olas1982 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Witam problem jak w temacie, a mianowicie gdy jeżdżę po mieście to temp. stoi jak wryta na 90 st. gdy wyjadę w trasę po przejechaniu kilku kilometrów z prędkością powyżej 100km/h temp. wzrasta ...gdy się zatrzymam to momentalnie spada do 90 st. !!! Wentylatory się uruchamiają, pompa wody wymieniona pod koniec zimy na nową , termostat nowy , chłodnice drożne i czyste (sprawdzone), korek zbiorniczka podmieniłem od kolegi z passata i dalej to samo...może ktoś z Was się spotkał z takim problemem bo mi szczerze powiem ręce opadają...
piotrsob1 Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Wygląda na problem z wydajnością układu chłodzenia, zaczął bym od wymycia chłodnic myjką ciśnieniową, tylko bardzo ostrożnie z odległości ok 15-20 cm, co by nie pozaginać blaszek radiatorów Jak nie pmoże to sprawdź pompę wody , może wirnik "nie trzyma się" wałka napędowego. W 1.9 na pompie można to było sprawdzić paluchem przez otwór po wyjętym termostacie, w PD być może też
olas1982 Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 chłodnice wymyte nic nie dało od tego zaczynałem tą "walkę" ,w efekcie wymieniłem obie na nowe!!! pompa wody sprawdzona jest ok!!!
olas1982 Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 tak cały czas jest to samo... :/
rafal9119 Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 zacznij jeszcze od odkamienienia nagrzewnicy małem to samo
piotrsob1 Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Ta temperatura to Ci rośnie na wskaźniku na szafie, czy odczytujesz ją na VAG-u ? Jak na wskaźniku, to podepnij VAG-a i zrób jazdę testową, jak temp silnika nie przekroczy 105 st.C to z motorówką i jej chłodzeniem wszystko O.K., a czujnik temperatury prawdopodobnie do wywalenia ---------- Post dopisany at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:08 ---------- zacznij jeszcze od odkamienienia nagrzewnicy małem to samo A co ma zakamieniona nagrzewnica do temperatury silnika ?
Tommy Gun Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Węże układu chłodzenia twarde, bardzo twarde, miękkie ?? Nie wyrzuca płynu ??
olas1982 Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Opublikowano 17 Lipca 2013 płynu nie wyrzuca...wąż górny wydaje mi się twardawy.. jak się zabrać za odkamienienie nagrzewnicy? ---------- Post dopisany at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany at 13:55 ---------- na vagu tak samo jak na blacie :/ Ta temperatura to Ci rośnie na wskaźniku na szafie, czy odczytujesz ją na VAG-u ? Jak na wskaźniku, to podepnij VAG-a i zrób jazdę testową, jak temp silnika nie przekroczy 105 st.C to z motorówką i jej chłodzeniem wszystko O.K., a czujnik temperatury prawdopodobnie do wywalenia ---------- Post dopisany at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:08 ---------- zacznij jeszcze od odkamienienia nagrzewnicy małem to samo A co ma zakamieniona nagrzewnica do temperatury silnika ?
piotrsob1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 To ile Ci WAG pokazał maksymalnie ? Ta nagrzewnica to słabo grzeje, że chcesz ją odkamieniać ? Czy może ma pracować w upały jako dodatkowa chłodnica
piotrsob1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Nie no to zdecydowanie za duużo Węże do chłodnicy drożne i chłodnica gorąca ?, na postoju jak go potrzymasz na obrotach (bez klimy) to wentylator się załącza ? ---------- Post dopisany at 14:45 ---------- Poprzedni post napisany at 14:38 ---------- Dedukując ,to coś nie tak z obiegiem chłodziwa, termostat jest ori ? Sam go wymieniałeś ? Może włożony odwrotnie ?
olas1982 Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Opublikowano 17 Lipca 2013 wentylator się załącza tak jak pisałem w pierwszym poście...termostat raczej nie ori wymieniany u mechanika wraz z rozrządem i pompą wody...
piotrsob1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Sprawdź poprawność montarzu termostatu, podejżewam że jest zamonowany odwrotnie Termostat ma dwa grzybki, gdy temperatura płynu przekracza temperature zadziałania, górny grzybek (znadujący się w mosiężnym pierścieniu z gumową uszczelką),przesuwa się razem z dolnym w kierunku pionowo w dół otwierając przepyw na chłodnice, dolny w tym czasie przymyka mały obieg w bloku silnika (zdjęcie powyżej). W przypadku odwrotnego zamontowania dolny grzybek w ogóle nie zamyka kanału małego obiegu, tylko częściowo blokuje przepływ w dużym obiegu. Nie wiem czy konkretnie w Twoim przpadku na takie odwrotne zamontowanie pozwala konstrukcja plastikowego krućca, niemniej jednak objawy które opisałeś wszystko na to wskazują, problem z chłodzeniem w takim przypadku powinien się właśnie ujawnić jak jest badzo ciepło, przy niższych temperaturach się nie ujawni, bo część płynu przepływa przez chłodnice. Na tym rysunku masz schemat poprawnego montażu termostatu. Zdjęcie i rysunek zaczerpnięty z netu Jeżeli był zamontowany prawidłowo, to sprawdź jego działanie ( garnek z wodą na kuchenkę i do niej termostat z termometrem) P.S. tylko nie jedź na sprawdzenie do tego mecha co ci go montował, bo się nie przyzna że zchrzanił robotę, chyba że będziesz mu patrzył na łapki
Tommy Gun Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 U mnie pewien skurw...n odwrotnie zamontował termostat i za***rdolił go na silikonie. Skończyło się na zrobieniu głowicy przez pieprzonego barana.
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Czyli w B5 jednak można odwrotnie . Pełna profeska
olas1982 Opublikowano 19 Lipca 2013 Autor Opublikowano 19 Lipca 2013 piotrsob1 jutro będę sprawdzał ten termostat i dam znać jak efekty...
olas1982 Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 termostat jest włożony ok, wczoraj założyłem "bajpas" aby ominąć nagrzewnice i dalej jest to samo... :/
piotrsob1 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 To ja bym wymienił termostat, tylko nie żałuj kasiurki i kup ORI
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się