Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem posiadaczem A4 B7 2,0 TDI silnik BPW z DPF i od jakiegoś czasu zauważyłem że przy wyższych obrotach silnik zaczyna się dławić ( przerywa ), Dzieje się tak przy bardziej dynamicznej jeździe albo podczas wyprzedania. Jak sie jeździ bardzo powoli i mniej dynamicznie to tego problemu nie ma( chyba że przy przyspieszaniu na 2 biegu). Na postoju wciskając pedał gazu w podłogę silnik przy obrotach ok 5000 faluje i skaczą obroty miedzy 4500 a 5000. Dodam że filtry ( oleju, paliwa,powietrza) zostały wymienione, jest odpowiedni olej i stan oleju. Co może być przyczyną przerywania na wyższych obrotach. Prosze o porade i o pomoc. Z góry dziękuje...

Opublikowano

W sterowniku silnika nie ma żadnych błędów ?

Po opisanych objawach to wygląda na luźne konektory PD-ków :whistling:

Opublikowano

Dziękuje Ci Piotrze za zainteresowanie tematem. Tak się zastanawiam nad zaślepką EGR ale nie wiem czy to coś pomoże. Wybieram się także na diagnostyke komputerem.

luźne konektory PD-ków ----- co to może oznaczać i jak to naprawić?? Gdzie to się znajduje? Jaki koszt naprawy?

Ogólnie to zaczne od podpięcia auta pod komputer.

Opublikowano (edytowane)

Kryza na dojściu spalin do EGR-a może pomóc na poszarpywanie/kichanie podczas delikatnego przyspieszania przyspieszania, w zakresie 1700-2200 RPM.

Na szarpanie, które trapi Twoją motorówkę, na pewno nie pomoże :naughty:

Konektory pompowtrysków to po prostu kabelki dochodzące do cewek pompowtryskiwaczy, sterujące zamykaniem elektrozaworu pompek.

Pod wpływem wibracji ich wsuwki się zużywają, i gdy na połączeniu nie ma odpowiedniego docisku, zaczynają się problemy z przepływem prądu sterującego elektrozaworem, i w konsekwencji zakłóceniami w pracy silnika.

Tak na szybko znalezione zdjęcie:

5697225200_1371147792.jpg
I nie należy się sugerować tym , że kostki siedzą ciasno, bo same kabeki w kostkach mogą się telepać pod wpływem drgań motorowni :decayed:
Naprawa tej usterki polega na odpięciu kostki od pompowtryskiwacza, rozpięciu jej w celu uwolnienia konektorów, dogięcia ich kombinerkami w celu poprawienia docisku po podłączeniu, zapięciu ich z powrotem w kostce i podłączeniu kostki do pompki :)
P.S. zdięcie przedstawia głowice 1,4 tdi , konstrukcja ta sama co 1,9 tdi.
Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Witam.

Powiedzcie mi koledzy czy jest jakaś większa filozofia do dostania się do kostek pompowtrysków w moim silniku BPW... ? Rozebrałem obudowe i więcej nic na razie sam nie rozkręcałem...Zobaczyłem że musiałbym odkręcać wiecej śrub, bo ten silnik jest niezle zabudowany... Jest tam jakas uszczelka i czy nie namieszam sobie jak ściagne ta czarna drugą obudowe kolo EGR?? Sprawdziłem jedynie połączenie fajek do świec żarowych, ale PD są zapewne gdzieś bardziej schowane...

Pozdrawiam i prosze o pomoc ew. fotki i instrukcje...

Opublikowano

Nad Twoim postem masz zdjęcie PD-ków po zdjęciu pokrywy głowicy :decayed::)

Jak pokrywy nikt nie przykleił na silikon, to powinno obejść się bez problemów .

Musisz tylko wcześniej odpiąć odmę , zdemontować górną obudowę rozrządu i ustawić wałek rozrządu w odpowiedniej pozycji, bo pokrywa wychodzi na styk, czasem wręcz na siłę :whistling:

Opublikowano

Dziekuje Piotrze za praktyczne porady. Z tego co zauważyłem to nie jest na silikon pokrywa. Tylko jak poradzić sobie z odpięciem odmy, (czy ją nie zapowietrze itp. ) oraz jak ustawić rozrząd aby sciagnac pokrywe... Myśle że sam jako amator a nie mechanik poradze sobie :)

Prosze o porade i z góry dziękuje...

Pozdrawiam Marek

Opublikowano

Odmie nic nie zaszkodzi jak ją odepniesz, rozrządu nie dotykasz, jedynie co robisz to zdejmujesz pokrywę klaiwatury . Pod nią masz wałki rozrządu , pompo wtryski itd. Musisz wypiąć wtyczki od pompo wtrysków (PD) w skrócie i je dognieśc . Wpinasz je spowrotem , składasz reszte i po bółu . Jeżeli nie wiesz za bardzo o czym mowa to niech to lepiej zrobi ktoś trochę bardziej obeznany w temacie żebyć sobie bałaganu nie narobił.

Opublikowano

Witam wszystkich.

Dzisiaj dostałem się do instalacji PD i dogiąłem wszystkie konektorki. Robie próbe... a tu to samo :( . Zastanawiam się nad zakupem nowej instalacji do PD, ale czy to coś da ??

Na komputerze zero błędów.

Co na to poradzicie??

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Zloguj w czasie jazdy ( gdy szarpie ) grupy 08 ,18 , 23 i pokaż :whistling:

Może jest jakiś problem w zaopatrzeniu pompek w paliwo :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

hej mam bpw i kiedyś bylo dobrze a nawet bardzo ale stan sie zmienił 300kkm sie zbliża.

3 pompowtrysk osiągnął wartości graniczne i samochód szrpał na biegu jalowym gdy był ciepły i gorzej zapalał jak był zimny. No coz regeneracja 3 wtrysku zrobiona przy okazji mechanik dostał zlecenie wymiany wszystkich gumek na pozostalych pompkach.Odbieram samochod i pytam konektorki dogiołeś odp. "tak zawsze to robię".

Po operacji wsiadam zapalam - ok pali jak kiedys bajka. jade kilka km i szarpie tzn czepie budą w przedziale 1700-2200 w momencie gdy ciągnie i niewazne czy ciągnie delikatnie czy mocniej telepie.

Dodam że mam błąd poduszki silnika ale niewiem czy to ona bo jak oddawałem na regeneracje pompki tego objawu niebyło podczas przyspieszania.

Dodam że termostat mi jeszcze padl i nieczyma temperatury silnik.

Termostat idzie jutro do wymiany co sadzicie o zamiennikach?

A dalej w ktora stronę sie kierować poduszki silnika, konektorów pompek czy kryzy?

Opublikowano (edytowane)

Zamienniki od jakiegoś czasu są lepsze od org.coraz częściej zdarzają się wadliwe termstaty-przede wszystkim te leżakujące długo na półce...

Co do szarpania-ja bym zaczął od zaślepki i testy.

Chyba że to telepanie wychodzi od 2umasu lub prześlizgującej się tarczy sprzęgła.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Podpinałeś pod kompa , nie ma żadnych błędów ?

Jeżeli szarpie też podczas mocnego przyspieszania, to wygląda na luźne konektory i kryza raczej nie pomoże.

Na próbę zaślep całkiem EGR i napisz czy się coś z szarpaniem zmieniło :whistling:

Co do termostatu, to przed miesiącem zakładałem Verneta, jak na razie jest idealnie :decayed:

DPF jest jeszcze na swoim miejscu ?

Opublikowano

Podpinałeś pod kompa , nie ma żadnych błędów ?

Jeżeli szarpie też podczas mocnego przyspieszania, to wygląda na luźne konektory i kryza raczej nie pomoże.

Na próbę zaślep całkiem EGR i napisz czy się coś z szarpaniem zmieniło :whistling:

Co do termostatu, to przed miesiącem zakładałem Verneta, jak na razie jest idealnie :decayed:

DPF jest jeszcze na swoim miejscu ?

błędów niema poza poduszką silnika.

jak zaślepić egr i czym w którym miejscu (opisz wiem jak to tam wyglada bo 1,5 roku temu jak kupiłem to czyściłem tak proforma)

dpf brak pozbył sie go porzedni własciciel 4 lata temu

Zamienniki od jakiegoś czasu są lepsze od org.coraz częściej zdarzają się wadliwe termstaty-przede wszystkim te leżakujące długo na półce...

Co do szarpania-ja bym zaczął od zaślepki i testy.

Chyba że to telepanie wychodzi od 2umasu lub prześlizgującej się tarczy sprzęgła.

dwumas wyklucza mi mechanik (nawet dwóch) brak objawów ślizgającej sie tarczy to moje spostrzeżenia.

mógłby jeszcze być przegób wewn. ale tak jak pisze telepanie budą nastało po regeneracji pompki i wymianie oringów pozostałych pompek.

Poducha? tylko czy zuzyta poducha powoduje skoki silnika czy drgania podczas przyspieszania a i tak jakoś niechce mi sie wierzyc że to ona ( jak wyzej jak oddałem do mechanika niebyło drgań podczas przyspieszania a w dniu odbioru były a on się zarzeka ze konektory na xxx % zacisnął.

Sam bym to sprawdził ale kiedyś (ponad rok temu) próbowałem sciagnąć pokrywę zaworów i wadzila mi o kolanko dochodzace do egr i niewiem jak ściągnąć pokrywę zaworów chyba że trzeba jakoś obrócić wałkiem do jakiegoś położenia?

Opublikowano

W poście 34 tego wątku masz zdjęcia, tylko zaślepka bez otworu na próbę, jak szarpanie ustanie to dopiero otwór 9 mm :whistling: .

Jak nie ustanie , to sprawdzaj konektory PD-ków, żeby pokrywa głowicy dała się wyjąć, trzeba wałek rozrządu ustawić w odpowiedniej pozycji :decayed: .

Opublikowano

W poście 34 tego wątku masz zdjęcia, tylko zaślepka bez otworu na próbę, jak szarpanie ustanie to dopiero otwór 9 mm :whistling: .

aniem ale sie nawdzaj konektory PD-ków, żeby pokrywa głowicy dała się wyjąć, trzeba wałek rozrządu ustawić w odpowiedniej pozycji :decayed: .

Proszę o podpowiedz tej odpowiedniej pozycji wałka? jestem lekko uparty na te konektory jak pisałem wyzej telepanie jest następstwem nagłym po regeneracji pompki i oringów pozostałych pompek co wiązało sie z odpieciem i zaciskiem konektorów (tak mi tkwi w głowie czy nie spartaczył tym doginaniem konektorów na gorzej dlatego niedowiem sie jak niesprawdzę sam).

Opublikowano

Oj pokombinuj trochę, nie pamiętam dokładnie w jakim położeniu da się wyjąć :decayed:

Opublikowano

Na trzecim cylindrze korekcja mocnawo skacze , wygląda to na problem w dostarczaniu do niej paliwa, sprawdź ciśnienie paliwa na tandem pompie.

Opublikowano

Na trzecim cylindrze korekcja mocnawo skacze , wygląda to na problem w dostarczaniu do niej paliwa, sprawdź ciśnienie paliwa na tandem pompie.

A trzeci jest wlsanie po regeneracji ok 1,5 m-ca.

mówiąc korekcja na który blok patrzysz? 13?

jak sprawdzić ciśnienie paliwa tandem pompy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...