adadur Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 W skrzyni powien być boczny otwór z korkiem - przez taki otworek też wlewa sie olej. Stan oleju sprawdzasz za pomocą czegoś wygiętego w kształt litery L i prawidłowy stan to kilka mm poniżej poziomu tego otworka. Teoretycznie oleju tego sie nie zmienia i nie zagląda się tam raczej, chyba że w wyniku jakiś napraw i awarii.
pre_pl Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Tak jak mówi adadur, ja tylko dodam : Sprawdzić możesz wygiętym kawałkiem drutu :urban: Poziom oleju musi być tak 7mm poniżej otworu. I rysunek poglądowy : Pamietaj, że auto musi stać na równym podłożu.
tomi Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2006 Dzięki chłopaki, niech wam Mikołaj wynagrodzi.
tomeko Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 W skrzyni powien być boczny otwór z korkiem - przez taki otworek też wlewa sie olej. Stan oleju sprawdzasz za pomocą czegoś wygiętego w kształt litery L i prawidłowy stan to kilka mm poniżej poziomu tego otworka. Teoretycznie oleju tego sie nie zmienia i nie zagląda się tam raczej, chyba że w wyniku jakiś napraw i awarii. Tylko teoretycznie Ja radziłbym od czasu do czasu wymienić olej w skrzyni biegów nawet gdy nic sie nie dzieje. W końcu na skutek eksploatacji olej ulega zuzyciu, nawet gdy samochód nie jest używany i traci swoje wartości smarujące (zresztą to wie każdy) Przyczyną tego zjawiska są reakcje chemiczne spowodowane obecnością zanieczyszczeń, nagromadzonych w trakcie pracy skrzyni biegów.
pre_pl Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 tomeko, proszę napisz coś więcej. Określ dlaczego praktycznie powinno się wymienić ten olej. Sądzę, że coś wiesz, także wnieś coś do tego tematu . :564:
adadur Opublikowano 2 Stycznia 2007 Opublikowano 2 Stycznia 2007 W skrzyni powien być boczny otwór z korkiem - przez taki otworek też wlewa sie olej. Stan oleju sprawdzasz za pomocą czegoś wygiętego w kształt litery L i prawidłowy stan to kilka mm poniżej poziomu tego otworka. Teoretycznie oleju tego sie nie zmienia i nie zagląda się tam raczej, chyba że w wyniku jakiś napraw i awarii. Tylko teoretycznie Ja radziłbym od czasu do czasu wymienić olej w skrzyni biegów nawet gdy nic sie nie dzieje. W końcu na skutek eksploatacji olej ulega zuzyciu, nawet gdy samochód nie jest używany i traci swoje wartości smarujące (zresztą to wie każdy) Przyczyną tego zjawiska są reakcje chemiczne spowodowane obecnością zanieczyszczeń, nagromadzonych w trakcie pracy skrzyni biegów. przesada kolego. Olej sinikowy zużywa się bo pracuje w wysokiej temperaturze. Olej w skrzyni jest krótko mówiąc "inny", ma inne własności i parametry wystarczające by pracować wiele lat. Jedynym zjawiskiem jest starzenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się