jaro4444 Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Opublikowano 26 Lipca 2008 Po krótce tu przekopiuje opis z Octavia Forum: " Załączam wykres Passata B4 1,9 AFN mojego ojca. Niestety auto ma swoje lata i przebieg - 255 kkm. Wyraźnie widać to wykresie mocy po programie, gdzie od ok 3200 obr spadają przyrosty mocy. Poza tym wóz super zachowuje się, nie kopci, nic nie drży, chodzi fajnie akustycznie. Co najważniejsze - dogadywanie się z Rogalem i współpraca z nim to czysta przyjemność. Zerowy foch a za to konstruktywne podejście do tematu. Napotkane podczas roboty problemy: - turbina prawdopodobnie jeszcze oryginalna i robiła nam fochy ze sterowaniem łopatek, trzeba było rozruszać je porządnie i zaczęła płynnie pracować. - największym bólem jest pompa wtryskowa - nie do końca dobrze przestawia dynamiczny kąt wyprzedzenia wtrysku i niestety jej wydajność jest już słabiutka... - wtryski swoje już też przelatały i pewnie trzymają ciśnienie jak chcą (albo i nie :diabelski_usmiech ) Program jest tak napisanym by ten stary kredens się nie wysrał. Jak pójdzie kiedyś nowsza pompa i wtyski to powinien wypluć ok 135-140 KM. Aha hamowanie było robione a'la Rogalotti - czyli dynamiczna próba na drodze z pomiarem z koła, a nie rolki. Moim zdaniem takie hamowanie drogowe może ma i swoje wady ale idealnie odzwierciedla zachowanie się podczas jazdy. Na tyle problemów jakie na raz spotkaliśmy w tym Passku inni by mnie pewnie pognali z tekstem "Zrób to i to i dopiero przyjedź". Drugie podejście do parcha: "W związku ze słabymi wynikami padliny przeprowadzone zostało drugie podejście do staruszka. Wtryski zastosowałem rozwojowo 216 + zdrowsza pompa. Oto wyniki: Bezdymnie, cicho, płynnie pracuje w całym zakresie obrotów. Ciśnienie doładowania 1,2 bara, czyli bezpiecznie dla VNT15. Wrażenia z jazdy nieporównywalne z serią :diabelski_usmiech" " Skończyło się na tym, że poza totalnym remontem czyli rozrząd, amory, hamulce, płyny, filtry, popychacze, ... dałem do niego jednomas z G60 + tarcze i docisk z G60. Do tego końcówki AHY 216 przestawione na 220/300 barów, świeża (praktycznie nowa) pompa wtryskowa + Rogala program. Jeździ do dziś i to dobrze
spanky Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 ladnie ... papa jezdzi z bananem na twarzy ... widze ze masz za soba kila udanych i w pelni przemyslanych projektow ... czekamy na wynik prac nad A4 ... p.s gdzies juz kiedys czytalem o tym pasku ...
jaro4444 Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Opublikowano 26 Lipca 2008 ladnie ... papa jezdzi z bananem na twarzy ... Nawet mu się to podoba jak się przesiadł z zagazowanego Golfa III 1,8 90 KM Do tego Passka B4 mam już przemyślany projekt FMIC (w oparciu o IC od Megane II/Scenic 1.9 DCI a jeszcze lepiej nową wersję 2.0 DCI). Muszę tylko ojcu wóz podprowadzić na 3-4 dni :gwizdanie:
adamooo Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 Adamooo Twoje B6 nie leciało dziś przez Płońsk ok 15-16? chyba nie powinno stać w garażu od 2 dni
spanky Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 ladnie ... papa jezdzi z bananem na twarzy ... Nawet mu się to podoba jak się przesiadł z zagazowanego Golfa III 1,8 90 KM Do tego Passka B4 mam już przemyślany projekt FMIC (w oparciu o IC od Megane II/Scenic 1.9 DCI a jeszcze lepiej nową wersję 2.0 DCI). Muszę tylko ojcu wóz podprowadzić na 3-4 dni :gwizdanie: czy prace mechaniczne wykonujesz we wlasnym zakresie ... czy masz jakis zaprzyjazniony zakladzik ... ?
jaro4444 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2008 czy prace mechaniczne wykonujesz we wlasnym zakresie ... czy masz jakis zaprzyjazniony zakladzik ... ? W zależności od okoliczności - przerzutkę silnika zlecam znajomemu mechanikowi a montaż FMIC-a robiłem sam. W sumie jestem inż. mechanik specjalność budowa i eksploatacja pojazdów mechanicznych [br]Dopisany: 26 Lipiec 2008, 21:28 _________________________________________________ chyba nie powinno stać w garażu od 2 dni Dałbym sobie łapę uciąć, że to Twoje - mocny, czarny turbognojek z 4 rurami z tyłu (albo mi się coś pomieszało )[br]Dopisany: 26 Lipiec 2008, 21:31 _________________________________________________Dziś przyszedł sobie nowy "rumunek". Oby chciał pracować nie udawać swoich rodaków pod Centralnym
spanky Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 slicznutka ... tez taka pieknosc wsadzalem do siebie ... i widze komplecik uszczelek do odplywu oleju , EGR i wydechu ... [chyba-choc wydaje mi sie mala ]
jaro4444 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Brakuje tylko uszczelki pomiedzy kolektor a turbo, poza tym jak piszesz - wszystkie uszczeleczki są
spanky Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Brakuje tylko uszczelki pomiedzy kolektor a turbo tam nie ma uszczelki ...
adamooo Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 nufka funka z aso ? widze przypływ dolarów
jaro4444 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2008 nufka funka z aso ? Tak funka, całkowita dziewica. Z dolarami bym nie przesadzał i podałem już wcześniej ile to kosztuje i gdzie dostać
MRoger Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Pikna Panie ... ja dziś dostanę swoją dzięki za kontakt Jaro. Uszczelki dostałeś czy kupowałeś w ASO ?? Dasz numerki
jaro4444 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Dasz numerki Dam ale i Ty powienieś takie dostać
Tukan Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 No no ładne plany na AJM-a a ja sie zastanawiam czy przed korekta nie wymienic kolektora na ten od AWX? Jest sens??Czy lepiej zrobic na turbo AWX co sie da,a potem jakies BRD i dopiero kolektor i wycisnac max z AJM-a
jaro4444 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Jest sens??Czy lepiej zrobic na turbo AWX co sie da,a potem jakies BRD i dopiero kolektor i wycisnac max z AJM-a Moim skromnym zdaniem bezpieczne dla dołu od AJM czy VP (tych ostatnich z Golfa IV) jest właśnie ok 180-190 KM i moment ok 380 Nm. Powyżej tych wartości momentalnie rośnie ryzyko wysrania się czegoś. Dlatego na Twoim miejscu przy dole od AJM dałbym GT1749VA albo jeszcze lepiej jakieś BRD pompujące na lajcie, ładny FMIC, dobre orurowanie, kolektor AWX, wywalił kata, zmienił ewentualnie pompki na świeże BA (AL i tak nie będą wykorzystane), założył chłodnicę oleju AWX i zrobił ładnie ukształtowane, bezdymne 165-170 KM dla turbo AWX i ok 180 KM dla suszarki BRD. Nie przeginałbym więcej pały z mocą i momentem jak auto ma chodzić długo i być bezawaryjne jak seryjne. Dalsze grubsze mody to niestety konieczność wymiany słupka na PD 130/150 KM i pompki na AL. Turbo - są różne szkoły jedni polecają GT20, inni hybrydy, jeszcze inni customowy kolektor i GT22. Ja nie jestem zwolennikiem tuningu ekstremalnego i osobiście to bym przerobił AWX/AVF tak: - turbo BRD, - FMIC, - wywalony kat, - zaślepiony i uszczelniony EGR, - mod na ok 185-190 KM i moment 380 Nm przy AVF. Jeśli mi życie pozwoli to właśnie tak przerobię kiedyś A4 B6, które palnuje kupić na wiosnę.
Tukan Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Jest sens??Czy lepiej zrobic na turbo AWX co sie da,a potem jakies BRD i dopiero kolektor i wycisnac max z AJM-a Moim skromnym zdaniem bezpieczne dla dołu od AJM czy VP (tych ostatnich z Golfa IV) jest właśnie ok 180-190 KM i moment ok 380 Nm. Powyżej tych wartości momentalnie rośnie ryzyko wysrania się czegoś. Dlatego na Twoim miejscu przy dole od AJM dałbym GT1749VA albo jeszcze lepiej jakieś BRD pompujące na lajcie, ładny FMIC, dobre orurowanie, kolektor AWX, wywalił kata, zmienił ewentualnie pompki na świeże BA (AL i tak nie będą wykorzystane), założył chłodnicę oleju AWX i zrobił ładnie ukształtowane, bezdymne 165-170 KM dla turbo AWX i ok 180 KM dla suszarki BRD. Nie przeginałbym więcej pały z mocą i momentem jak auto ma chodzić długo i być bezawaryjne jak seryjne. Dalsze grubsze mody to niestety konieczność wymiany słupka na PD 130/150 KM i pompki na AL. Turbo - są różne szkoły jedni polecają GT20, inni hybrydy, jeszcze inni customowy kolektor i GT22. Ja nie jestem zwolennikiem tuningu ekstremalnego i osobiście to bym przerobił AWX/AVF tak: - turbo BRD, - FMIC, - wywalony kat, - zaślepiony i uszczelniony EGR, - mod na ok 185-190 KM i moment 380 Nm przy AVF. Jeśli mi życie pozwoli to właśnie tak przerobię kiedyś A4 B6, które palnuje kupić na wiosnę. No tak-FMIC-mam -Turbulum AWX-mam -PD koncówki-Al mam -166km 317Nm jest -Kat-a brak wydech na jednym tłumiku srodkowym -nowe sprzeglo jest bo stare slizgalo i dalo sie zrobic tylko 317Nm -Tylko mysle teraz czy zalozyc kolekto od AWX czy robic korekte bez niego a potem jak cos zalozyc
jaro4444 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Tylko mysle teraz czy zalozyc Najpierw kolektor potem mod!!!
spanky Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 317Nm jest caly czas sie zastanawiam skad [dlaczeo] taki niski moment .... ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się