k_rozicki Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Wszystko masz OK , troszkę "zawyżona" temperatura jest od LPG Fajnie widać wg. tych Twoich odczytów jak działa u Ciebie wisko Dla świętego spokoju sprawdziłbym jeszcze identycznie G62 z podłączonym VAGiem [br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 22:19_________________________________________________Układem chłodzenia nie musisz się przejmować ... zainwestuj lepiej w browara lub jeszcze lepiej w VAGa No właśnie o tym myślę, ale byłby to nowy dla mnie temat, bo niewiem jak i gdzie kupić, ale pewnie na forum znajdę. A co do wisko to jak to oceniłeś, że widać z odczytów, bo ja nie kumam ja dziś zwątpiłem czy działa dobrze. Wiem, że przy jakiejś temperaturze zaczyna się blokować i krećić z kołem, a skoro ty widzisz, że jest ok to podpowiedz kolego :>. Będę wdzięczny. Niewiem czy ten termostat się czasem nie blokuje bo 2-3 razy zdarzyło mi się po szybkiej w miare trasie, że kapkę płynu mi wyrzuciła ze zbiorniczka. Moze to kwestia małej nieszczelności na króćcu od głowicy. Postaram się jeszcze odpowietrzyć układ zaworkiem na nagrzewnicy, bo sumie dowiedziałem sie o tym niedawno, a mechanik mówił, że samo powinno się odpowietrzyć.
ROBERT Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Wisko "włącza się" ( pracuje wtedy równo z obrotami silnika ) powyżej 94oC Podczas postoju ( powyżej 94oC ) z pod maski przy dodaniu gazu wydobywa się dźwięk jakbyś miał motorownię ze znaczkiem VR6
k_rozicki Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Dokładnie tak było i latem i dzisiaj przez chwilę, ale 94 stopnie chyba pod maską?
ROBERT Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Dokładnie tak było i latem i dzisiaj przez chwilę, ale 94 stopnie chyba pod maską? Dokładnie Wisko przy ~ 94oC otoczenia "włącza" się
mateotdi Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Poszukaj na allegro, widziałem były po 55zł oryginały. Tylko , żeby później nie było narzekania , że niby ORI termostat a i tak na uja Dokładnie, 2 termostaty już mam za sobą - nie ori, czas zrobić trzeci raz ale chyba już na tym co trzeba... Kup Wahlera(Germany), tylko nie za 20 zł, a też będzie cacy. Termostaty tej firmy szły w vw na linii produkcyjnej. Ja już miałem 3(w różnych autach) tej firmy i zawsze trzymały idealnie 90st. Dokładnie Wahler daje czesci na linie VW Germany OOOO
ROBERT Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dokładnie Wahler daje czesci na linie VW Germany OOOO Bardzo dużo było już na forum o tych termostatach więc nic nie będę dopisywał ( wg. kupno Wahler'a to loteria )
mateotdi Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dokładnie Wahler daje czesci na linie VW Germany OOOO Bardzo dużo było już na forum o tych termostatach więc nic nie będę dopisywał ( wg. kupno Wahler'a to loteria ) Dokładnie Wahler daje czesci na linie VW Germany OOOO Bardzo dużo było już na forum o tych termostatach więc nic nie będę dopisywał ( wg. kupno Wahler'a to loteria ) Pracuje tam gdzie sie sklada TDI-ki i termo montowane tam to Wahler ale napisu na czesci brak tylko OOOO VW Moze Róznia się jakosciowo te dostarczane do ASO i do innych sklepów
MarcinRoz Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dokładnie Wahler daje czesci na linie VW Germany OOOO Bardzo dużo było już na forum o tych termostatach więc nic nie będę dopisywał ( wg. kupno Wahler'a to loteria ) Tak jak kupno termostatów ORI. Nie jeden już się naciął na ten oryginalny produkt... zawsze cena jest wykładnikiem, co tyczy się również Wahlera
ROBERT Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Tak jak kupno termostatów ORI. Nie jeden już się naciął na ten oryginalny produkt... zawsze cena jest wykładnikiem, co tyczy się również Wahlera Na pewno nie na tych kupionych w ASO ... jak ktoś kupuje niby ORI z allegro za powiedzmy 45 zł to nie ma się czemu dziwić [br]Dopisany: 30 Grudzień 2011, 21:01_________________________________________________ ... Moze Róznia się jakosciowo te dostarczane do ASO i do innych sklepów Pisałem , że to loteria przez to właśnie , że nie wiadomo na "jakiego" się trafi
Jericho Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Witam! 1.8T AWT tiptronic w Passacie 2004. Problem z dlugim nagrzewaniem sie silnika. W momencie zakupu auta i trasy powrotnej do PL zauwazylem na panelu climatronica (kan. 45), ze silnik osiaga max 83C - na zegarach bylo 90C. Po powrocie do kraju wymienilem termostat na WAHLER (09.2011) i temperatura utrzymywala sie juz na poziomie 90-93C na climatronicu. Spadly temp zewn. i zauwazylem, ze silnik dluzej sie nagrzewa. Odpalam silnik i temp silnika wynosi 4C (na zewnatrz jest ok 5C). Po niecalym 1 km mam juz 30C. Po kolejnych ok 1km ma juz 40C. I tu zaczynaja sie schody. Po kolejnych ponad 2km mam 60C. Po kolejnych ponad 3km mam dopiero ok 90C na panelu. Czyli im dluzej jade tym wolniej nagrzewa sie silnik. VAG nie pokazuje zadnych bledow. Roznica w czujniku na zegary i do ecu jest w normie - ok 3C. Brak problemow z ogrzewaniem kabiny. Natomiast wkurza mnie to dlugie nagrzewanie sie silnika, bo dopiero gdy ma ponad 80C zaczyna spalac normalne ilosci paliwa, a tak przejechanie ponad 7km w miescie o malym natezeniu ruchu (wieczorowa pora) i spokojnym tempem konczy sie wynikiem prawie 16L/100. Ostatnio zmienilem jakiegos mobila 5w40 na Motula 8100 xcess oraz wsadzilem nowe swiece zapl. (pare dni po zalozeniu LPG 12.2011) i zauwazylem, ze silnik podczas normalnej pracy ma o ok 3C wieksza temp., czyli na panelu widze teraz wartosci 93-96C. Wg etki mam dwa czujniki temp. Jeden na bloku silnika, drugi na dolnym wezu chlodnicy. Odpinalem ten pierwszy, ale wskazania na climatronicu nie ulegaly zmianie. Wrzucam schemat ukl. chlodzenia w moim aucie: Pisze tutaj na forum, bo na moim nie znaja odpowiedzi. Moze ktos sie spotkal z takim problemem i zna rozwiazanie? Jedyne co mi przychodzi do glowy to za wczesnie otwierajacy sie nowy termostat. Aha. Gdy silnik ma juz 50C to wszystkie weze w ukladzie chlodzenia wlacznie z chlodnica i zbiorniczkiem wyrownawczym sa juz cieple. Wyjatkiem jest dolna rura idace od silnika/termostatu do chlodnicy, ktora jest zimna.
k_rozicki Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Kolega Robert napisał parę postów wyżej, że na lpg temperatura silnika potrafi delikatnie podskoczyć. U mnie temperatura na kanale waha się od 94 do 102. Czasem te wahania są wolne, a dzisiaj przy 10 stopniach na zewnątrz wahają się od 97-99. Jeśli chodzi o dolny wąż zauważyłem, że temperatura na kanale 49 może wskazywać 99-100 a wąż zimny, dodaję wtedy gazu i widać jak temperatura momentalnie zaczyna spadać do 96-97 i czuć jak wąż robi się ciepły. Podczas jazdy i takich warunkach jakie mamy n a zewnątrz pęd powietrzą chłodzi płyn i najwidoczniej termostat nie musi się otwierać. Jeśli jednak na postoju przy wyłączonym ogrzewaniu, wskazówka rośnie, a jest ciągle zimny, ja bym obstawił, że się nie otwiera. W temacie wspomniane było, że wskazówka na liczniku stoi na 90, a w rzeczywistości temperatura może wahać się w zakresie od 87-102, dlatego takie różnice na kanałach. Ja bym zoabczył jak podczas postoju wskoczy ci na klimatroniku wysoka temperatura 96-98 podkręć obroty i trzymaj wąż może poczujesz. Jesli wąż jest zimny, a silnik się przegrzewa to raczej termo do wymiany.
ROBERT Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 A ja bym proponował najpierw zmniejszyć temp. i siłę nawiewu na klimatroniku Po drugie w Pasku ( wg. mnie to B5 FL ) kody klimatronika też działają
Jericho Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 A ja bym proponował najpierw zmniejszyć temp. i siłę nawiewu na klimatroniku Po drugie w Pasku ( wg. mnie to B5 FL ) kody klimatronika też działają Ze zmniejszeniem temp. na panelu to do mnie? Jesli tak to objaw z nagrzewaniem moze minimalnie sie skraca gdy wylacze calkowiecie nawiew, ale wciaz za dlugo sie nagrzewa. Kolega ma Audi A4 1.8T BXE czy jakos tak 190PS w serii i u niego 90C pokazuje sie dwa razy szybciej niz u mnie, a nawiew ma na auto i pod koniec nagrzewania sie silnika, prawie ma saune w aucie, a chlodnica i zbiorniczek wyr. zimne. Nie rozumiem drugiego zdania. To oczywiste, ze kody w passku tez dzialaja, w zaleznosci od roku i silnika. W passku mozna sprawdzic tylko jedna temp silnika, i temp poszczegolnych czujnikow w kabinie. Jak na razie nikt nie wie jaki kanal od jakiego jest czunika jest. W pazdzierniku przeczyszczalem tez nagrzewnice w aucie - tak zaradczo. Po wyczyszczeniu podlaczylem tylko waz doplywowy i odpalilem silnik. Plyn z niej zaczal leciec dopiero gdy silni osiagnal ok 70C. Myslalem, ze skoro nagrzewnica jest na malym obiegu, to plyn powinien poleciec od razu po odpaleniu silnika.
maverick215 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Wczoraj po dłuższym postoju A4 B6 AWX postanowiłem się przejechać i stwierdziłem że wskazówka od temp. wody stoi na 70 stopniach, dodam że wcześniej było wszystko OK, jakieś sugestie ? czy bez vaga się nie obejdzie ?
tomek20stencel5 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Jericho, to że BEX się szybciej nagrzewa to żadna nowość i nic dziwnego, to przecież benzyna, a one się o wiele szybciej rozgrzewają.
Jericho Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Jericho, to że BEX się szybciej nagrzewa to żadna nowość i nic dziwnego, to przecież benzyna, a one się o wiele szybciej rozgrzewają. A moj 1.8T AWT to diesel?
k_rozicki Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Panowie czy termostat może otwierać się za późno? Na kanale wahają mi się temperatury od 97 nawet do 102. Czasem wąż dolny jest zimny, a czasem przy 100 dodam gazu i zaczyna jakby robić się ciepły. Rok temu wkłądałem wahlera na 87 stopni, więc oficjalnie te temparatury powinny być niższe, a tu ten wąż jest zimny czasem przy 100 w trasie.
Jericho Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Panowie czy termostat może otwierać się za późno? Na kanale wahają mi się temperatury od 97 nawet do 102. Czasem wąż dolny jest zimny, a czasem przy 100 dodam gazu i zaczyna jakby robić się ciepły. Rok temu wkłądałem wahlera na 87 stopni, więc oficjalnie te temparatury powinny być niższe, a tu ten wąż jest zimny czasem przy 100 w trasie. Moze sie za pozno otwierac. Oznacza to ze zle pracuje i do wymiany. Ale moze tez ci czujnik przeklamywac.Swoja droga, to jak sie wlacza tryb diagnostyczny na klimie w Audi?
pepik Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Tu masz opisane: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70.0
Jericho Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Tu masz opisane: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70.0 Pieknie dziekuje ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się