Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamek klapy bagażnika A4 B5 - pneumatyczny? Nie reaguje, a pompka chodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

około pół roku temu miałem przygodę z pompką centralnego - rozsypał się wiatraczek - po wymianie samego kompresorka (nie całej centralki) wszystko było okej, aż do niedawna.

Przestał się otwierać bagażnik (tzn nie reaguje na wciskanie przycisków przy oświetleniu tablicy) a pompka centralnego chodzi bardzo długo.

Dokładnie jest tak - przy otwieraniu / zamykaniu centralki z pilota oraz przy przekręceniu kluczyka w bagażniku, pompka centralnego zaczyna chodzić, wszystkie zamki się prawidłowo opuszczają / podnoszą, ale pompka chodzi dalej - wyłącza ją dopiero chyba zabezpieczenie czasowe.

Czy te fakty (brak otwierania przyciskiem, tylko kluczem oraz chodząca do oporu pompka) mogą być powiązane?

Zdjąłem obicie klapy i jest tam całkiem sporo wężyków ale większość to chyba wiązki kabli. Jest taki mechanizm zamocowany poziomo i sprzeżony popychaczami z bębenkiem zamka, ale wygląda na elektryczny - w dodatku działa, bo przy przekręceniu kluczyka w klapie widać jego działanie.

Czy może jest też tak że jakaś czujka nie reaguje i dlatego centralka głupieje?

Jak to zdiagnozować?

Pozdrawiam

Opublikowano

Wygląda tak, jakby wąż ciśnieniowy od pompki do klapy miał nieszczelność (przetarł się) lub się wypiął. Proponuje rozebrać Wygłuszenie klapy i zbadać sprawę:

1. Odpinasz wąż przy samym zamku i otwierasz/zamykasz pilotem - poczujesz, że z węża dmucha lub ciągnie. Jeżeli nie dmucha/ciągnie szukaj gdzie wąż mógł się wypiąć na drodze do pompki.

2. Może się zdarzyć, że mieszek w samym zamku dorobił się dziurki i nie działa. Wymontuj zamek i trzeba rozebrać mieszek i sprawdzić czy dziury nie ma.

Opublikowano

rzecz w tym, że do siłownika zamka klapy nie dochodzi wężyk ciśnieniowy! Dochodzi tylko wiązka (2 kabelki). Obejrzałem to chwilę temu uważnie, i nie ma tam nic co by wyglądało jak wężyk taki jak przy pompce.

Dodatkowo odczepiłem od pompki (w centralce) oba wężyki (od drzwi i od wlewu paliwa) i po zatkaniu palcami pompka się nie wyłącza, chodzi do końca czasówki - tak powinno być? Czy nie czasem wewnątrz pompki jest jakieś zabezpieczenie "cisnieniowe"?

Opublikowano

Ja mam u siebie coś takiego

Zamek tylnej klapy Audi A4 B5 AVANT / F-VAT (3280314816) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Jest tam biała grucha do otwierania, ale jak patrze to u Ciebie powinno być coś takiego

AUDI A4 B5 LIFT AVANT SIŁOWNIK ZAMKA TYLNEJ KLAPY (3299015218) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Możliwe, że jak pompka była robiona, to ponownie wymaga wymiany wirnika, być może daje mniejsze ciśnienie, co pozwala na otwieranie i zamykanie auta, ale wyłącza ją dopiero czasówka.

Opublikowano

Tak, u mnie raczej jest ten drugi - nie wiem czy identyczny (numer czesci itp) bo ciezko tam zajrzec, ale na pewno uklad popychaczy wtyczka i ksztalt sie zgadza. I to jest elektryczne, prawda?

Sam ten popychacz dziala, slychac i widac jego dzialanie jak przekrecam kluczyk w lewo - dzwiek jest ten sam co kiedys byl po nacisnieciu przycisku.

Wiec by wychodzilo na to ze problem jest gdzies miedzy centralka a microswitchami ? Czy to moze miec jakis zwiazek z pompka ktora chodzi czy sie zlozylo ze dwa niezalezne problemy ?

pozdrawiam

Opublikowano

Może się taj złożyło, że są to dwa różne problemy. Jeżeli przy otwieraniu wozu słychać jak popychacz w klapie pracuje, to pewnie winę ponosi któryś z mikro switchy. Co do pompki, to nie mam pojęcia co z nią można zrobić.

Opublikowano

Jedyny problem taki ze są dwa przyciski i zaden nie dziala ... dzieki, bede szukal :)

---------- Post dopisany at 10:44 ---------- Poprzedni post napisany at 09:43 ----------

no i zajrzałem do środka centralki, tam z kompresorka wychodzi rurka która jest wcisnieta od wewnatrz w obudowe centralki - byla lekko wysunieta, wiec cisnienie bylo mniejsze. docisnalem i wylacza sie momentalnie.

no i smieszna sprawa, jak tylko to zrobilem to i klapa zaczela sie otwierac z przycisku ... wiec albo centralka miala blad w zwiazku z czasowka, i z jakiegos powodu nie reagowala przez to na przycisk klapy (co by tlumaczylo zbieznosc w czasie obu problemow) albo po prostu ktoras wtyczka z tych 3 byla niedocisnieta... :) tak czy inaczej rozwiazaly sie oba problemy, dzieki!

Opublikowano

O jakiej centralce piszesz? chodi o całość na tylnej klapie? mam ten sam problem i chętnie bym już skorzystał z gotowego rozwiązania zamiast kopać w poszukiwaniu nieszczelności :decayed:

Opublikowano

u mnie (1.9 afn avant fl) zamek tylnej klapy jest w calosci eleketryczny. a centralka to to, co steruje centralnym zamkiem i tzw komfortem (zapalanie swiatel po otwarciu drzwi itp) - w srodku centralki jest pompka, o ktorej mowie - pompuje powietrze do otwierania drzwi i wlewu paliwa. jak uszczelnilem polaczenie pompki to automagicznie zaczela sie otwierac klapa tzn reagowac na przycisk (bo elektryczny popychacz dzialal caly czas ale nie reagowal na przycisk tylko na przekrecenie klouczyka w klapie)

pozdr

Opublikowano

no kolego to tak jak piszesz jak pompka dlugo pomowlaa to nie otwierala elektrycznie klapy mialem to samo wymienilem zamek dzrzwi kierowcy i wszsytko wrocilo do normy

Opublikowano

faktycznie teraz mi sie przypomina, juz raz mialem problem z pompka wtedy posypal sie wirnik i tez elektryczne otwieranie szlo ale tylko z kluczyka. po wymianie wirnika problem przestal istniec, ale wtedy jeszcze nie wiedzialem ze klapa ma zamek elektryczny wiec mnie to nie dziwilo.

dziwne to, widocznie tak zaprogramowali te centralki.

Opublikowano

Czyli znowu wydatek :kwasny: najpierw spróbuje to ogarnąć. Do klapy bagażnika nie idzie żadna rurka?

zamekcentralny.png

nie mogę znaleźć avanta, chyba nie ma

Opublikowano

w moim (AFN '99 avant) nie idzie. popychacz jest elektryczny. jak otwierasz zamek z klucza to tez nie slyszysz/ nie czujesz pracy tego elektrycznego? on robi ten mechaniczny odglos ktory nastepuje PO przekreceniu kluczyka do otwarcia. u mnie to dzialalo mimo ze na przycisk nic. jak dobrze pamietam to do tego mechanizmu dochodzi prosta wtyczka-2 kable - latwo sprawdzisz czy masz prad podawany.

Opublikowano

Otwiera z pilota. Nie o to mi chodzi. Mi też nagle zaczął nie zamykać. Ale czy ogólnie jest wężyk ciśnienia do klapy bagażnika w poliftach? czy tylko elektryka steruje zamkiem?

Opublikowano

do klapy nie idzie wezyk cisnienia - tam jest tylko elektryka

Opublikowano

Mam identyczną sytuację co mikegolf, też zmieniałem kompresorek, jutro muszę sprawdzić może i u mnie to pomoże. Klapa również z pilota się otwiera.

Opublikowano

kolego podobno ta plastikowa rurke co idzie od kompresora do obudowy centralki mozna PODOBNO zastapic kawalkiem wycietym z cewnika foleya (do kupienia w aptece) ale nie probowalem, bo mi sie urwal tylko maly kawalek tego wezyka. rozbierz i zobacz czy nie ma nieszczelnosci.

jak teraz mam porownanie po "naprawie" to widze ze zamki sie duzo szybciej opuszczaja i podnosza niz wtedy jak byly problemy, wiec nieszczelnosc nawet mozna bylo podejrzewac wczesniej

Opublikowano

panowie mam pytanie czy węzyk z ciśnieniem gdzieś idzie do tylniej klapy, a później w jakiś czujnik i kablami dalej? czy jak to jest?

Opublikowano

kolego powtórze to co wyżej - w moim (AFN avant) nie idzie wezyk pneumatyczny do klapy, bo zamek klapy jest w calosci elektryczny

Opublikowano

rozumie, więc w takim przypadku gdzie jest sterownik skąd ta elektronika idzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...