierd.... o zwalaniu rozrządu :confused4: a miałem takie dobre zdanie o nim.

Opublikowano

ściereczka i dobre szczypce

ale trzeba wyciskac 3-4 razy aby wszystko uszło

Opublikowano
Raftik napisał(a):

magik mech. mnie zabił ceną coś pierd.... o zwalaniu rozrządu a miałem takie dobre zdanie o nim.

akurat tu ma racje , musisz zwalić jeden wałek zeby zdjąć łańcuch i wymienić napinacz , przynajmniej tak było w ADR , a przy elektronicznym napinaczu nie trzeba ???

Opublikowano

Tez trzEba

nie ma znaczenia jaki jest tam napinacz

Opublikowano

Tez trzEba

nie ma znaczenia jaki jest tam napinacz

czyli rozrząd cza zwalać

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wszystko pieknie masz napisane powyżej po co gdybasz !!!!!!!!!!!!! nie wypinamy rozrządu jedynie przy wymianie samego napinacza BEZ ŁANCUCHA :angry: :angry: :angry: wtedy zwalamy jedynie wałek ssących

Opublikowano

Ok. No więc wszystkie części do wymiany napinacza już kupiłem 850 zł, ale odwagi mi zabrakło, zadzwoniłem jeszcze do jednego mechanika i ten mi zaczął prawić, że ta wymiana nie jest taka prosta bo później po ściągnięciu wałków trzeba ustawiać jakieś fazy rozrządu :kox: nic takiego w tym artykule nie wyczytałem hmmm.... 

Teraz myślę żeby jednak oddać auto do jakiegoś magika ale to dodatkowe 500 zł :wallbash: których nie mam.

Proszę napiszcie mi jeszcze bardziej szczegółowo jak się wyciska ten olej z popychaczy zaworowych ? :notworthy:

i czy faktycznie przy elektronicznie sterowanym napinaczu "taki posiadam" trzeba ustawiać jeszcze jakieś fazy rozrządu ? wydawało mi się, że właśnie po to jest elektroniczny napinacz żeby wykonywał to za nas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...