Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z 1996] Jak sprawdzic olej w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W skrzyni powien być boczny otwór z korkiem - przez taki otworek też wlewa sie olej. Stan oleju sprawdzasz za pomocą czegoś wygiętego w kształt litery L i prawidłowy stan to kilka mm poniżej poziomu tego otworka. Teoretycznie oleju tego sie nie zmienia i nie zagląda się tam raczej, chyba że w wyniku jakiś napraw i awarii.

Opublikowano

Tak jak mówi adadur, ja tylko dodam :

Sprawdzić możesz wygiętym kawałkiem drutu :urban:

Poziom oleju musi być tak 7mm poniżej otworu.

I rysunek poglądowy :

1kn4.th.jpg

Pamietaj, że auto musi stać na równym podłożu.

Opublikowano
W skrzyni powien być boczny otwór z korkiem - przez taki otworek też wlewa sie olej. Stan oleju sprawdzasz za pomocą czegoś wygiętego w kształt litery L i prawidłowy stan to kilka mm poniżej poziomu tego otworka. Teoretycznie oleju tego sie nie zmienia i nie zagląda się tam raczej, chyba że w wyniku jakiś napraw i awarii.

Tylko teoretycznie :D Ja radziłbym od czasu do czasu wymienić olej w skrzyni biegów nawet gdy nic sie nie dzieje. :D W końcu na skutek eksploatacji olej ulega zuzyciu, nawet gdy samochód nie jest używany i traci swoje wartości smarujące (zresztą to wie każdy) :D

Przyczyną tego zjawiska są reakcje chemiczne spowodowane obecnością zanieczyszczeń, nagromadzonych w trakcie pracy skrzyni biegów.

Opublikowano

tomeko, proszę napisz coś więcej. Określ dlaczego praktycznie powinno się wymienić ten olej. Sądzę, że coś wiesz, także wnieś coś do tego tematu . :564:

Opublikowano
W skrzyni powien być boczny otwór z korkiem - przez taki otworek też wlewa sie olej. Stan oleju sprawdzasz za pomocą czegoś wygiętego w kształt litery L i prawidłowy stan to kilka mm poniżej poziomu tego otworka. Teoretycznie oleju tego sie nie zmienia i nie zagląda się tam raczej, chyba że w wyniku jakiś napraw i awarii.

Tylko teoretycznie :D Ja radziłbym od czasu do czasu wymienić olej w skrzyni biegów nawet gdy nic sie nie dzieje. :D W końcu na skutek eksploatacji olej ulega zuzyciu, nawet gdy samochód nie jest używany i traci swoje wartości smarujące (zresztą to wie każdy) :D

Przyczyną tego zjawiska są reakcje chemiczne spowodowane obecnością zanieczyszczeń, nagromadzonych w trakcie pracy skrzyni biegów.

przesada kolego.

Olej sinikowy zużywa się bo pracuje w wysokiej temperaturze. Olej w skrzyni jest krótko mówiąc "inny", ma inne własności i parametry wystarczające by pracować wiele lat. Jedynym zjawiskiem jest starzenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...