MatrixXXL Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Opublikowano 3 Maja 2015 (edytowane) U mnie w bdg wałki po 205 tys zostały wymienione. Dwumasa jeszcze nie ruszalem, obecnie nadawane 260tys. Mam z multi. Edytowane 3 Maja 2015 przez MatrixXXL
wiesiu32 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Witam serdecznie. Mam właśnie zamiar jechać obejrzeć takie cacko u znajomego gdzie znajdę oznaczenie silnika żeby wiedzieć z czym mam do czynienia? Na co zwrócić szczególną uwagę jak go odpalimy w celu obejrzenia,dodam że nie znam przebiegu. Za to utrzymana jest super. Pozdrawiam i proszę o konkretne odpowiedzi.
Muskel1 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 W ksiazce serwisowej jest wlepka z kodem silnika. Na tabliczce znamionowej pod maska tez jest jod silnika wybity.Oprucz tego nalepka na oslonie paska rozrządu. Zapytaj w kazdym razie czy pompa wtryskowa jest jeszcze ta pierwsza, czy moze juz wymieniana lub regenerowana. To jest jedna z najczęstszych wad tej jednostki.
wiesiu32 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Podziękował kolego za info pojadę obejrzę i napiszę co nieco o tym fancie. Pozdrawiam.
Magdalenah Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 U nie poza wymianą dwumasa wszystko ok . Ponad 300 tys na liczniku. Wymiana rozrządu na czas plus nastawiacz kąta wtrysku również razem z rozrządem. Bardzo miło wspominam. Kod silnika BFC.
lunatic Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Ja mam od grudnia juz prawie rok ake zrobiłem do tej pory 90tys km i moge śmiało polecic wymieniłem tylko tulejke napinacza paska wielorowkowego. Spalanie srednie 8,6 litra. I myśle że ci co piszą ze maja 7 czy mnie to nie jest to do osiagniecia chyba że jezdza 80km/h i z tym byłby problem. Duzo jeżdze do hollandi i po hollandi wiec na autostradzie do predlkosci 200km/h srednie spalanie wychodzi 9,5 litra. Na dystanie 1000km. Wymiana oleju plus filtra i filtra powietrza cena 350zl olej 5w50. Warto wymienić wężyki podciśnienia bo stare moga byc poparciałe i może być problem z nie prawidłowa chodzącą geometra turbiny.
bartek1561 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Witam, to znaczy sie ze silnik z kodem BDG lepiej kupic i multi ciekawi mnie ta jednostka napendowa bo juz mi sie znudzil 1.9 tdi, w jakich przebiegach szukac tego silnika. A i co lepiej wybrac 163 konie czy 179?
slawinio Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) 163 km to silnik BDG z norma euro 4. Fajna jednostka na nowych walkach , ale ma niedomagania układu wtryskowego, które objawia się drgawkami i telepawką na biegu jałowym. Problem jest bardzo trudny do zdiagnozowania i bardzo nieopłacalny do usunięcia. Wiem coś bo mam BDG z którego zrobileh hybrydę na AKE/BDG. Tzn przełożyłem do BDG pompę , wtryski i sterownik ecu z AKE. Teraz to auto za***rdala jak wściekłe , a mruczy tak ze się go nie chce gasić. Jak szukasz 2.5 to szukaj albo zdrowego AKE albo zdrowego BAU. Oba maja po 179 km z tym ze BAU to najdoskonalsza jednostka:)) Zreszta poczytaj http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html Klekoty 1.9 przy zdrowym 2 .5 mogą się schować ... Edytowane 4 Listopada 2015 przez slawinio
Muskel1 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Witam, to znaczy sie ze silnik z kodem BDG lepiej kupic i multi ciekawi mnie ta jednostka napendowa bo juz mi sie znudzil 1.9 tdi, w jakich przebiegach szukac tego silnika. A i co lepiej wybrac 163 konie czy 179? W B7 nie bylo 179 konnych. Ostatnie 179 KM i Quattro byly w B6.
lunatic Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 B6 w mult nie bylo w quattro chyba tylko tip no i napewno manual jezeli chodzi o wersje 180ps.
bartek1561 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 dzieki za odp, nie chcem B7 wole B6 znalazlem dwa ciekawe autka tylko ze maja 308 tys nalatane wlasnie 179km i tak sie zastanawiam czy to duzy przebieg jak na ten silnik.
Muskel1 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Wszystko zależy w jakim stanie i jak był eksploatowany. Jeżeli był odpowiednio serwisowany i użytkowany przestrzegając kilku reguł dotyczących Diesla z doładowaniem to dlaczego nie. Przynajmniej przebieg wydaje sie wiarygodny a nie jak 90% aut w PL bez względu na rocznik 186kkm.
slawinio Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 dzieki za odp, nie chcem B7 wole B6 znalazlem dwa ciekawe autka tylko ze maja 308 tys nalatane wlasnie 179km i tak sie zastanawiam czy to duzy przebieg jak na ten silnik. 300 tysi to nic na takiego diesla. Silniki te są niemal pancernymi jednostkami , pomijając walki . Jak wszystko było robione na czas, nie masz się co obawiać tego przebiegu. Ja w swoim mam 278 tys i nigdy bym nie zamienił tego auta na 1.9:))) Sprawdzaj stan, + logi silnika i jak wszystko ok nie ma co się zastanawiać )
adifek Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Ja mam bau na handel 2004r pelen s-line jak bys chcial
bartek1561 Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Ja mam bau na handel 2004r pelen s-line jak bys chcial Niestety auta szukam w BE bo musze zmienic tablice na BE silnik BAU tylko jest montowany powyzej 2004 rok ??
tomczas Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 (edytowane) Witajcie Panowie Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna B6 z silnikiem 2.5, ale większość znajomych puka się w głowę, jak słyszą o tym silniku. Chciałbym się dokładnie dowiedzieć co sądzicie o takim zakupie gdy średnio miesięcznie robię 4000km - nie chciałbym wymieniać oleju co 2,5msc, tak jak ktoś wspomniał, że olej w tym silniku trzeba wymieniać co 10tys. Jaka jest odczuwalna różnica miedzy 1.9TDI, a tym silnikiem, czy aż tak dużo lepiej się to odpycha? Myślę też o 2.5 180km Quattro, więc mam kolejne pytanie, czy napęd jest awaryjny? jak z naprawami i ewentualnymi kosztami? Może pytania dość głupie, ale chciałem się dowiedzieć u źródła i od osób, które mają ten silnik i użytkują na co dzień. Myślę też nad benzyniakiem min 2.4 v6 i kompletnie nie mam pojęcia na co się zdecydować. Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość Edit: Jeszcze pytanie w sprawie rozrządu, jakie są koszta jego wymiany? Edytowane 18 Stycznia 2016 przez tomczas
nowakd14 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 Mam tego 2.5 tdi q 180km ake, powiem jednym słowem, tragedia... Za auto łącznie z naprawami od czerwca 2015 (wtedy je kupiłem) wydałem blisko 30 tys zł. Zmieniałem wałki, teraz poszły głowice, zawieszenie, mnóstwo drobniejszych napraw, nie zawsze jednak niskim kosztem. Jeśli zależy Ci na tym, żeby auto miało powyżej tych 130km, to weź benzyniaka 2.4, albo jeszcze lepiej 3.0l benzynę w quattro, sam mam zamiar na takiego właśnie zmienić. Aaaa uważaj jeszcze na automaty (multitronic) podobno taki sam niewypał, jak 2.5 tdi, na szczęście ja trafiłem na sześcio stopniowego manualna
Tomeks Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 wyglada na to,ze zwyczajnie kupiles zajechanego szrota,rodzaj silnika nie ma tu nic do rzeczy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się