Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

teraz sprawdzałem kanał 49 - 30 kanał 51 -2, choć teraz nie jestem pewny ale wydaje mi się że jak ostatnio sprawdzałem kanał 51 to pokazywał +27

Czytałeś FAQ w dziale "Diagnosyka"?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W [b5] G2 nie wskaże mniej niż +30oC , nie wiem czemu tak jest ... w [b6] jest ten sam czujnik i pokaże nawet ujemne temperatury :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo niedogrzania i w ogole, znajomy podpowiedział mi pewien pomysł. Widze ze nie ktorzy wymieniaja wszystko czujnik termostat itd a silnik dalej niedogrzany. Teraz sprobuje wymienic sam kruciec (obudowe termostatu) kosztuje ori tylko 20 zl ale jesli cos jest wyrobione albo (samochody ktore kupujemy sa uzywane nie wiadomo co wczesniej ktos wymyslil, moze cos bylo robione ku chwale ojczyzny....) nadpekniete i przepuszcza płyn. Mam nadzieje ze to pomoze bo wymieniajac termostaty i czujniki na ori nie jednokrotnie trzeba lapac sie juz wszystkiego.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - jeden gość powiedział mi to samo, że termostaty mogą być dobre tylko gniazdo w którym się znajduje może w jakimś miejscu przepuszczać i zaproponował mi żebym wymienił obudowę termostatu skoro wymieniłem już trzy termostaty i czujnik - a rezultatów jak nie ma tak nie ma. Kolego lapawwa, jeżeli to coś pomorze to daj znać. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może jakieś zdjęcie tej obudowy w środku albo coś w tym stylu? A może numer tej części? Wystawiłem na zapytanie w dziale czesci ale ni widu ni slychu...

Pozdrawiam wszystkich i udanego SYLWESTRA! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, myślałem że już przeleciało z wiatrem.

Tak patrze i zastanawiam się czy jest jakaś możliwość ze nieszczelność tego elementu powoduje obejscie termostatu przez płyn..... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, myślałem że już przeleciało z wiatrem.

Tak patrze i zastanawiam się czy jest jakaś możliwość ze nieszczelność tego elementu powoduje obejscie termostatu przez płyn..... :mysli:

obejscie oznaczaloby cieplote weza gornego.

moim zdaniem nasze autka maja poprostu bardzo wydajne ogrzewanie.

praw fizyki nie oszukasz.diesel malo ciepla wydziela,a kabine trzeba jakos ogrzac czy nie?

a termostat jak ci w trasie przy terazniejszych temp.nie trzyma87-90 to wtedy go wymieniaj.

a czujnik temp.zanim sie wymieninalezy go umyc najlepiej jakims lekkim kwasem.

pracuje przy urzadzeniach klimatyzacyjnych przemyslowych i wiem co pisze.

jest tez duze prawdopodobienstwo ze wtyczka nie laczy dobrze ta od czujnika i dlatego temp skaka.

a jak sie wymieni czujnik na nowy myslimy ze to on byl przyczyna-pewnie tylko nie bierzemy pod uwage ze wtyczke odpinajac i zakladajac na nowy czujnik sie te styki zruszaja i wtedy jest kontakt i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze jeszcze przed sylwkiem że....

Wąż górny robi się ciepły bardzo ciepły - szybciej niz ten za termostatem. Czujnik mam nowy WVOOOO, wszystko ladnie styka bo nie ma zadnych skokow, a silnik sie nie dogrzewa bo trzyma nie wiecej niz 80C, dlatego mysle ze jakos obchodzi termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze tak, przygotuj auto odnośnie widoczności w stan do jazdy prawidłowej, następnie wyłącz klimatron i przeciągnij go na roboczej temp. np. na biegu 3 w granicach 2300 rpm przez około 10km i obserwuj wskazania czy w ogóle dobije do 90. Następnie uspakajając jazdę zobacz do ilu zejdzie i zobacz czy czasem dwa wentylatory nie ciekają. Pozdrawiam i dobrego Roku Życzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w nowym roku!

Ostatnio go gazowałem na wysokich obrotach przez własnie około 10 minut i temperatura nie przekroczyła 79C czasami im wieksze obroty to temp spadala o 1-2 stopnie. Na wentylatory nie patrzyłem jeden na wiskozie ciagle sie kreci a drugi jest przeciez na kilime. Wiec co to moze znaczyc jak bedzie właczony? Tak jak wczesniej pisałem czy uszkodzenie wewnatrz krucca moze sie przyczynic do obejscia termostatu przez plyn? teraz nie mam jak samochodu na kanał wrzucic wiec nie spojrzę do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator z wiskozą działa w ten sposób, że ciągnie powietrze z zewnątrz i dmucha na silnik czyli w obecnych minusowych temperaturach na pewno go schładza. W moim AFN-ie chyba chodzi cały czas kiedyś miałem możliwość zobaczyć jak kręci się wisko w silniku AVF i była duża różnica ponieważ w nim kręciło się leciutko bez oporów gdzie moje kręci się z wyczuwalnym oporem. Tak samo z oporem kręci się w drugiej a4 z silnikiem AVG która jest w rodzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ciekawe jak mocno schładza silnik, wentylator chyba kreci sie szybciej w zaleznosci od obrotow, myslalem osatnio zeby go jakos unieruchomic ale w koncu audi nie robilo by czegos bez sensu. Dalej mysle ze dochodzi do przecieku plynu omijajac termostat na chlodnice, dlatego silnik nigdy sie nie dogrzewa w takich temp. Bo jak jest cieplo jest okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ciekawe jak mocno schładza silnik, wentylator chyba kreci sie szybciej w zaleznosci od obrotow, myslalem osatnio zeby go jakos unieruchomic ale w koncu audi nie robilo by czegos bez sensu. Dalej mysle ze dochodzi do przecieku plynu omijajac termostat na chlodnice, dlatego silnik nigdy sie nie dogrzewa w takich temp. Bo jak jest cieplo jest okej.

Łatwo to możesz zweryfikować bez kanału. Dolny wąż ma być zimny przy sprawnym termostacie a jak masz ciepły to świadczy, że termostat nie trzyma. A na jakim odcinkach użytkujesz auto? Pytam ponieważ ja np dojeżdżam do pracy 35 km i z temp. nie mam problemów ale ojciec jeździ można powiedzieć w miejscu i tak szybko auto się tez nie grzeje mimo nowego oryginalnego czujnika i termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dogrzewa sie na dlugich odleglosciach np deblin lodz (220km) ciagle ma 78-80C nie wazne na jakim termostacie a mam aktualnie ori z aso. Wczesniej jezdzilem na wahlerze nowym, wczesniej tez na innym wahlerze (wkladalem je testowo -w ciagu 2 miesiecy) \, wyciagnalem ostatnio czujnik przeczyscilem wszystko - czujnik nowy VWOOOO. Czyli w sumie wszystko powinno byc okej ale nie jest. Cos mi podpowiada ze mam jakas nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia. Sprawdze dokladnie ta rure po ilu czuj ze jest letni i w przy ilu stopniach na klimatroniku. Powiem szczerze ze mechanicy rozkladaja rece. Pieprza glupoty ze moze byc 80C ze ma prawo bo zima itd. Moj znajomy ktory bada pojazdy w ujemnych temp, na politechnice mowi ze nawet 10C niedogrzania dla diesla jest niezbyt bezpieczne dla niego, inna lepkosc oleju i itd itd itd - ale to kazdy wie kto rozumie diesla - a mechanicy to czasami... Fuchmajsterzy :disgust: i tylko wymienialiby termostaty i brali kase... dlatego szukam jakiegos innego rozwiazania.

----- problem zakończył się po wymianie czujnika ----- idealnie trzyma temperaturke! złota 90tka!

Pozdrawiam Paputa! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze u sieb wymienic ten czujnik podpowi ktoas gdzie on jest...w tej kwesti jestem kompletnie zielony...da rade zrobic to samemu??

ma ktos moze jakies foto??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...