Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak poznać czy sprężarka się zatarła...


601s

Rekomendowane odpowiedzi

Walek sprezarki polaczony jest z tarcza sprzegla ( kolo wewnatrz kola pasowego) tarcza z kolem pasowym polaczona jest "gumkami" gdy dojdzie do zerwania , kolo wewnetrzne (sprzeglo) sie nie kreci a kolo pasowe tak. Jesli chcesz sprawdzic czy sie zatarla to sciagnij pasek wielorowkowy i pokrec reka za kolo , musi krecic sie delikatnie, jednostajnie, bez przeskakiwania i chrobotania. tu masz troche do czytania i ogladania KLIMATYZACJA CZĘŚCI SPRĘŻARKI KOMPRESORY NARZĘDZIA MASZYNY | KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA Autoklimatyzacja Chłodnice, Sprężarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam zatartą sprężarkę w AVF 2003, po 2 zerwaniach sprzęgła taką właśnie diagnozę postawili w serwisie klimy. Jak to określili fachowcy - "sprężarka stoi na wale, wkład jest całowicie uszkodzony". Stwierdzili, że lepiej szukać używki lub regenerowanej niż pchać się w naprawę "środka"

Szukam teraz regenerowanej , ale z tym też nie ma lekko bo póki co nie znalazłem żadnej sensownej opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

---------- Post dopisany 15-07-2013 at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany 14-07-2013 at 09:25 ----------

Witam Koledzy,

dzisiaj odebrałem auto z serwisu, diagnoza zatarta sprężarka. Zwracam się z prośbą o informacje co teraz, jakie części należy wymienić i jakie czynności podjąć, ewentualnie jaki będzie przybliżony koszt na gotowo. Chodzi o to by nikt mnie nie naciągnął nie potrzebnie na koszta bądź żeby zrobił to dobrze i porządnie i o niczym nie zapomniał. Zawsze to lepiej jak się ma jako takie pojęcie o tym co chce się naprawić. Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy czy sprężarka zatarła się przy napełnionej i czynnej instalacji, czy tak jak u mnie była nieszczelna i cały gaz uleciał wkrótce po napełnieniu poprzez oring na sprężarce.

Na szczeście u mnie, brak czynnika spowodował to że nie było obiegu, więc nic do osuszacza czy filtra (zaworu) rozprężnego nie poszło. Układ czysty.

Po wymianie sprężarki i także osuszacza wraz z filterkiem, klima działa bez problemowo kolejny rok.

pierwsza czynność ...to kontrola zaworu rozprężnego i jego oględziny... czy tylko brudny, czy zawiera również opiłki.

do kompletu osuszacz.

Osuszacz, zawór rozprężny i kompresor jesteś w stanie sam wymienić, ale czyszczenie układu i kontrola to już porządny serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety miesiąc wcześniej nabiłem na maxa klime, bo myślałem że nie działa bo jest mało czynnika, jednak powodem tego była zatarta sprężarka jak się dzisiaj okazało. Nie wiem też czy jakiekolwiek opiłki się dostały do układu, pare dni temu walnęło sprzęgło i stąd zabrałem się za naprawę klimy. Po rozmowie z właścicielem serwisu, okazało się że jednak jest wszystko do wymiany, kompresor, osuszacz, skraplacz, również czyszczenie całego układu. Mówiłem że będzie to koszt w granicach 2000-2500zł na gotowo, naturalnie na NOWYCH częściach i z roczną gwarancją. Jak się na to zaopatrujecie? Jutro będę wiedział konkret co do ceny bo musi sprawdzić ceny części, to wszystko napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz i zawór rozprężny to grosze w porównaniu do ceny kompresora czy czyszczeniu układu.

To i tak do kompletu musisz wymienić.

mój koszt (Hiszpania)...

osuszacz....35€

zawór rozprężny...10€

kompresor.......300€ (nowy-ebay.de)

pasek klinowy....20€

czynnik(gaz).......40€

SATYSFAKCJA z własnoręcznej pracy......BEZCENNA!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli chcesz mam do sprzedania osuszacz i sprężarkę regenerowaną (zalaną olejem) sprzęt został mi bo nie zdążyłem założyć do auto a miało ono wypadek. Na gwarancji jest napisane, iż w przypadku zatarcia starej sprężarki należy przepłukać układ i wymienić również osuszacz i dyszę rozprężną. Zdjęcia mogę wysłać na e-mail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...