piter1114 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Witam! tematów na ten temat cała masa,ale każdy przypadek inny. Jestem laikiem w tych sprawach, ale może coś doradzicie i uda się coś zrobić samemu, U mnie objawy takie: -temp.dochodzi max. do 60 st. (postój, jazda) wcześniej po kilku km. 90st -vag, tylko błąd 282 regulator położenia przepustnicy-V60 zwarcie - BŁĄD SPORADYCZNY , po skasowaniu brak błędu /nie wiem czy ma związek z tematem/ -wentylator działa w/g mnie normalnie (nie na max.obrotach) -klimatronik wskazuje na kanale 49 - 60(st?), na kanale 51 - 90 -klima dział OK, szybko nagrzewa wnętrze i chłodzi na co stawiacie? pzdr.
maciucha512 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Termostat. Jak wóz złapie temperaturę podczas jazdy łapa pod maskę i sprawdź czy wąż u góry chłodnicy (taki gruby) jest ciepły. Jak jest to termostat otwiera się za wcześnie lub nie zamyka się.
pakotomasz Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Mi to także wygląda raczej na termostat.
piter1114 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2013 po przejechaniu kilku km,gruby wąż idący do chłodnicy jest nawet bardzo ciepły, więc co? termostat?
piter1114 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2013 zastanawiam się, czy udało by mi się samemu wymienić termostat? skomplikowane to? ---------------------------------------------------------------------------- znalazłem coś takiego taka operacja wystarczy?
MalyMis Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 zastanawiam się, czy udało by mi się samemu wymienić termostat? skomplikowane to?---------------------------------------------------------------------------- znalazłem coś takiego taka operacja wystarczy? W razie jakbyś sie nie czuł na wymiane, to mechanik za wymiane termostatu (robocizna) 30-50zł
łukasz1986 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 wymiana nie jest trudna,tylko uwazaj zebys nie oparzyl sie plynem (jesli bedziesz jezdzil wczesniej) przy wyjmowaniu termostatu z bloku bo ten napewno wyleje sie z tamtad mimo tego ze sposcisz go.
piter1114 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2013 OK, byłem u mechanika, wymienił termostat no i ... żadnego efektu! cały czas temp. ok.60 st. gruby wąż u góry gorący, vag nie pokazuje żadnego błędu, klimatronik na kanale 49 - dochodzi max.60 a na kanale 51 - dochodzi do równe 90. I jeszcze jedno, wydaje mi się,że auto jakoś dziwnie muli przy dodawaniu gazu, np.po wrzuceniu 5 biegu, pedał gazu na max. a na liczniku ledwie 70,80,90... mam wrażenie,że nie mogę przyspieszyć do 100 czy 120 Macie jakieś pomysły? wymiana czujnika?
maciucha512 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 ... żadnego efektu! cały czas temp. ok.60 st. gruby wąż u góry gorący To wygląda jakby drugi termostat był d*pa. Zaufany mechanik? Może ściemnia, że wymienia, albo źle termostat montuje?
piter1114 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2013 jakoś nie chce mi się wierzyć,że nowy termostat może nie działać! na starym temp. max.60 st, nowo założony termostat też max.60 st.? dziwna byłaby ta zbieżność... a mechanik nie zaufany,lecz nie sądzę by nie potrafił w miejsce starego termostatu włożyć nowego (stary dostałem do ręki, więc zapewne go wymienił) ---------------------------------------------------------------- zastanawiam się jeszcze skąd takie mułowate działanie silnika, w ub.tyg. vag pokazał mi błąd 282 regulator położenia przepustnicy-V60 zwarcie-BŁĄD SPORADYCZNY, czy nie trzeba po tym zrobić odaptacji przepustnicy?
maciucha512 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Różne rzeczy słyszy się o mechanikach, a co do termostatu to na wiosnę jak wymieniałem u siebie to dopiero trzeci działał dobrze. Może rzeczywiście czujnik temperatury padł.
piter1114 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2013 czy czujnik temperatury da się jakoś sprawdzić? wymontować i pomierzyć? w książce jest inf. o możliwości pomiaru rezystancji... A jak go bezp.wyjąć? czy jak go wymontuje coś nie będzie wyciekać? ---------------------------------------------------------------------------------------------------- jeszcze jedna ciekawostka, stary termostat sprawdziłem w/g opisów, czy rozszerza się pod wpływem temp. i nic! cały czas jest taki sam (pomiar mm) we wrzątki jak i zimnej wodzie. Więc OK, zakładam,że rzeczywiście był uszkodzony, ale co z nowo założonym? skoro na nim także temp. nie przekracza 60 st.?
otomsono Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Bywały sytuacje, że nowo kupiony termostat też był zepsuty, zwłaszcza jeśli to nie ori tylko jakiś zamiennik. Było o tym na forum...
AIRWOLF Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Miałem założyć osobny temat ale kolega 1.9 Tdi 110 KM ma to samo, termostat wymieniona na nowy ASO, i dalej temp. na 60 stopniach, nie odgrzewa, nawet przy zatrzymanym wentylatorze. Wymieniony nawet korek na nowy od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak?
POWER-KRIS Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=474 Sony Xperia Tapatalk 4.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się