Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem prawdopodobnie z elektryką podczas rozruchu - świeca lub cewka


SebastianKR1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam A4 B6 silnik ALZ rok 2002 w gazie

Jeszcze przed założeniem gazu zdarzało sie mojej A4ale rzadko, że czasami nie od razu zapalała. Bywało tak, że przy odpaleniu silnik załapał, ale tak, jakby nie miał siły, jakby jedna świeca mu nie łapała. Dopiero po dodaniu gazu i przegazowaniu auta wszystko wracało do normy. Przy kolejnym odpaleniu auta, (po krótkim czasie od tego z problemami) auto odpala normalnie. Problem w tym, że świece były wymienione na nowe. Ktoś mi zasugerował, że to może być cewka lub kable. Co wy na to? Co to może być według was i ile to może kosztować?

---------- Post dopisany 02-07-2013 at 14:40 ---------- Poprzedni post napisany 09-06-2013 at 12:30 ----------

kable wymienione. przez chwilę było ok, albo mi się zdawało. więc albo cewka albo może jednak rozróżnić już pada. a tak apropo to żeby wymienić kable to trzeba się trochę natrudzić. Ostatnio jak wracałem znad morza to zapaliła mi się kontrolna od silnika- wyłaczajace się zawory lub zła dawka paliwa (wg mechanika mogły to być wilgotne kable). Po wymianie kabli błąd nie wyskakuje. Ciekawiej będzie z cewką. może ktoś wie gdzie szukać przyczyny złego odpalania jak wyżej

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Temat wciąż żywy. podpiołem komputer po powrocie znad morza - wyłaczajace się zawory lub zła dawka paliwa. Wymieniłem kable, zintegrowany moduł zapłonowy i znów jest to samo. Świece zamontowane miałem nowe w zeszłym roku. Dziś znów wyskoczył mi błąd. Kolejne podpięcie do kompa. Tym razem za niskie ciśnienie paliwa. Czyżby pompa siadała?

Może ktoś wie jaka to przyczyna.

---------- Post dopisany 31-07-2013 at 14:40 ---------- Poprzedni post napisany 25-07-2013 at 19:29 ----------

Myślałem już że pompa paliwa. Wstawiłem do mechanika. Okazało się, że sonda lambda regulacyjna i czujnik temperatury cieczy na chłodnicy. Została tylko regulacja gazu (ustawienie map) i powinno być dobrze. Jak ustawię gaz to dam znać o sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian daj znać jak już uporasz się z samochodem i opisz dokładnie co, gdzie i jak diagnozowałeś ponieważ mam podobny problem z tym samym silnikiem. Wymieniłem świece, jutro wymieniam kable bo stwierdziłem, że trochę świecą nocą mam nadzieję, że to pomoże.

Dodatkowo stwierdziłem na 3 cylindrze niższe ciśnienie niż na pozostałych ale to też do dalszej diagnozy idzie bo ostatnio bierze mi olej więc mogą być pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma sprawa filtra paliwa , wymieniałeś? Ja u siebie też miałem problem z odpalaniem przyczyna była śmieszna bo ktoś kto wymieniał filtr paliwa zamontował go odwrotnie:facepalm: wymieniłem na nowy i po problemie:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma sprawa filtra paliwa , wymieniałeś? Ja u siebie też miałem problem z odpalaniem przyczyna była śmieszna bo ktoś kto wymieniał filtr paliwa zamontował go odwrotnie:facepalm: wymieniłem na nowy i po problemie:kox:

Filtr paliwa wymieniany był w lutym i po pojawieniu się tego problemu także tydzień temu.

Nie wiem już sam. Wygląda to tak, jak by schodziło paliwo z pompy paliwa. Przejechałem się dzisiaj kilka kilometrów na benzynie i go zgasiłem. Po godzinie znów nie mógł odpalić. Na gazie za to odpala bez problemu.

Co to może być.

---------- Post dopisany 01-08-2013 at 06:43 ---------- Poprzedni post napisany 31-07-2013 at 21:50 ----------

a może któryś wtrysk nie trzyma i zalewa i przez to ma ten problem. I może to przez to przez chwilę zachowuje się tak, jakby pracował na trzech cylindrach a nie na czterech. Co wy na to?

---------- Post dopisany at 20:48 ---------- Poprzedni post napisany at 06:43 ----------

zostały dwie możliwości - pompa albo któryś wtrysk. Innej możliwości nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ten Twój mechanik to co konkretnie zrobił - czy sprawdził np ciśnienie paliwa ? , bo sonda i czujnik temp. to widać była nie całkiem trafiona

diagnoza więc chyba te elementy jeśli wymienił to w ciemno.

A próbowałeś może całkowicie odciąć dopływ gazu - zrobić reset ECU i pojeździć tak ze 100-200km na samej PB ? (może LPG po zgaszeniu

napełnia dolot a potem przy kolejnym odpaleniu miesza się z PB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie czujnika i sondy nie pojawia mi się już błąd mieszanki. Pojechałem ostatnio do Torunia i spowrotem tj ok 600 km i nic. Przed wyjazdem wyłaczylłem mu na przycisku gaz i pochodził trochę na benzynie tj jakieś 40 km i dodatkowo zalałem mu nitro + z shella i środek do czyszczenia wtrysków. Rano przed wyjazdem ten sam problem. Dodatkowo przejechał jeszcze w trasie ok stówki na samej benzynie. I nic. Co do restartu ECU to robiłem mu tydzień temu.

---------- Post dopisany 17-08-2013 at 20:43 ---------- Poprzedni post napisany 06-08-2013 at 13:37 ----------

bardziej bym obstawiał na któryś wtrysk gazu że przepuszcza i zalewa silnik. Właśnie jestem w trakcie sprawdzania takiej opcji.

Myślę nad jeszcze jedną opcją, ale tutaj już potrzebuje porady albo dokładniej- waszej wiedzy na temat rozrządu. Czy takie poranne odpalanie, strzelanie przy odpalaniu, praca przez chwilę tak jakby na trzech cylindrach, a po odpaleniu chwilowe wejście na wyższe obroty tj tak 1500 a później stopniowy ale w miarę szybki spadek do 800 na min mogły być spowodowane przestawieniem rozrządu o jeden ząbek czy jednak to zalewanie? Jeśli chodzi o gaz to jest zakręcony od 3 dni i nadal to występuje - nie wierze że tyle gazu siedzi w instalacji że wtrysk gdyby przepuszczał to do tej pory by to nie zeszło. Ostatnio u mechanika auto miało doszczelniony dolot bo była dziura na drugim cylindrze i wyskakiwał bład.

Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem - wymieniłem świece i kable ale nadal to samo. VAG wywalił błąd 16555 za duża ilość paliwa? (ale sporadycznie - czyli zawsze rano przy pierwszym uruchomieniu) są tysiące pomysłów ale jak na razie żadnego rozwiązania. I jeszcze dodatkowo 01314 ESP moduł sterujący pracą silnika. Czy czujnik ESP może mieć coś wspólnego z podawaniem paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie. U mnie po wymianie sondy lambda regulacyjnej pojechałem do kolejnego mechanika, który stwierdził (oczywiście niby, że pojechał do kolegi z moim autem na VAG'a, że nowa sonda NGK dedykowana do mojego auta nie chodzi jak powinna, a po podpięciu już w dwóch kolejnych miejscach min na GOODMANie wychodzi, że wszystko jest wporządku. Byłem już u gazownika sprawdzić też instalację gazową. I nic. Z gazem wszystko jest w porządku. Reduktor nie przepuszcza, wtryski Tak samo (Stag 4 na wtryskach HANA czarne 5tys km na gazie). Przy porannym odpalaniu kilkukrotne przekręcenie kluczyka w stacyjce (kilkukrotne doładowanie ciśnienia przez pompę paliwa) też nic nie daje. Wychodzi na to, że to też jednak nie pompa paliwa. Zostaje przepływomierz, czujnik temperatury powietrza, czujnik położenia wału albo przesunięty rozrząd.

I znowu w czarnej d....

---------- Post dopisany at 15:35 ---------- Poprzedni post napisany at 15:32 ----------

A sprawdzałeś wtryski paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to co na temat interpretacji błędu 16555 podają twórcy VAG-a coś pomoże:

[h=2]16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Possible Causes [/h]

  • Mass Air Flow Sensor (G70) defective
  • Intake System Leak(s)

Possible Solutions

  • Check Mass Air Flow Sensor (G70)
  • Check Fuel Pressure Regulation
  • Check Fuel Pump
  • Check Injectors
  • Check Intake System for Leaks
  • Check Exhaust System for Leaks
  • Check Secondary Air System for Leaks
  • Check Vacuum Pipes for Leaks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przeczyściłem (kontaktron + WD40) wszystkie złączki na czujnikach jakie tylko znalazłem dziś rano było dużo lepiej prawie wcale nie telepało silnikiem. Zobaczę co będzie za kilka dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiadomo co jest ale nie wiadomo dlaczego. Przy uruchomieniu zimnego silnika układ paliwowy daje za dużo paliwa na start i zalewa silnik. Stąd ten problem tylko na benzynie. Pytanie tylko dla czego? Co może być tego przyczyną? Czyżby problem z programem?

Skorpio czyli wychodzi coś podobnego jak u ciebie. Też spróbuje przeczyścić wszystkie złączki przy czujnikach. Daj znać jak zachowuje się autko po kilku dniach.

---------- Post dopisany 01-09-2013 at 08:53 ---------- Poprzedni post napisany 29-08-2013 at 18:20 ----------

Witam

I autko naprawione. Okazało się, że winna była pierdoła. Mechanik, który to zdiagnozował też chciał już wywiesić białą flagę, ale zaczął dobrze kombinować i wpadł na pewien trop, który pomyślal że może nie być całkowicie trafny. Coś tam zrobił ( na razie nie powiem co ) i autko chodzi. Spóbujcie zgadnąć co to takiego.

Jestem ciekaw czy wam się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja jestem ciekawy bo poranna czkawka znowu dała o sobie znać. Tym razem wywaliło błąb 16554 -P1070 - 008. Jak możesz to poratuj dobrą radą, może i w moim to coś pomoże.

---------- Post dopisany at 12:03 ---------- Poprzedni post napisany at 11:54 ----------

Sebastian - podrzuć jakąś podpowiedź chociaż na PW a jak będę w Zegrzu to się jakoś zrekompensuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorpio - mechanik już trochę zły na moje auto, że nic nie zarobi oraz po tym jak powiedziałem mu o twoim przeczyszczeniu wszystkich styków przy czujnikach zaczął się zastanawiać i wpadł na pomysł sprawdzenia przepływomierza. Rozkręcił go i przeczyścił. I powiem szczerze jest dobrze. przed porannym odpaleniem auta weź odepnij kabel od przepływomierza i spróbuj go odpalić. Jak po odpięciu kabla z kostki na przepływomierzu odpali ci bez problemu to masz winnego zamieszania.

Spróbuj i daj znać.

---------- Post dopisany at 16:01 ---------- Poprzedni post napisany at 15:56 ----------

Mechanik w związku z powyższym zalecił częstszą wymianę filtra powietrza i ewentualnie wymianę przepływomierza na nowy - po wystąpieniu takich samych obiawów w niedalekiej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie jest dobrze - przeczyściłem przepływomierz i już drugi dzień odpala jak powinien. Co do tej wymiany jaką ci zalecił mechanik to bym się wstrzymał lepiej kupić pojemnik płynu i samemu przeczyścić jak się będzie powtarzało, w sumie to nic wielkiego 10-15 min roboty i jeden śrubokręt.

Dzięki za podpowiedź i szerokości niech się fury kulają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że pomogłem.

Szerokości :)

---------- Post dopisany 02-11-2013 at 13:22 ---------- Poprzedni post napisany 03-09-2013 at 21:02 ----------

Witam

Ponawiam temat. Kolejna usterka bardzo podobna do poprzedniej. Po ochłodzeniu silnika tj nawet po godzinie czy pół godziny auto ma problem. Kręci dosyć długo, ale odpali bez dodawannia gazu, pochodzi równo bez szarpania z dwie może trzy sekundy - no może dłużej i zgaśnie. Przy kolejnej próbie odpalenia auto odpala bez problemu, ale tak jakby nie miał siły. Dopiero jak auto pochodzi chwilę, to wszystko wraca do normy. Przepływomierz sprawdzony i jest ok. Teraz to już chyba układ paliwowy. Jak myślicie, co to może być? Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...