Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szum / tarcie przy spadku obrotow


mycha1236

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś z was może spotkał się z takowym problemem , chodzi tu dokładnie o szum / tarcie jakby coś szorowało (np. wirnik o obudowę w turbo ) objawia sie to tylko wtedy gdy obroty dochodzą do ok. 2 tyś i wcisnę sprzęgło tak samo jest na postoju , na biegu jałowym wkręcę na 2 tyś po czym puszczam gaz i słychać te szorowanie przez 1-2 sek , sprzęgło , dwumas , sprzęgiełko alternatora - to odpada gdyż zostało to wymienione . Auto normalnie pali przyspiesza jak zwykle tylko niedawno pojawił się ten dziwny dźwięk który potrafi zdenerwować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co takiego stało się z turbo ?

---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:52 ----------

Za surge odpowiada sterowanie turbo ( grucha ) czy cos innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej turbo do regeneracji lub wymiany ale i nie koniecznie.. zdejmij wąż gumowy z turba i zobacz jak wyglądają łopatki w turbinie i ścianka turbo. Sprawdź też luzy wzdłużne i poprzeczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo surge chyba rzadko kiedy kwalifikuje turbo do regeneracji na początek jak kolega lukjar7 polecił turbo do czyszczenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie czytałeś tego wątku to poczytaj, u mnie są podobne objawy jak na filmiku, jeżdzę tak niecały rok i wszystko ok

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-niepokojacy-dzwiek-11005/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem to :decayed: przeczesałem kazdy temat w którym pada pojecie " surge turbo " i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co powoduje i jak usunąć to zjawisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę z tym delikatnym szuraniem od 2 lat i nic. W lato go niema a na jesieni i w zimę się pojawia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem styczność z tym u znajomego poleciłem regeneracje i ucichło wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla samej satysfakcji żeby tylko znikł ten dźwięk regeneracja to raczej slaby pomysł z ciekawości obejrzałem dziś wirnik od strony zimnej i o dziwo jest w bdb stanie nic nie obciera luzy są minimalne ledwo wyczuwalne nie ma możliwości aby wirnik obcierał o obudowę , zajadę jutro zapytam mechanika ile za czyszczenie turbo ewentualnie na to się skusze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak od 2 lat. Teraz od wiosny tego nie ma ale pojawi się na zimę. 60% posiadaczy AWX tak ma, nie ma się czym martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to ze to wzięło się z niczego z dnia na dzień auto normalnie przyspiesza nie wchodzi w tryb serwisowy tylko ten dźwięk :kwasny: jezeli z wirnikiem jest wszystko ok nie ma luzów to zostaje chyba tylko zmienna geometria która się przycina lub tez za wolno reaguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to mam. To jak szum uchodzącego powietrza więc zmieniłem nawet oringi na rurach od IC i przy EGR bo wydawało mi się że może być nieszczelność ale raczej nic to nie zmieniło. Cały dolot wygląda na szczelny ale to szuranie to chyba faktycznie zbyt wolno reagująca geometria turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem dziś trochę żeby zobaczyć organoleptycznie jak wygląda turbo od strony zimnej zrobiłem kilka zdjęć żeby pokazać jak to wygląda u mnie , po łopatkach widać ze coś stanęło na ich drodze i trochę poszarpało:facepalm:, nie mam doświadczenia z turbinami i nie wiem jaki powinien być dopuszczalny luz ale na zdjęciach widać ze dolna strona obudowy jest obtarta oraz wirnik u góry ma spory luz od obudowy , zaś na dole leży prawie na obudowie. Czy myślicie że turbo powinienem oddać do regeneracji ?

Foto:

ethb.jpg

yp76.jpg

7ujv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie nie ma tragedii. jest luz wzdłużny ? Postrzępione początki łopatek są od syfu który przeleciał przez filtr powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirnik w nie najlepszym stanie i za bardzo leży na obudowie względem góry ale tragedii nie widać. Sprawdź też czy te dziwne dźwięki nie wydaje sprzęgiełko na alternatorze. Nagraj ten dzwięk bo do końca nie wiemy czy chodzi Tobie o dźwięk zapieczonej geometrii czy może z zacierającą się Turbiną a może albo i dziurą w dolocie, wydechu..:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko odpada - nówka sztuka zresztą na zatartym tez był ten dźwięk a rodzaj dźwięku jest taki jak w filmiku który podałeś w 4 poście :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...