Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzony Egr czy zawor n18 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przed wymiana egr na nowy chce się upewnić czy aby to na pewno on jest winowajcą , sytuacja jest taka ze jak jest podłączony wężyk egr auto po zmianie biegu w zakresie 1300-2000 obr/min nie reaguje na gaz jak dobije po długim czasie do 2000 to chmura z tylu , po przeczytaniu ze winowajca może być egr dobrałem się do niego i go wyczyściłem po złożeniu było ok może 2 dni i sytuacja się powtórzyła , gdy wężyk idący z n18 do egr jest odłączony i zaślepiony auto pracuje normalnie nie muli . Załączam log bs z pracy egr , proszę o pomoc w ocenie i ustalenie które ustrojstwo jest winowajcą tej sytuacji.

Log (0 - 003)

Opublikowano

Witam kolego,

co to znaczy ze nie reaguje na gaz?

a nie jest tak, że wpada w tryb serwisowy po przekroczeniu okreslonych obrotów do ponownego włączenia??

pzdr

Opublikowano

Nie jest to tryb serwisowy , wciskam gaz do oporu i przez kilka sek trzyma stale obroty nie przyspiesza po czym rusza z kopyta i jedzie do końca aż do zmiany biegu

Opublikowano

wymień N18, na początek taniej niż nowy EGR... reakcja typowa na przyblokowany zawór czyli opóźnienie w reakcji na gaz. Pisząc przyblokowany mam na myśli również opóźnione zamknięcie spowodowane nieprawidłowym wysterowaniem przez uszkodzony N18.

Opublikowano

Tez mi sie tak wydaje bo egr czyszczony i nie dało to efektu zasysając powietrze z gruszki egr płynnie się otwiera

Opublikowano

a u mnie jest podobna sytuacja dodajac na luzie gaz czuje ze wskazowka cos zamula powoli odpada zatrzymujac sie na setna w miejscu. ogolnie sprawdzalem to w wezyku ktory wchodzi w czarna gruszke od EGR nie ma wogole cisnienia...i egr ciagle jest otwarte...jak sprawdzic ten zawor n18?

Opublikowano
a u mnie jest podobna sytuacja dodajac na luzie gaz czuje ze wskazowka cos zamula powoli odpada zatrzymujac sie na setna w miejscu. ogolnie sprawdzalem to w wezyku ktory wchodzi w czarna gruszke od EGR nie ma wogole cisnienia...i egr ciagle jest otwarte...jak sprawdzic ten zawor n18?

do szybkiej diagnozy N18 można wykorzystać zawór N75 sterujacy turbiną. Jest w zasadzie taki sam więc można je podmienić na czas próby i zobaczyć czy jest poprawa czy nie. Z tym, że do N75 trochę trudniej się dobrać, mało miejsca na łapki...

Opublikowano

Ponieważ nie moge zakładac nowych tematów podepne sie tutaj. Od jakiegos czasu mam kilka problemów z moja A4 1,9 130 KM:

1. Zdarza sie ze bardzo długo muszę kręcić rozrusznikiem , najczesciej rano, żeby odpalić auto. Jak odpali to przez reszte dnia nie ma problemów. (choc raz sie zdarzyło w trakcie dnia że tak długo kręcił)

2. Na wolnych obrotach strasznie kopci ( na siwo-czarno), przy przyspieszaniu czasami kopci czasami nie. Dodam ze z 1,5 miesiąca temu zostało zalane przez pomyłke 17 litrów benzyny do ok 13 litrów ropy i troche na tym chodził. Zaraz po usunieciu benzyny na wolnych obrotach telepało ale po dłuższym tankowaniu V-povera i raz dodatków do pompowtryskiwaczy telepanie ustało.

3. Znika mi płyn chłodniczy i to w zastraszajacym tempie. Doradzono mi wymiane korka od zbiornika wyrównaczego, i to troche pomogło na okoł 2 miesiace, ale teraz znowu znika.

4. w czasie jazdy wyłacza sie turbina , nie zawsze i nie w jednakowych warunkach, musze zatrzymac sie wyłączyc zapłon i problem znika do nastepnego razu.

Czy mam szykowac sie do zmiany auta czy mozna tu jeszcze cos niedrogo zdziałac ???

Opublikowano
Ponieważ nie moge zakładac nowych tematów podepne sie tutaj. Od jakiegos czasu mam kilka problemów z moja A4 1,9 130 KM:

1. Zdarza sie ze bardzo długo muszę kręcić rozrusznikiem , najczesciej rano, żeby odpalić auto. Jak odpali to przez reszte dnia nie ma problemów. (choc raz sie zdarzyło w trakcie dnia że tak długo kręcił)

2. Na wolnych obrotach strasznie kopci ( na siwo-czarno), przy przyspieszaniu czasami kopci czasami nie. Dodam ze z 1,5 miesiąca temu zostało zalane przez pomyłke 17 litrów benzyny do ok 13 litrów ropy i troche na tym chodził. Zaraz po usunieciu benzyny na wolnych obrotach telepało ale po dłuższym tankowaniu V-povera i raz dodatków do pompowtryskiwaczy telepanie ustało.

3. Znika mi płyn chłodniczy i to w zastraszajacym tempie. Doradzono mi wymiane korka od zbiornika wyrównaczego, i to troche pomogło na okoł 2 miesiace, ale teraz znowu znika.

4. w czasie jazdy wyłacza sie turbina , nie zawsze i nie w jednakowych warunkach, musze zatrzymac sie wyłączyc zapłon i problem znika do nastepnego razu.

Czy mam szykowac sie do zmiany auta czy mozna tu jeszcze cos niedrogo zdziałac ???

niedrogo? chyba żartujesz przy tych objawach. Silnik jest w stanie agonalnym...

Z drugiej strony co da ci zmiana samochodu? chcesz po katolicku sprzedać jako igiełkę? bo w przeciwnym razie nie licz na rozsądną cenę

Poza tym, przywitałeś się w dziale NEWBIE?gdybyś to zrobił to pewnie nie byłoby problemu z zakładaniem wątków

A z tego co piszesz

1. tu może być kilka różnych problemów- od banalnego uszkodzenia włącznika świateł po problemy z pompą vacuum, szczelnością instalacji paliwowej, czujnikiem położenia wału

3. albo wyciek albo głowica pęknięta

4. tryb awaryjny. Problem nie znika tylko wyłączając silnik chwilowo kasujesz tryb awaryjny. Turbina lub jej sterowanie nie pracuje prawidłowo.

generalnie jest co robić, auto fest zapuszczone...

Opublikowano

NIe pisałem że sprzedam, tylko czy szykowac sie do wymiany? Może na złom oddam ! A tak na serio to na ile kasy za remont moge sie szykować??

Opublikowano
NIe pisałem że sprzedam, tylko czy szykowac sie do wymiany? Może na złom oddam ! A tak na serio to na ile kasy za remont moge sie szykować??

żeby oszacować koszty to trzeba wiedzieć co jest grane... moim zdaniem w kilku tysiączkach się zmieścisz jakby było tragicznie

Opublikowano

A znasz jakiegos fachowca od Audi na dolnym slasku najlepiej w okolicach Legnicy??? Może gdzies tu na forum jest jakis spis fachowców?? Jak mam włozyc kilka tysiaczków, może 4 a może 8 tys to chce zeby to było porzadnie zrobione

Opublikowano
Ponieważ nie moge zakładac nowych tematów podepne sie tutaj. Od jakiegos czasu mam kilka problemów z moja A4 1,9 130 KM:

1. Zdarza sie ze bardzo długo muszę kręcić rozrusznikiem , najczesciej rano, żeby odpalić auto. Jak odpali to przez reszte dnia nie ma problemów. (choc raz sie zdarzyło w trakcie dnia że tak długo kręcił)

2. Na wolnych obrotach strasznie kopci ( na siwo-czarno), przy przyspieszaniu czasami kopci czasami nie. Dodam ze z 1,5 miesiąca temu zostało zalane przez pomyłke 17 litrów benzyny do ok 13 litrów ropy i troche na tym chodził. Zaraz po usunieciu benzyny na wolnych obrotach telepało ale po dłuższym tankowaniu V-povera i raz dodatków do pompowtryskiwaczy telepanie ustało.

3. Znika mi płyn chłodniczy i to w zastraszajacym tempie. Doradzono mi wymiane korka od zbiornika wyrównaczego, i to troche pomogło na okoł 2 miesiace, ale teraz znowu znika.

4. w czasie jazdy wyłacza sie turbina , nie zawsze i nie w jednakowych warunkach, musze zatrzymac sie wyłączyc zapłon i problem znika do nastepnego razu.

Czy mam szykowac sie do zmiany auta czy mozna tu jeszcze cos niedrogo zdziałac ???

ad.1: spróbuj zapalić na światłach np. postojowych...

Opublikowano
do szybkiej diagnozy N18 można wykorzystać zawór N75 sterujacy turbiną. Jest w zasadzie taki sam więc można je podmienić na czas próby i zobaczyć czy jest poprawa czy nie. Z tym, że do N75 trochę trudniej się dobrać, mało miejsca na łapki...

Dużo jest roboty żeby dobrać się do zaworu N18?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...