Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wysokie obroty, wycie silnika ,sprzegla przy zmianie biegow.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Sytuacja wyglada nastepujaco. Silnik pracuje normalnie , przyspiesza normalnie , wchodzi jak i schodzi z obrotow normalnie. Podczas dynamicznego startu gdy obroty dochodza do 4tysi i wiecej gdy wciskam sprzeglo by zmienic bieg, dzwiek jest taki jak bym to robil nie puszczajac pedalu gazu. Auto nie podnosi obrotow ale jak by z opoznieniem je zmniejszalo. Dzieje sie tak tylko wtedy gdy auto jest na wyzszych obrotach. Sprzeglo zostalo wymienione na nowe gdy wymieniany byl silnik. Sprzeglo bierze od dolu i pracuje ladnie. Z tego co pamietam nie dzialo sie to odrazu po wymianie sprzegla. Czujnik sprzegla tez sprawny. Jak myslicie na co zwrocic uwage ?? Czy sprzeglo moze reagowac z opoznieniem na wcisniecie pedalu??

Opublikowano

Ja juz mam pewna teorie ale napisze cos wiecej jak ja potwierdze :)

Opublikowano

U mnie sprzęgło brało dośc wysoko i miałem tą samą przypadłość co benyA4; rzeczywiście potrafi wkur...ć bo wyglada to tak jakbyś nie umiał biegów zmieniać :decayed: Ponadto u mnie co chwila pokazywał się błąd czujnika położenia pedału sprzęgła; wymieniłem czujnik na nowy ori z ASO i w zasadzie bez zmian (tyle że przestało mi wywalać check engine i błąd z tym związany).

Zaraz po zmianie tarczy sprzęgła zmiana niewielka, ale w tej chwili (10tys km od wymiany tarczy) już jest OK; denerwujące przeciąganie obrotów w zasadzie zniknęło, pojawia się czasem przy dynamicznej jeździe i szybkiej zmianie biegów przy wyższych obrotach. Gdzie pies pogrzebany... :eusathink:

Opublikowano

wysoko biorące sprzęgło to cecha charakterystyczna b6-tek. Jak wsiadam do focusa żony (mk2, 1.6 benzyna 2008) to sprzegło bierze w połowie, a w mojej a4 dużo wyżej. Nic się nie ślizga, ale uczucie dziwne.

Opublikowano

Sprawdzał ktoś czy adaptacja przepustnicy nie pomoże?

Opublikowano

sama adaptacja nie pomaga, ale zrobie jeszcze czyszczenie przepustnicy i adaptacje.

Opublikowano

mam to samo moze ktos opisac jak wyjac ta przepustnice w ALT bo nigdzie nie moge tego znalesc ;/ i czy czyszczenie jej rozwiaze problem ?

Opublikowano

Czyszczenie nie jest nistety rozwiazaniem , adaptacja tez niewiele daje. Ja troche pokabinowalem z czujnikiem sprzegla, przy jezdzie na tempomacie zauwazylem ze dopiero gdy mam sprzeglo wcisniete pare centymetrow rozlacza sie tempomat. Co wskazywalo by na to ze czujnik pozno reaguje i za pozno obniza obroty silnika. Podpiolem wiec VAG [1 - Engine], następnie [Measures Blocks] --> group 006. (dla benzyniakow 066) i faktycznie okazalo sie ze czujnik od sprzegla pozno reaguje. Zdemontowalem go i okazalo sie ze trzpien ktory wychodzi z wewnatrz mozna regulowac. Ustawilem wiec tak by zalaczal sie po minimalnym wcisnieciu pedalu sprzegla. Wydaje mi sie ze troche pomogla ta regulacja i juz silnik nie wyje przy zmianie biegow na wysokich obrotach. Albo poprostu sie przyzwyczailem :)

Opublikowano

dzięki Beny za szybka odpowiedz. na pewno zwrócę na to uwagę u siebie jak tylko będę miał czas. tylko ze i tak chciałbym przepustnice przeczyścić wraz z zaworem EGR. lecz nigdzie nie mogę znaleźć jak to zrobić dla silnika ALT :kwasny:

Opublikowano

Bo co tu opisywac, demontaz jest prosty. Sciagasz rure dolotowa, odkrecasz zbiorniczek z plynem do chlodnicy, Wyciagasz waz podcisnienia ktory idzie do servo, odpinasz kostke elektryczna ktora podpieta jest do przepustnicy a nastepnie odkrecasz przepustnice. To nie jest nic skaplikowanego , trzeba miec tylko troche narzedzi i zwinne rece. Po wyciagnieciu czyscisz dokladnie benzyna albo innym srodkiem do czyszczenia . Zakladasz spowrotem w odwrotnej kolejnosci, przekrecasz kluczyk i czekasz az przepustnica sie zaadoptuje. Ewentualnie robisz adaptacje Vagiem.

Opublikowano

wierzba5 z tego co się orientuje to w ALT-kach niema zaworu EGR ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Opublikowano

i co panowie?wymyslił ktos cos ciekawego z tymi obrotami bo u mnie tez wolno spadają?

czysciłem przepustnice, odme, przepływomierz, adaptowałem przepustnice, bawiłem sie tym czujnikem sprzegła (regulowełem trzpien) i nic nie dało.dodam ze jak jest zimny silnik to wydaje mi sie ze szybciej obroty spadają

Opublikowano

u mnie jest tak samo dodam tylko ze na gazie jest to bardziej widoczne niż na PB i też zauważyłem ze na zimnym silniku tego zjawiska nie ma ja wyżej u kolegi

Opublikowano

U mnie po wyeliminowaniu łapania fałszywego powietrza już tego nie ma.Teraz troszkę wolniej spadają przy ostrym bucie powyżej 3,5-4 tyś,ale to i tak nie ma tragedii :)

Opublikowano

a gdzie u ciebie łapało lewego powietrza?

Opublikowano

u mnie sprawdzałem szczelnosc dolotu i nic nie zauwazyłem chyba ze cos mi umkneło uwadze ale to mało prawdopodobne.jakiegos wielkiego problemu z tym nie ma ale mam a6 c5 2,8 lpg i galaxy 1.9 tdi 150km i tu fajnie szybko obrotyy spadja

Opublikowano

u mnie sprawdzałem szczelnosc dolotu i nic nie zauwazyłem chyba ze cos mi umkneło uwadze ale to mało prawdopodobne.jakiegos wielkiego problemu z tym nie ma ale mam a6 c5 2,8 lpg i galaxy 1.9 tdi 150km i tu fajnie szybko obrotyy spadja

Witam czy moze ktos rozwiazał proble podbijania obrotow w audi a4 b6 2,0 alt

Opublikowano

Tu jest podobny temat,

kilka patentów jest które pomogły... Rzuć okiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...