adasio13 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 1 Fault Found: 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109) 04-00 - Mechanical Malfunction Panowie pokazuje mi się błąd ten co wyżej, do tego auto wgl nie ciągnie ledwo co jedzie no a przy odpalaniu samo robi taką krótką przygazówkę do 2300 obrotów. wg kodu błedu chodzi o zaworek na pompie tak? ale co z nim zrobić? dodam że nie mogę go wykrecić dodam też, że już kiedyś mi tak zrobiło audi ale samo przeszło, do wczoraj. dzisiaj rano jak odpaliłem to było ok, przejechałem z 7km, zgasiłem,wróciłem, odpaliłem i znowu przygazówka i muł nieziemski, a teraz cały czas tak jest.
goldi Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 a zabezpieczenie jakieś masz żeby nie zajeb... ---------- Post dopisany at 19:30 ---------- Poprzedni post napisany at 19:27 ---------- ten błąd nie ma nic wspólnego że auto nie jedzie
adasio13 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2013 no tylko immobilizer.. no ale jak nie ma błedu/problemu z zaworkiem n109 to auto jedzie jak wcześniej, czyli musi mieć to związek. teraz akurat jest ok, przeszło mu znowu tylko nie wiem na jak długo. dzis już drugi raz samo się naprawiło sprawdzałem przewód idący do zaworka i jest cały nigdzie nie zerwany. gdyby zaworek był walniety to cały czas by nie działał a on co jakiś czas działa ---------- Post dopisany 11-08-2013 at 13:51 ---------- Poprzedni post napisany 10-08-2013 at 19:45 ---------- ma ktoś jakis pomysł?
Sztomel Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 dodam że nie mogę go wykrecić. Jak go nie wykręcisz to nic nie zdziałasz. Musisz go wykręcić, wyjąć tłoczek i sprężynkę i dobrze przepłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać a następnie osuszyć i ponownie wkręcić : http://obrazki.elektroda.net/95_1241880753.jpg Wcale nie trzeba tego elektrozaworu wymieniać na nowy. Przy okazji sprawdź stan jego gumowego oringu. Dobrze byłoby też wymienić filtr paliwa (zwłaszcza jak o tym zapomniałeś). Ten błąd co Ci wywaliło świadczy o jego mechanicznym zabrudzeniu. Ta usterka powoduje właśnie chwilowe wchodzenie na wyższe obroty a potem ich stabilizację i niestety ale dalszą jazdę jak silnikiem SDI. goldik, akurat ten błąd powoduje kompletny brak dynamiki samochodu. Po wypłukaniu i przedmuchaniu N109 wszystko wróci do normy.
adasio13 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Sztomel a czy zabrudzenie takiego zaworka moze miec tez wplyw na dynamike auta, tzn nie chodzi mi o to ze jedzie jak sdi bo to wiem ale czy moze miec wplyw na slabe przyspieszenie do 2300 obrotow (to z czym sie borykam od dluzszego czasu)??
goldi Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 No to ciekawe to czekam w takim razie jak adam wyczyści zawór i napisze o efektach bo pierwszy raz słyszę że ma wpływ jeśli masz marce to zwracam honor
Sztomel Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 jeśli masz marce to zwracam honor nie wiem o jakie "marce" chodzi Oczywiście, że błąd 01237 ma wpływ na dynamikę samochodu - wiem to z autopsji i przypadków innych kolegów i to nie są przypuszczenia tylko pewniki - dogmaty. Adamie, jeśli po przeczyszczeniu N109 nadal będziesz miał problem z osiągami w dolnej partii obrotów to wcale się nie dziwię bo przyczyny wtedy są zupełnie inne (jeśli miałeś je wcześniej) - zazwyczaj chodzi o nieszczelny układ podciśnień.
adasio13 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Tylko jak go wykrecic zeby pompy nie rozbierac.. Bo klucz plaski to sie zeslizguje, a oczkowego nie da rady nalozyc..
Sztomel Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Ześlizguje ? Na niego trzeba założyć klucz 24 o ile mnie pamięć nie myli a nie większy. Jeśli masz klucze zakupione np. z Praktikera to się nie dziwię bo są wykonane z miękkiego materiału co się rozjeżdża. Chwyć go zatem francuzem albo żabką i wtedy napewno odkręcisz. Pompy do jego demontażu nie trzeba przecież rozbierać bo dostęp do niego jest bezproblemowy. Przyłóż do niego klucz i raz walnij młotkiem w ramię klucza a elektrozawór puści i da się już potem łatwo wykręcić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się