tobi9988 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Witam. Jest tu podobny temat ale dotyczący B5 i innego silnika więc założyłem nowy. Mój problem dotyczy problemu z uruchomieniem auta ale tylko rano. Usterka wystepuje czasami a objawia się tym iż przy pierwszym przekręceniu klczyka auto kręci i już prawie "chce zapalić". Miałem kiedyś taki efekt w starym dieslu jak były uszkodzone świece żarowe. Jednak w tym przypadku nie są to świece ponieważ to sprawdziłem. Na dużym przeglądzie zwracałem na to uwagę jednak auto było podobno za ciepłe aby sprawdzić wszystkie parametry. :?: Powiedziano mi tylko że jakiś czujnik temperatury wskazuje inną temperaturę niż powinien. Różnica wynosiła podobno 6 stopni. Jednak nie można było tego sprawdzić właśnie ze względu na to iż auto było rozgrzane. Czy ktoś może mi powiedzieć o jaki czujnik temperatury chodziło ? Gdzie on jest ? Może go kupić i wymienić ? Chyba będę musiał kupić VAG'a :???:
pre_pl Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Powiedziano mi tylko że jakiś czujnik temperatury wskazuje inną temperaturę niż powinien. Różnica wynosiła podobno 6 stopni. Jednak nie można było tego sprawdzić właśnie ze względu na to iż auto było rozgrzane. to jak sprawdzili tę różnicę 6 stopni ? :???: Może być czujnik temperatury właśnie (podaje temperaturę silnika do komputera) numer : 059 919 501 A A może zawór odpowietrzania paliwa ? lmatys ostatnio to przerabiał
tobi9988 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2006 Jak sprawdzili różnicę tego nie wiem. Wiem tylko że zdjęli górną plastikową osłone silnika i coś sprawdzali niedaleko zbiornika z płynem chłodzącym. Ten czujnik jest w tamtych rejonach ? Zawór odpowietrzania paliwa :?: Efekt byłby taki sam :?: Ta usterka nie wystepuje codziennie rano. W ciągu tygodnia pojawia sie raz maksymalnie dwa razy. Nie potrafię "wyczuć" jakiejś zależności.
tomi Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Podłącz pod VAG-a to może sie okaże o co chodzi
Gość Murzyn Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 czyzby chodzilo o problemy g62/termostat?? hmm ale jaki zwiazek to by mialo z odpalaniem :roll: tobi9988, klimatronikiem nie sprawdzisz w B6...tylko vag
pre_pl Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 czyzby chodzilo o problemy g62/termostat?? hmm ale jaki zwiazek to by mialo z odpalaniem G62 źle poda temperaturę do kompa, więc może być zmieniona dawka paliwa... ale nie sądzę, że to jest przyczyna problemów u tobiego. tobi9988, a nie skacze Ci czasem wskazówka temperatury ? Trochę mało danych więc zgadywanie jest....
Joseph Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Jeśli zawyży temperaturę o 6 stopni to zapewne może to spowodować problemy z odpaleniem. Tak jak napisał pre_pl komputer zmniejszy dawkę rozruchową. Jeśli masz pewność że czujnik jest uszkodzony to myślę że warto go wymienić.
Gość Murzyn Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 więc może być zmieniona dawka paliwa... tia, ale przyz zanizonej temp bedzie zwiekszona dawka czyli no problem z odpalaniem ale masz racje to jest gdybanie i loteria. kolegotobi9988, proponuje podjechac na spocik warszawski, lukas to wyreza...w notatniku
lukasssw Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Miałem podobny problem, a usterką jak się u mechanika okazało był zanieczyszczony filtr paliwa (dostawało się powietrze do kładu paliwowego) mechanik założył przeźroczysty wężyk przy dojściu paliwa do pompy wtryskowej i po dłuższym postoju zbierało się w nim powietrze [ Komentarz dodany przez: zdeniu: 22-12-2006, 08:03 ] kolego zapraszam do przeczytania regulaminu oraz do działu Newbie
tobi9988 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2006 Nie temperatura mi nie skacze. Generalnie silnik i auto zachowuje się wzorowo poza w/w objawami raz na kilka uruchomień silnika rano. Po prostu nie wypada aby takie auto "kaszlało" rano jak jakiś zwykły fordzik :???: Sprawdzę ile kosztuje taki czujnik i pewnie trzeba będzie wybrać się na taki warszawski spocik
baskecior Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Aby wyeliminowac motyw czujnika temperatury nalezy postąpić zgodnie z opisem w zeszycie serwisowym Audi: Kontroli dokonujemy po nocy - chodzi o wyrównanie temperatur: - podłaczyć VAG`a do samochodu - skontrolować temperaturę w dolocie - skontrolować temperaturę silnika - skontrolowac temperaturę otoczenia Wszystkie wartości muszą być prawie identyczne. Jeśli temp wskazywana w 01/007 ostatnia pozycja (coolant temp) znacząco odbiega od pozostałych (intake temp) - mamy winowajcę. Temp paliwa nie porównujemy. Niemniej - jeśli czujnik będzie totalnie padnięty (przerwa w obwodzie lub zwarcie) w bloku odpowiedzialnym za błedy (02) pokaże się bład czujnika G62 i nie pozwoli się wykasować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się