Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klekotanie jakby zaworów rano po odpaleniu i po dobrym rozgrzaniu silnika 1,8 125 KM


darkb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów forumowiczów. mam otóż podobny problem -klekotania z tyłu silnika. występuje ono na rozgrzanym silniku po dłuższym postoju na wolnych obrotach,po przygazowaniu uspokaja sie na ok.1min.i z powrotem zaczyna. pokrywe zdejmowałem-łańcuszek napiety jak bycze j... napinacz mogę wcisnąć ok2-3mm.przetarć na osłonie brak. w warsztacie powiedziano mi żę to napinacz,ale cena 450zł. -ten z czujnikiem cisnienia oleju. dodam ze auto kupiłem sprowadzane,olej zalałem castrol magnatek 10w40. a stary olej był czarny,i na pokrywie dużo nagaru.-to chyba ktoś coś dolewał? i nie wiem od czego zacząć? pewnie od zmierzenia ciśnienia i mycia smoka?czy może olej nie taki?

witam ponownie zmierzyłem dziś cisnienie na rozgrzanym silniku 90st. na biegu jałowym 1,6 bar przy 3000 -5bar. wydaje mi sie że OK. I chyba zaczne od mycia smoka. i wymiany szklanek,może ktoś mi podać nr. katalogowy szklanek?? do tego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noel274, patrze że borykamy się z podobnym problemem.Zmierz ciśnienie oleju.U mnie ciśnienie i napinacz jest okej, podejrzenia padają na szklanki.Forumowicze jak sprawdzić która szklanka styka bez jej wyjmowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw cisnienie oleju

potem pompa oleju do czyszczenia

olej oczywiscie 5w-40 lub 0w-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw cisnienie oleju

potem pompa oleju do czyszczenia

olej oczywiscie 5w-40 lub 0w-30

no ok u mnie okazuje się że jadnak smok jest czyściutki i nie jest zatkany , a skoro uważacie koledzy że to klekotanie jest tylko kiedy silnik dobrze się rozgrzeje to dlaczego tylko wtedy klekocze tam z okolic ostatniej szklanki lub napinacza a nie klekocze jak jest zimny , nie mogę tego pojąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieściłem przecież tabelkę :P ciśnienie masz minimalne, możliwe że smok masz brudny może warto było by go przeczyścić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w swoim ADR ciśnienie oleju i jest 1,0 bara.

Czy nie jest za niskie?

1bar to cisnienie minimalne

powinno byc 2-2,5 bar-a do 3,5 bar-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie samo czyszczenie smoka nic nie pomogło lecz pytanie moje nr 2 to jak zmierzyc ciśnienie tzn czym i gdzie się wpinać aby dokonać pomiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie mierzysz wpinając specjalny manometr w miejsce czujnika oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik oleju znajduje się jak myślę w tylnej części silnika jest tam wkręcony czujnik do którego przypiety jest kabel 4 pinowy a ten specjalny manometr jak wygląda mozna prosić jakieś foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz w podstawie filtra oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ten sam silnik, ADR, ten sam problem, u mnie już dłuższy czas klekotanie po rozgrzaniu, a na wolnych obrotach podczas jazdy miganie kontrolki oleju, po przygazowaniu przestało migać. Napinacz okazał się w porządku (wymieniany 3 lata temu). Teraz mechanik zmierzył ciśnienie na wale i okazało się bardzo niskie, dużo mniej niż 1 bar, także porozbierał, do wymiany uszczelniacze i szlif wału :facepalm:

Generalnie, z podobnych przypadków o których słyszałem, zazwyczaj winna jest pompa oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo, okazało się, że nie była walnięta pompa oleju jak przypuszczałem a tylko zawór w pompie regulujący ciśnienie oleju (zawieszał się w otwartej pozycji). Niestety nie da się wymienić samego zaworu bo jest on zakuty tam na stałe, więc i tak trzeba było wymienić całą pompę. Koszt nie duży ale roboty masa. Robiłem to sam i zajęło mi to ok. 6h :shock3: najgorzej w ADR jest zdjąć miskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przyczyna mojego klekotanie była 1 zużyta szklanka na zaworze ssącym.Zmieniłem 5 szklanek na czwartym cylindrze, przy okazji rozrząd paski itp. Póki co problem ucichł.Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mógłbyś podać mi namiary na sklep(strona np.) ,lub nr.katalogowy szklanek . z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ssący (średn.24mm, wys.24mm- 12 sztuk szklanek

zawór wydechowy(średn.33.5mm, wys.26mm)-8 sztuk szklanek.

Firma 'ina' .Nie kupuj tylko jakis tanich.Wszystko kupiłem w intercarsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, w załączonej wcześniej tabeli nie ma silnikna ARG, ktoś się orientuję czy ciśnienie dla tego motoru ma być takie samo jak dla ADR?

Dziś zrobiłem u siebie pomiar i wyszło na rozgrzanym silniku 1.0 bar na jałowym i max 2,5 bara w zakresie 2500-4500 obrotów, więcej nie kręciłem.

Pomiar robiłem bo powyżej 2000 rpm jak schodzi z obrotów łańcuch trze o obudowę i rzęzi, dzieję się tak tylko na ciepłym silniku.

Napinacz(a dokładniej nastawnik) i łańcuch wymieniałem jakieś 14000 km temu przy okazji wymiany rozrządu, kilka dni temu nagle zaczęło rzęzić(stało się to od razu po wywaleniu kata i wstawieniu tłumika-nie rurki lub strumienicy, ale to chyba przypadek?). Olej świeżo zmieniony Mobil 10w40.

Najgorsze jest to że zaczęło rzęzić przed wyjazdem, gdzie musiałem zrobić 1200km i teraz się boję czy nie przytarłem silnika jak pół trasy przejechałem ze średnią prędkośćią 150 km/h i:(

Doradźcie proszę czy lepiej czyścić oryginalną pompę czy od razu wymieniać, i co sądzicie o pompie MILE?

---------- Post dopisany at 22:59 ---------- Poprzedni post napisany at 22:57 ----------

P.S.

Szklanki w zasadzie nie stukają, czasami tylko jak jest ciepły i odpalę po krótkiej przerwie to wtedy, jak przegazuję to cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie powinno być takie jak przy ADR te oznaczenia to chyba tylko chodziło o lata produkcji ale konstrukcyjnie chyba się nie różnią :) Patrz jak ADR ma i powinno być git :) Czyli ciśnienie masz za niskie czyszczenie smoka cię czeka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...