Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak podciśnienia 1,8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z podciśnieniem, a mianowicie jego braku. Rura od intercoolera powinna się rozchodzić przy dodaniu gazu a w moim przypadku zwęża się do środka. Manometr własnej roboty nic nie wykazuje żadnych drgać wskazówki. Brak luzów na wirniku. N75 sprawdzony za pomocą Vag-a i wszystko jest ok - cyka. Co to może być? Pomóżcie!

Opublikowano

Witam. Skoro zasysa rurę do środka to podciśnienie jest. Gazując na postoju nie licz na jakieś wielkie ciśnienie - chyba że wkręcisz aż do odcinki. Manometr powinien mieć pomiar pod i nad ciśnienia czyli np. -1,0 bar do +1,0 bar. Jeśli masz manometr o zakresie od zera w gorę to nie licz, że coś pokaże. Pokaż fotki jak Ty to zmodziłeś.

To, że N75 cyka nie oznacza że jest sprawny.

Opublikowano

A nie powinno rozszerzać tej gumy od intercoolera? Próbowałem tam zamontować blow-off-a i nic, ani syknięcia. Zdjęcia zrobię jutro to wrzucę. Kumpel pokazywał mi różnice pomiędzy moim autkiem, a jego volvo z 1,8 turbo. Różnica w ciśnieniu intercoolera jest ogromna u mnie zasysa cały czas i nawet nie próbuje rozrywać gumy. Czy po prostu tak ma być? Manometr u mnie zaczyna się od 0,5 bar i zaskoczyłem się dzisiaj jak zasysło nawet wąż od manometru, a powinno nastąpić podciśnienie. Zostawiłem podpięty manometr i po przejechaniu 20 km nic nie wyszło ani drgnie wskazówka.

Opublikowano

Jeśli manometr zaczyna się od 0,5 bar to nic nie zmierzysz - w serii AEB osiąga w piku max ciśnienie poniżej 0,6 bar (zazwyczaj ok. 0,55 B).

Opublikowano

A czy w 1,8T podciśnienia przypadkiem nie produkuje pompa elektryczna ?

Bo raczej w koletorze ssącym powinniście mieć nadciśnienie, jak macie podciśnienie to filtr zaklajstrowany i/lub turbo nie pompuje :whistling:

Opublikowano
A czy w 1,8T podciśnienia przypadkiem nie produkuje pompa elektryczna ?

Bo raczej w koletorze ssącym powinniście mieć nadciśnienie, jak macie podciśnienie to filtr zaklajstrowany i/lub turbo nie pompuje :whistling:

:facepalm:

Kolego polecam lekturę opisująca zasadę działania silnika wolnossącego oraz doładowanego.

A co w Twoim TDI wytwarza podciśnienie? Bo chyba nie myslisz, że cały czas turbina pompuje max ciśnienie - nawet na wolnych obrotach.

Opublikowano

fakt jest taki że węże od Ic do kolektora ssącego powinny sie zrobić twarde. nie powinno ich zasysać nawet na postoju wygląda na to że turbo nie pompuje zamiast takiego manometru załatw lub kup wskaźnik doładowania i będziesz znał konkretne wartości na postoju przy wolnych obrotach powinno być małe podciśnienie trochę poniżej 0 jak prze gazujesz na postoju wskazówka powinna osiągnąć jakieś 0,3 podczas jazdy w piku jakieś 0,6 bara

sprawdź dobrze szczelności czy Dv jest szczelne czy n75 pracuje jak powinien sprawdź dokładnie turbo może mieć też na to wpływ sonda lambda

Opublikowano
A czy w 1,8T podciśnienia przypadkiem nie produkuje pompa elektryczna ?

Bo raczej w koletorze ssącym powinniście mieć nadciśnienie, jak macie podciśnienie to filtr zaklajstrowany i/lub turbo nie pompuje :whistling:

:facepalm:

Kolego polecam lekturę opisująca zasadę działania silnika wolnossącego oraz doładowanego.

A co w Twoim TDI wytwarza podciśnienie? Bo chyba nie myslisz, że cały czas turbina pompuje max ciśnienie - nawet na wolnych obrotach.

Sylwester, jeżeli chodzi o zasadę działania , to możesz przyjechać do mnie na przeszkolenie :whistling:

W moim TDI podciśnienie wytwarza pompa tandemowa ( zespolona pompa podciśnieniowa z pompą paliwa) napędzana z wałka rozrządu :whistling:

Żeby nie być gołosłownym, na szybko znalezione w necie:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_257.pdf

Jak będziesz miał problem ze zrozumieniem o co chodzi to Ci wytłumaczę :decayed:

P.S. A wygląda to mniej więcej tak :

http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/71/52/84/3371528462

Opublikowano
A czy w 1,8T podciśnienia przypadkiem nie produkuje pompa elektryczna ?

Bo raczej w koletorze ssącym powinniście mieć nadciśnienie, jak macie podciśnienie to filtr zaklajstrowany i/lub turbo nie pompuje :whistling:

:facepalm:

Kolego polecam lekturę opisująca zasadę działania silnika wolnossącego oraz doładowanego.

A co w Twoim TDI wytwarza podciśnienie? Bo chyba nie myslisz, że cały czas turbina pompuje max ciśnienie - nawet na wolnych obrotach.

Sylwester, jeżeli chodzi o zasadę działania , to możesz przyjechać do mnie na przeszkolenie :whistling:

W moim TDI podciśnienie wytwarza pompa tandemowa ( zespolona pompa podciśnieniowa z pompą paliwa) napędzana z wałka rozrządu :whistling:

Żeby nie być gołosłownym, na szybko znalezione w necie:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_257.pdf

Jak będziesz miał problem ze zrozumieniem o co chodzi to Ci wytłumaczę :decayed:

P.S. A wygląda t tak :

http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/33/71/52/84/3371528462

Kolego nie pogrążaj się. Autor tematu nie pisze o podciśnieniu potrzebnym dla układu hamulcowego. Kolega ma problem z doładowaniem w swoim aucie i źle opisał problem.

Silnik sam wytwarza podciśnienie przez zasysanie powietrza potrzebnego do pracy. W TDI owszem stosuje się pompy podciśnienia - nie koniecznie elektryczne (motoryzacja nie zaczyna się od B7'ki). W silnikach benzynowych np. 2.3 NG R5 stosowana była jako wzmacniacz hamulca - po zdemontowaniu hamulce i tak działały tak jak powinny.

W tym konkretnym silniku a jest to AEB 1.8T nie ma żadnej pompy elektrycznej ani mechanicznej podciśnienia.

Opublikowano

Sylwester po części zwracam honor :decayed: w AEB nie ma elektrycznej vacumpomy, a turbina sterowana jest nadciśnieniem pobieranym z muszli części zimnej jej samej :whistling:( oczywiście obywa się to przez sterownik silnika , a elementem regulującym ciśnienie na siłownik jest zawór elektromagnetyczny).

MWSnap010.jpg

Rozwiązanie przy którym obstawałem wcześniej jest stosowane w nowszych konstrukcjach, gdzie turbo jest sterowane podciśnieniem i układ jest wspólny z układem wspomagania hamulcy:naughty:

Co do konkretnego przypadku to turbo nie pompuje, bo prawdopodobnie zawór VG jest cały czas otwarty, lub turbulum jest zatarte, lub ma zabokowany wirnik :whistling:

Opublikowano

:decayed: Spoko. :wink:

Awarię turbiny zostawił bym jako ostateczność. Do sprawdzenia jest kilka elementów: N75, DV'ka, wężyki, gruszka WG, szczelność dolotu, przepływka, filtr powietrza.

Jak to wszystko zostanie sprawdzone i okaże się sprawne to wtedy przegląd turbiny.

Opublikowano

Przy tym typie sterowania turbiną, zawór VG normalnie powinien być zamknięty i jak silnik dmuchnie spalinami to turbo powinno zacząć pompować.

A całe sterowanie służy jedynie do ograniczenia ciśnienia do założonego poziomu w układzie dolotowym w danym momencie, i może zadziałać dopiero jak turbina pompuje :whistling:.

Dla tego w pierwszej kolejności ja bym się przyjżał turbinie i jej osprzętowi :decayed:

Opublikowano
Dla tego w pierwszej kolejności ja bym się przyjżał turbinie i jej osprzętowi :decayed:

Piotr ale osprzęt turbiny to elementy, które wymieniłem czyli: DV, N75, gruszka WG oraz wężyki które łączą te elementy. Żeby sprawdzić, czy turbina jest w stanie dmuchnąć "jakieś" ciśnienie to wystarczy zdjąć wężyk z gruszki WG i się przejechać. Jeśli wpadnie w przeładowanie to znaczy, że daje radę. Jeśli w dolocie jest jakaś większa dziura to na pewno usłyszy uciekające powietrze.:decayed:

Opublikowano

Jak najszybciej sprawdzić N75 i DV-ke? I przepraszam wszystkich jeżeli źle sformułowałem problem lub jest mało czytelny ale wiemy o co chodzi. Brak ciśnienia w Ic, wolno spadające obroty, brak "buta".

Opublikowano
Jak najszybciej sprawdzić N75 i DV-ke? I przepraszam wszystkich jeżeli źle sformułowałem problem lub jest mało czytelny ale wiemy o co chodzi. Brak ciśnienia w Ic, wolno spadające obroty, brak "buta".

Zgadza się, do tego szczelność dolotu i wszystkie wężyki sterujące N75 i DV'ką. Możesz też sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie. Jak masz możliwość to możesz spróbować zrobić jakieś logi (nie wiem tylko na ile pozwoli sterownik w Twoim AEB - patrząc na rocznik jest to starszy typ sterownika z 4 wtyczkami). Na początek zrób tez próbę z odpięciem wężyka sterującego gruszka WG. Próbę można również zrobić zdejmując wtyczkę z N75 ale jeśli jest mechanicznie niesprawny to nadal nic nie ustalisz. Jak sprawdzać DV i N75 znajdziesz na forum - są to elementy sprawdzane w pierwszej kolejności przy "braku mocy" w 1.8T.

Mam jeszcze pytanie - masz LPG w aucie?

---------- Post dopisany at 16:16 ---------- Poprzedni post napisany at 16:10 ----------

[ABC]Diagnostyka 1.8 20V TURBO AEB APU AWT AWM 1.8T - krok po kroku [GUIDE] v.0.3

Tu masz trochę informacji jak diagnozować usterki w 1.8T.

Opublikowano

jeśli sonda będzie padnieta to też nie będzie doładowania i auto pojedzie jak wolnossak

Opublikowano

Tak samochód posiada LPG na wtryskach jest stag 300, niedawno wymieniany reduktor bo audi ciężko odpalała, brak było elektromagnesu który zamykał dopływ gazu i przez to nastąpiła cała wymiana reduktora.

Opublikowano

To jak jest LPG to zrób na początek inny test. Odłącz akumulator na kilka minut i skasuj adaptację w sterowniku silnika. Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz jak będzie się zachowywało auto. Jak będzie dobrze to dopiero wtedy przełącz na LPG. Jak problem powróci to znaczy, że instalacja jest źle ustawiona/niesprawna i powoduje rozjazd korekt w sterowniku silnika.

Opublikowano

DV myślę że jest w dobrym stanie nie przepuszcza. Turbina daje za mało ciśnienia żeby ją otworzyć, nie słychać żadnego syczenia, a podobno jest to słyszalne. Elektrozawór chyba padnięty odłączyłem przewód od Westage i nic to za bardzo nie pomogło. Jaka powinna być rezystancja N75 może posiada ktoś takie dane? Będzie łatwiej w znalezieniu przyczyny. Manometr dalej stoi i nic nie pokazuje, chyba wymienię na dokładniejszy.

Czy rzężenie w okolicy katalizatora może mieć jakiś wpływ na działanie turbiny?

Opublikowano
Czy rzężenie w okolicy katalizatora może mieć jakiś wpływ na działanie turbiny?

To może oznaczać agonię turbiny albo odpadła klapka od cięgna WG i spaliny cały czas idą bokiem zamiast przez turbinę a to rzężenie to brzęcząca klapka w kolektorze. Zdemontuj katalizator i zajrzyj co z klapką. Jeśli po zdjęciu przewodu z WG auto nie wpadło w przeładowanie to masz 2 wyżej opisane opcje. Ta z wpadniętą klapką będzie mniej kosztowna bo można spróbować wsadzić ją na miejsce i zaklepać żeby nie wypadła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...