Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

musze u sieb wymienic ten czujnik podpowi ktoas gdzie on jest...w tej kwesti jestem kompletnie zielony...da rade zrobic to samemu??

ma ktos moze jakies foto??

Z tyłu silnika. Odepnij sobie wąż do filtra pow. i a w ogóle to też zdemontuj filtr i będzie ładny dostęp :) wtyczka czarna a czujnik( zielony albo czarny) ma 4 piny. przed wymianą zaopatrz się w dodatkowy płyn chłodniczy, bo trochę go wyleci. No i jest na czujniku zawleczka którą najpierw trzeba wyciągnąć, aby uwolnić czujnik( wcześniej wypinając wtyczkę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra ostatnie dwa pytania laika :decayed:

1. przeczytalem dosc spory kawalek tego watku...i poprosze napisac mi jak sprawdzic Vagiem ta temp...

2. G2 i G62 to jedno i to samo tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra ostatnie dwa pytania laika :decayed:

1. przeczytalem dosc spory kawalek tego watku...i poprosze napisac mi jak sprawdzic Vagiem ta temp...

2. G2 i G62 to jedno i to samo tak??

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

maly zielony pierdyczek z tyłu silnika :)

sprawdzenie: 01-engine gr 07

porównujesz do wskazań w instruments, wiecej tu: (szukaj w dziale diagnostyka vag-tam jest b.duzo inf. odnosnie temp.)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

Czyli 2 czujniki, ale w 1 obudowie.

maly zielony pierdyczek z tyłu silnika :)

Jeśli ma jeszcze ten oryginalnie montowany w fabryce, to będzie czarny.

Te zielone weszły trochę później.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie o to mi chodzilo czy ta sa dwa w jednej obudowie :notworthy:

To ten nowszy, zielony:

eng66-p1010617.jpg

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w/w czujnik jest z ASO to oki, ja kupiłem na alledrogo od jednego gościa i okazało się, że wymiary czujnika nie są poprawne! Facet twierdził, że ma tylko ori części! Na czujniku widniał oczywiście emblemat audi, vw(wyglądał identycznie jak na zdj. wyżej), ale made in luxemburg. Czujnik (jak się później okazało) nie wchodził do końca w króciec) po nagrzaniu wyjeb..o mi go dwa razy i o mało nie przegrzałem silnika, nie mówiąc o utracie płynu 2x5L. Zawleczkę też miałem nówkę razem z oringiem. Tak więc czujnik tylko z ASO! Mogę podać nick tego sprzedającego, żeby nikt już się na niego nie nadział :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem sie umowić ostatnio na wymianę czujnika i pierwsze pytanie skąd mam czujnik? z ASO ? jak mu powiedzialem ze tak to się uspokoił :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. Czy jest możliwość złego zamontowania czujnika temperatury ? Bo ciągle się zmagam z niedogrzanym silnikiem. Wymieniłem czujnik bo uległ awarii czarny dym i takie tam.... później wymieniłem również termostat i poprawa delikatna była. Bo łapał mi już prawie 84 w tej chwili max to 80 na postoju po dłuższej jeździe . A podczas jazdy waha się między 77 a 78. Co jeszcze dziwnego zauważyłem na klimatroniku kanał 49, wartość początkowa 30, wzrastała do około 50 po czym momentalnie zaczęła spadać do -10 i zatrzymała się na 10minut. Po tym czasie wręcz z prędkością świata wskoczyła na 78 i stanęła . Robiłem wcześniej skan Vagiem i zero błędów, w tej chwili nie mam laptopa więc i vaga. Dopuszczam już wszystkie możliwość, że to może pompa wody a może czujnik i termostat no ale czy oryginalne części zepsuły by się tak szybko?? Jeśli macie jakąś teorię to proszę podzielcie się bo mi już głowa wysiada. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze kojarzę to ktoś kiedyś w ramach tego wątku napisał krótkie podsumowanie najbardziej prawdopodobnych przyczyn:

- wskazania temperatury dochodzą do jakiejś zbyt niskiej granicy (typu 70 stopni) i nie ma siły aby wskazówka poszła wyżej - termostat

- skaczące / wariujące wskazania temperatury - czujnik

Może, jeśli wymieniałeś oba, przyczyną jest poziom płynu albo zapowietrzony układ?

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. Czy jest możliwość złego zamontowania czujnika temperatury ? Bo ciągle się zmagam z niedogrzanym silnikiem. Wymieniłem czujnik bo uległ awarii czarny dym i takie tam.... później wymieniłem również termostat i poprawa delikatna była. Bo łapał mi już prawie 84 w tej chwili max to 80 na postoju po dłuższej jeździe . A podczas jazdy waha się między 77 a 78. Co jeszcze dziwnego zauważyłem na klimatroniku kanał 49, wartość początkowa 30, wzrastała do około 50 po czym momentalnie zaczęła spadać do -10 i zatrzymała się na 10minut. Po tym czasie wręcz z prędkością świata wskoczyła na 78 i stanęła . Robiłem wcześniej skan Vagiem i zero błędów, w tej chwili nie mam laptopa więc i vaga. Dopuszczam już wszystkie możliwość, że to może pompa wody a może czujnik i termostat no ale czy oryginalne części zepsuły by się tak szybko?? Jeśli macie jakąś teorię to proszę podzielcie się bo mi już głowa wysiada. :wallbash:

Kolego czesto gesto jest tak ze te czujniki sa wadliwe, ja na zamienniku pojezdzilem z 2 miesiace i tez juz byl do wymiany.

Termostat i czujnik ori - mysle ze nie powinno juz byc problemu. Duza czesc forumowiczów ma racje z tym ze te dwa elementy powinno sie kupowac ori! A i po zakupie trzymac paragon!, nigdy nie wiadomo co i jak.... :hi: a jak nie to moze byc cos takiego jak pisze Bogdan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu między max i min. A jak odpowietrzyć układ ? Bo chyba jak się nie mylę to ściąga się jeden z węży ale nie do końca tylko do takiego wycięcia i utrzymuje się obroty silnika na około 28000. Jeśli jestem w błędzie to wytłumaczcie. Bo termostat wymieniali mi w serwisie bo ja nie mam warunków i w ten sposób mechanik tłumaczył mi odpowietrzanie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu między max i min. A jak odpowietrzyć układ ? Bo chyba jak się nie mylę to ściąga się jeden z węży ale nie do końca tylko do takiego wycięcia i utrzymuje się obroty silnika na około 28000. Jeśli jestem w błędzie to wytłumaczcie. Bo termostat wymieniali mi w serwisie bo ja nie mam warunków i w ten sposób mechanik tłumaczył mi odpowietrzanie układu.

ok, tylko silnik nagrzej to temperatury otwarcia termostatu i wcześniej dolej płynu do zbiorniczka na max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę tą czynność bo może coś zj***li :wallbash:

Jeżeli w trakcie nagrzewania temperatura spada ci do ujemnej a ponownie raptownie rośnie to problem wg mnie leży po stronie czujnika i jest to niebezpieczne dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w trakcie nagrzewania temperatura spada ci do ujemnej a ponownie raptownie rośnie to problem wg mnie leży po stronie czujnika i jest to niebezpieczne dla silnika.

Dokładnie :good:

Wymieniałeś to w ASO czy jakimś innym , bo jak u Heńka w stodole to na pewno założył nie ORI czujnik czego efekty teraz są widoczne :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik G2/G62 - 92zl (cena z dzis w Bydgoszczy) i oring 3zl

Masz jakieś zniżki ? W Magro Rybnik 120 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemam przynajmniej mi nic nie wadomo...wiec jak cos to pisac zakup hurtowy w Bydgoszczy sie zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...