Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o sprawdzenie logów - kopcenie na czarno + wyłączanie turbiny


Dawid88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Jest to mój pierwszy post w związku z czym proszę o wyrozumiałość jeśli coś niejasno opiszę.

Od jakiegoś czasu zauważyłem w lusterku wstecznym chmurę czarnego dymu po dodaniu gazu.

Ponadto przy 2,5 tys obrotów czuć jakby turbina się wyłączała (nagły spadek mocy).

Poniżej logi:

Dynamiczne

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Statyczne

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Statyczne BS

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Z góry dziękuję za wszelkie opinie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dużej masie powietrza mierzonej przez przepływomierz i jednocześnie niskiej wartości rzeczywistego ciśnienia doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku wystarczy spojrzeć tylko na log dynamiczny grupy 010 (jeśli oczywiście na pamięć znana jest użytkownikowi wartość zadana ciśnienia doładowania w grupie 011 własnego auta czyli wartość 1948 mbarów). Grupa 010 pokazuje wartość rzeczywistą masy zasysanego powietrza czyli Mas Air Flow (w tym przypadku ponad 850 mg/skok czyli ponad wartość zadaną i tu byłoby wszystko OK gdyby ciśnienie rzeczywiste doładowania było równe wartości zadanej ciśnienia doładowania czyli wartości 1948 mbar ale tak nie jest), kolejna kolumna pokazuje wartość ciśnienia barometrycznego (Barometric Pressure) mierzonego przez czujnik F96 wewnątrz sterownika silnika (wartość ta jest prawidłowa i podczas logu powinna być stała - i tak jest), w kolejnej kolumnie czyli Manifold Pressure (ciśnienie rzeczywiste w kolektorze ssącym) wartość znacznie odbiega od wartości zadanej czyli 1948 mbar i jest zaniżona wskazując zaledwie 1672 mbary jako wartość najwyższą czyli o praktycznie prawie 300 mbarów mniej niż powinna turbina dmuchać i to właśnie wskazuje, że jest nieszczelność w dolocie bo faktycznie turbo kręci się szybciej niż powinno, więcej zatem zasysa powietrza zmierzonego przez przepływkę ale część ciśnienia i tak przez nieszczelność ucieka w komorę silnika zamiast do kolektora ssącego. Gdyby nieszczelności w dolocie nie było to przy takim niedoładowaniu turbo (widocznym np. w grupie 011 dynamicznej czy też tej 010) wartość masy powietrza zasysanego w grupie zarówno 010 jak i 003 powinna być sporo niższa od wartości zadanej 850 mg/skok czyli powinna pokazywać okolice 700 mg/skok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...