wojt_O Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Witam, mam problem z B5 Tdi 1Z, otóż jakiś czas temu auto straciło moc. Jej brak jest odczuwalny w zasadzie w całym zakresie obrotów. Mam wrażenie jak bym jechał w jakiejś smole albo jak by hamulce trzymały :/. Wiem, że bez logów niewiele będzie można stwierdzić ale zastanawia mnie jedno, czytając wiele na forum na temat notlaufa wiele użytkowników pisze, że występuje on najczęśniej przy wyższych prędkościach np powyżej 120 km auto nie chce jechać. U mnie łapie muła już w momencie ruszenia, nie odczuwam też momentu w którym "załącza" się turbina (nie ma tego wciśnięcia w fotel). Dodam, że przepatrzyłem i wymieniłem ostatnio wszystkie wężyki podciśnienia a VAG nie pokazuje żadnych błędów silnika. Dzisiaj postaram się wrzucić logi (jak uda mi się je zrobić bo będę się za to zabierał pierwszy raz) i poproszę o ich analizę .. .. Co może być przyczyną ? Czy tak na "sucho" może któs coś zasugerować ??
trepek Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Generalnie wszystko. Od zapchanego na maksa filtra paliwa po zdechniety przeplywomierz. P.S. W 1Z nie ma czegos takiego jak wcisniecie w fotel po wlaczeniu turbiny. Ten samochod ma jechac w calym zakresie obrotow. Turbinka jest mala :-)
wojt_O Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Opublikowano 3 Lipca 2013 Heh no rajdówka to to nie jest ale jeszcze 2 tyg temu szedł całkiem nieźle. W porównaniu z tym co jest teraz to leciał bym rzekł ! ---------- Post dopisany at 18:32 ---------- Poprzedni post napisany at 13:09 ---------- Udało mi się zrobić narazie logi statyczne. Może jeszcze dzisiaj ogarnę dynamiczne. Narazie prosiłbym o ich interpretacje: Log (0 - 003) Log (1 - 007) Log (2 - 004) Log (3 - 010) Log (4 - 001) Log (5 - 023) Log (6 - 018) Log (7 - 013)
Tommy Gun Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Wtryski mają nieciekawe korekcje. Zacznij od tego, sprawdź na maszynie. Nie kopcil na czarno ? Nie było problemów z odpalaniem ? Końcówka wydechu bardzo osmolona ?
wojt_O Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Opublikowano 3 Lipca 2013 Jakoś szczególnie nie kopci, z odpalaniem nie mam najmniejszego problemu, nawet w zimie przy -25 st odpalal za 2-3 razem. Wydech jak to w klekocie standardowo osmolony ale wydaje mi się że to w normie jest .. http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/1z-utrata-mocy-prosze-interpretacje-logow-statycznych-dynamicznych-279194/ tutaj jest post z logami dynamicznymi .. W miare możliwości proszę o interpretację
gerlinski Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Wygląda to na padnięty zawór egr. Bynajmniej u mnie tak było. Odcina Ci turbinę.
wojt_O Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 EGR jest zaślepiony. Powodem braku mocy był klęknięty N75
Bartollo Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 EGR jest zaślepiony. Powodem braku mocy był klęknięty N75 Regenerowałeś czy wymiana była?
wojt_O Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Opublikowano 16 Lipca 2013 Wymiana .. Bałem sie regenerować mimo dobrych opisów na forum, bo nigdy tego nie robiłem i bałem się, że jak coś spartacze to zostane bez auta a wtedy mogiła .. Nowy N75 kosztuje ok 100-120 pln więc nie wiem czy warta zachodu jest regeneracja ..
Bartollo Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Robiłem to u znajomego w AHU i jest to proste jak sikanie Skoro wymieniłeś to stary rozbierz i nabierzesz wprawy na przyszłość,bo ten też ci padnie:) Jak to mówił kolega "sztomel" n75 w ahu i 1z padają jak muchy:) przy wyłamywaniu uważaj żeby Ci nie spadł tłoczek:)
wojt_O Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Opublikowano 16 Lipca 2013 Właśnie o to wylamanie sie bałem ze jak coś pójdzie nie tak to doba bez auta a do roboty dojeżdżać trzeba ale dzieki za sluszna uwage, napewno na starym zaworze pocwicze :] jak nowy padnie to ten bedzie jak znalazł
Bartollo Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Prosta sprawa nawet jak byś uszkodził n75 to spinasz 2 wężyki razem i jeździsz Pozdro I oby nie potrzebna była regeneracja nowego zaworka
wojt_O Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Opublikowano 17 Lipca 2013 mam nadzieje, że nie będzie do konieczne :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się