bajowsado Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Witam, mam taki problem, kupiłem dwa tygodnie temu audi 2.5 tdi, jadąc w niedziele na trasie nagle auto mi zaczeło szarpać i zgasło, od razu wiedziałem o co chodzi, brakło paliwa... Mimo to wskaźnik pokazywał 2/3 zbiornika, czyli jak wyczytałem moment odpalania pompy wzburzeniowej w baku. Jako, że paliwo było, a auto się zapowietrzyło obstawiam jej uszkodzenie. Podłączając na krótko w bezpiecznik 28 słychać jak ona tam coś szumi, tylko powiedzcie mi sa tam jekieś wężyki które się lubią urywać, odpadać czy te pompy często tak padają?
kudalty66 Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 zalej do pełna odpowietrzyć i próbować odpalić,. skoro miałes 3/4 nie powinna zgasnąć tak podczas jazdy, podepnij vaga sprawdz błedy
bajowsado Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Opublikowano 24 Lipca 2013 Tak też zrobiłem, zalałem w sumie do pełna, odpowietrzyłem i odpalił. Błędy były z wtrysku sterującego i Level sensor Fuel coś tam, czyli że zbyt niskie napięcie na wskaźniku paliwa. Wtrysk sterujący pewno wywalił błąd dlatego, że jechałem przez pare kilometrów z powoli zapowietrzającym się układem, nie? Bo jak go wykasowałem to tak zrobiłem 100km i nie ma nic błędów. Może wystarczy skalibrować licznik jakoś, jeżeli tak to doradźcie jak, bo teraz nie wiem czego to wina, a nie dam komuś auta z rodziny by nim jechał i myśląc, że ma jescze 1/4 baku stanął w polu.
kudalty66 Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 nie można 2.5 tdi jezdzić z powoli zapowietrzającym sie układem !!!!!!!!!!!!!!!! zalej do pełna i sprawdzaj czy chodzi ok czy nie
bajowsado Opublikowano 28 Lipca 2013 Autor Opublikowano 28 Lipca 2013 tak zrobiłem i jest okej, nie zapowietrza się teraz, chodzi ładnie. Tylko chcę znać przyczynę dlaczego przy 1/4 baku nagle brakuje mu tego paliwa. ---------- Post dopisany 28-07-2013 at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany 24-07-2013 at 13:54 ---------- I jak panowie, wie ktoś co może mu dolegać, że przy ćwierć baku około 15 litrów paliwa pompa wtryskowa nie dostaje paliwa?
rav87 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 uszkodzony możesz mięć sterownik pompy albo samą pompe. w baku znajduje się elektryczna pompka paliwa, która przy niskim poziomie paliwa załącza się i z dna baku pompuje paliwo do kosza z którego już paliwo jest zasysane przez smok ( albo jakoś tak)
bajowsado Opublikowano 29 Lipca 2013 Autor Opublikowano 29 Lipca 2013 Podobno uruchamia się ona przy 2/3 baku a z tego co wiem to w a4 około 40 litrów, to chyba działa.
bajowsado Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Wskaźnik mi nie może oszukiwać bo w momencie gdy mi brakuje paliwa wiem, że go mam około 15-20 litrów. Dlatego pytam jak w baku jest skonstruowany smok i czy może się jakoś coś tam rozłączyć. ---------- Post dopisany 05-08-2013 at 18:00 ---------- Poprzedni post napisany 02-08-2013 at 07:30 ---------- Jeszcze jedno pytanie, wiecie może dlaczego jeżeli auto postoi przez noc kręci dłużej i ma ciut ciężej odpalić? Im dłużej tym ciężej. Natomaist zaś po postoju w pracy około 9 godzin pali na pyk. Może się zapowietrzać powoli, nie?
kudalty66 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 może sie zapowietrzać, może tez przez zapowietrzanie nie chodzi jak jest mało paliwa, sprawdź przelewy i zaworek zwrotny na filtrze,.
bajowsado Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Właśnie myślę ten zaworek wywalić całkiem, zmienić filtr na taki bez niego i zastosować uniwersalny zaworek zwrotny. Bo czytałem, że te zaworki na filtrze fabryczne lubią przysparzać wielu problemów i później nie wiadomo co się psuje. I teraz to sprawdzałem, to jak się dotnie tego zaworka na filtrze słychać jak zasysa powietrze czy tam wypycha, to pewnie bez dotykania tez coś tam przepuszcza.
kudalty66 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 nic nie kombinuj tylko nowy ori zaworek,.
KrzysiekA4 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Witam Kolegów, Ze swojego doświadczenia.Jak mi się zapowietrzał układ paliwowy to ciężko odpalał,sprawdzić można na przewodzie(przezroczystym) do pompy wtryskowej czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza.Próbowałem wszystkiego(wymiana filtra paliwa,nowe wężyki przelewowe i czy przewód z baku jest szczelny)okazało się że po wymianie pompki paliwowej(zaznaczam że samej pompki,roboty co nie miara łącznie z lutowaniem kabelków.Mały otwór do baku w bagażniku)w baku temat znikną łącznie z pęcherzykami powietrza w ww przewodzie.Moja teoria jest taka że przy niskim poziomie paliwa pompka dopompowuje paliwo do filtra a od filtra to nasza kochana vp44 sobie doskonale radzi,problem polega na tym co dostaje,paliwo czy już gotową mieszankę z powietrzem.
bajowsado Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Jak na razie wymieniłem przelewy i odpalił jak należy, zobaczymy jutro z rana. ---------- Post dopisany 14-08-2013 at 18:31 ---------- Poprzedni post napisany 13-08-2013 at 21:48 ---------- No i dalej ciężko pali z rana. Jutro sprawdzę jak odpala bez czujnika temperatury i jak odpali ładnie to wstawię opornik na guziczek.
KrzysiekA4 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Jak na razie wymieniłem przelewy i odpalił jak należy, zobaczymy jutro z rana.---------- Post dopisany 14-08-2013 at 18:31 ---------- Poprzedni post napisany 13-08-2013 at 21:48 ---------- No i dalej ciężko pali z rana. Jutro sprawdzę jak odpala bez czujnika temperatury i jak odpali ładnie to wstawię opornik na guziczek. Jak tam odpalanie z rana??robi się zimniej coś się ruszyło w tej sprawie??
bajowsado Opublikowano 17 Września 2013 Autor Opublikowano 17 Września 2013 Znaczy się po zrobieniu tego patentu z przekaźnikiem i oszukaniu temperatury zewnętrznej pali za każdym razem od strzała. Zrobiłbym to jak należy przez dawke startową, ale przez VCDS'a nie mogę jakoś, wpisałem wszystkie loginy jakie były dostępne w necie i tylko 2 kody weszły 11463, 16167 ale nimi nic nie idzie zrobić. Chyba, że ktoś z was zna jakieś jeszcze kody, nie licząc: 26262, 26281, 26261, 26282, 26252, 26232, 26261, 26281, 26242, 12233, 26262, 26242, 22158 26282, 26252, 26232, 26261, 26231. A tak jak na dwa miesiące posiadania wozu to wygląda okej wszystko, skrzynia chodzi ładnie, silnik tylko z rana głośniej, ale to chyba jak większość diesli, potem cichutko. Tylko mam taki objaw który zdarza się czasami, że jak mam 1500 obr i dam gaz to telepie budą, dodam więcej to cisza. Pewnie to poduszki silnika, nie?
przemek4net Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Zrobiłbym to jak należy przez dawke startową, ale przez VCDS'a nie mogę jakoś, w Zalozmy, ze w mapie zapisano, ze nalezy wtrysnac 10 jednostek (nie wazne jakich) paliwa.... teraz przekalibrowujesz kabelkiem i auto zadajac "wtrysnij 1... wtrysnie 1.1" => czyli wtryskujac 10 realnie wtrysnie 11..... tyle ze taka rekalibracja ma sie raczej niewielki wplyw na to o ile wiem. Polecam czipa wraz ze zmiana tej dawki startowej na poziomie mapy i juz.... hamownie sobie z tipem podaruj (w logu 007/008 czy 009???? w skrzyni biegow/nie w silniku/ jest jakos tam szacowany moment obrotowy /zawyzony/ -na necie znajdziezsz sobie przlicznik obrotow i momentu na moc... po czipie zrobisz sobie ponownie pomiar i bedziesz mia jakies tam odniesienie co do efektow poza odczuciem z jazdy).. i tyle Przemek jezeli telepie przy full bucie to moze turbina przeladowuje (ale nie sadze ze przy 1500)... moze tez byc uwalony konwerter w skrzyni biegow. Czy to sie dzieje przy takiem stabilnym powolnym przyspieszaniu jakby nagle przejazd po tarce czy raczej przy energincznej jezdzie?
bajowsado Opublikowano 17 Września 2013 Autor Opublikowano 17 Września 2013 Raczej przy stabilnej. Jak dam buta to jest okej. Za to parę min temu jadąc do roboty wyskoczył mi czerwony komunikat na fis o smarowaniu silnika, co dziwne jest to tylko przy pełnym bucie, silnik chodzi wtedy cicho i stabilnie. Może to być koniec pompy powoli?
przemek4net Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 za telepanie przy powolnym stabilnym przyspieszaniu obwninuialbym albo konwerter w tipie albo poduszki (ale to raczej przeczucie a nie wiedza) wtyczka przy czujniku poziomu oleju (w misce od dolu) jest do d... i czesto nie laczy cos tam... wtedy pojawia sie "werkstatt oel sensor" czy cos takiego Przemek
bajowsado Opublikowano 29 Września 2013 Autor Opublikowano 29 Września 2013 No i racja, uwalony był kabelek z czujnika ciśniena na turbinie, prawdopodobnie to było to bo już komunikat się nie pojawił. ---------- Post dopisany 29-09-2013 at 15:21 ---------- Poprzedni post napisany 17-09-2013 at 18:46 ---------- Pany, po dwóch dni stania auto nawet na tym przełączniku co zrobiłem dłużej kręci, może to być umierający aku? Bo mam wrażenie, że nie kręci z taką szybkością jak powiedzmy przy korzystaniu z samochodu z dnia na dzień. I czy ma to aż taki wpływ aby kręcił po tych dwóch dniach prawie 6 sekund i puszczał tak dużego czarnego bączka z tyłu? Bo jak normalnie użytkuję dziennie auto to tego nie ma.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się