Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1Z Brak mocy w całym zakresie obrotów ..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z B5 Tdi 1Z, otóż jakiś czas temu auto straciło moc. Jej brak jest odczuwalny w zasadzie w całym zakresie obrotów. Mam wrażenie jak bym jechał w jakiejś smole albo jak by hamulce trzymały :/. Wiem, że bez logów niewiele będzie można stwierdzić ale zastanawia mnie jedno, czytając wiele na forum na temat notlaufa wiele użytkowników pisze, że występuje on najczęśniej przy wyższych prędkościach np powyżej 120 km auto nie chce jechać. U mnie łapie muła już w momencie ruszenia, nie odczuwam też momentu w którym "załącza" się turbina (nie ma tego wciśnięcia w fotel). Dodam, że przepatrzyłem i wymieniłem ostatnio wszystkie wężyki podciśnienia a VAG nie pokazuje żadnych błędów silnika. Dzisiaj postaram się wrzucić logi (jak uda mi się je zrobić bo będę się za to zabierał pierwszy raz) i poproszę o ich analizę .. .. Co może być przyczyną ? Czy tak na "sucho" może któs coś zasugerować ??

Opublikowano

Generalnie wszystko. Od zapchanego na maksa filtra paliwa po zdechniety przeplywomierz.

P.S.

W 1Z nie ma czegos takiego jak wcisniecie w fotel po wlaczeniu turbiny. Ten samochod ma jechac w calym zakresie obrotow. Turbinka jest mala :-)

Opublikowano

Heh no rajdówka to to nie jest ale jeszcze 2 tyg temu szedł całkiem nieźle. W porównaniu z tym co jest teraz to leciał bym rzekł ! :)

---------- Post dopisany at 18:32 ---------- Poprzedni post napisany at 13:09 ----------

Udało mi się zrobić narazie logi statyczne. Może jeszcze dzisiaj ogarnę dynamiczne. Narazie prosiłbym o ich interpretacje:

Log (0 - 003)

Log (1 - 007)

Log (2 - 004)

Log (3 - 010)

Log (4 - 001)

Log (5 - 023)

Log (6 - 018)

Log (7 - 013)

Opublikowano

Wtryski mają nieciekawe korekcje. Zacznij od tego, sprawdź na maszynie. Nie kopcil na czarno ? Nie było problemów z odpalaniem ? Końcówka wydechu bardzo osmolona ?

Opublikowano

Jakoś szczególnie nie kopci, z odpalaniem nie mam najmniejszego problemu, nawet w zimie przy -25 st odpalal za 2-3 razem. Wydech jak to w klekocie standardowo osmolony ale wydaje mi się że to w normie jest ..

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/1z-utrata-mocy-prosze-interpretacje-logow-statycznych-dynamicznych-279194/

tutaj jest post z logami dynamicznymi .. W miare możliwości proszę o interpretację

Opublikowano

Wygląda to na padnięty zawór egr. Bynajmniej u mnie tak było. Odcina Ci turbinę.

Opublikowano

EGR jest zaślepiony. Powodem braku mocy był klęknięty N75

Opublikowano
EGR jest zaślepiony. Powodem braku mocy był klęknięty N75

Regenerowałeś czy wymiana była?

Opublikowano

Wymiana .. Bałem sie regenerować mimo dobrych opisów na forum, bo nigdy tego nie robiłem i bałem się, że jak coś spartacze to zostane bez auta a wtedy mogiła .. Nowy N75 kosztuje ok 100-120 pln więc nie wiem czy warta zachodu jest regeneracja ..

Opublikowano

Robiłem to u znajomego w AHU i jest to proste jak sikanie :) Skoro wymieniłeś to stary rozbierz i nabierzesz wprawy na przyszłość,bo ten też ci padnie:) Jak to mówił kolega "sztomel" n75 w ahu i 1z padają jak muchy:) przy wyłamywaniu uważaj żeby Ci nie spadł tłoczek:)

Opublikowano

Właśnie o to wylamanie sie bałem ze jak coś pójdzie nie tak to doba bez auta a do roboty dojeżdżać trzeba :) ale dzieki za sluszna uwage, napewno na starym zaworze pocwicze :] jak nowy padnie to ten bedzie jak znalazł :)

Opublikowano

Prosta sprawa :) nawet jak byś uszkodził n75 to spinasz 2 wężyki razem i jeździsz :P

Pozdro :P I oby nie potrzebna była regeneracja nowego zaworka :)

Opublikowano

mam nadzieje, że nie będzie do konieczne :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...