Dyfer30 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Pomocy koledzy, bo osiwieję Mam taki dziwny objaw w mojej A4 z AFN, że temperatura rośnie do 90 st gdy stoję w korku lub jadę na niskich obrotach, a gdy zwiększę obroty [np. po wjechaniu na autostradę] szybko spada do 60 st i tak zostaje aż do zmniejszenia obrotów. Czujniki sprawdziłem VAG-iem, termostat profilaktycznie wymieniłem [sprawdziłem stary i nowy - oba otwierają się w podobnym momencie przy gotowaniu w garnku], visco działa [sprawdziłem po poluzowaniu paska] - skończyły mi się już pomysły co to za cholera może być Co robić, "jak żyć" ? Może ktoś miał podobny objaw i znalazł przyczynę ?
Jericho Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 m, termostat profilaktycznie wymieniłem [sprawdziłem stary i nowy - oba otwierają się w podobnym momencie przy gotowaniu w garnku], Jak sie otwieraja przy wymaganej temp to nie znaczy, ze sa dobre.W weekend sprawdzilem wadliwe ori termostaty z AVB i AWT. Obydwa powinny otwierac sie juz przy 87C. Z AVB otwieral sie juz przy ok 78C, a z AWT przy fabrycznych 87C. Teraz najciekawsze. Z AVB zamknal sie dopiero przy ok 62C, a z AWT przy 65C. Wg mnie winowajca za powolne zamykanie jest sprezyna dociskajaca talerzyk uszczelniajacy przeplyw cieczy w termostatcie. Z czasem sie ona wyrabia i nie ma wystarczajacej sily dociskac. W termostacie z AWT skrocilem trzpien o ok 5mm na ktorym termostat pracuje, i teraz otwiera sie przy ok 89C, a zymyka przy ok 75C. Jeszcze do silnika go nie wsadzilem. Podobny manewr zrobilem pare lat temu w dwoch Vectrach B DTi. Przerobione termostaty do dzisiaj dzialaja bez uwag
Fr0styyy. Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 . Zrób tak w moim AVJ gdzie termostat jest elektroniczny
MarcinRoz Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 . Zrób tak w moim AVJ gdzie termostat jest elektroniczny Termostat elektroniczny?
Fr0styyy. Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 No chyba skoro kosztuje 400 zł..
stefan1986 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Tym razem ja mam problem z termostatem, otóż dzisiaj mechanik wymienił mi termostat oczywiście na ori wraz z płynem G12++, problem polega na tym, że chłodnica i dolny wąż idący do chłodnicy ten od termostatu jest zimny po rozgrzaniu auta (wg. mnie jak termostat puszcza płyn na duży obieg to powinien robić się ciepły) temperatura na blacie stoi równo 90 stopni C, oraz powietrze dmucha gorące, także poziom płynu w zbiorniczku utrzymuje się na stałym poziomie. Wygląda mi na to, że układ jest gdzieś zapowietrzony, skoro termostat się nie otwiera chociaż mechanik zaprzecza i mówi że wszystko jest ok i układ jest poprawnie odpowietrzony. Z drugiej jednak strony gdyby termostat nie otwierał obiegu to po butowaniu silnik by się przegrzewał a z kolei temperatura na zegarach stoi cały czas w pionie i ani drgnie. Ma ktoś jakieś pomysły co mam z tym zrobić?
Jericho Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Tym razem ja mam problem z termostatem, otóż dzisiaj mechanik wymienił mi termostat oczywiście na ori wraz z płynem G12++, problem polega na tym, że chłodnica i dolny wąż idący do chłodnicy ten od termostatu jest zimny po rozgrzaniu auta (wg. mnie jak termostat puszcza płyn na duży obieg to powinien robić się ciepły) temperatura na blacie stoi równo 90 stopni C, oraz powietrze dmucha gorące, także poziom płynu w zbiorniczku utrzymuje się na stałym poziomie. Wygląda mi na to, że układ jest gdzieś zapowietrzony, skoro termostat się nie otwiera chociaż mechanik zaprzecza i mówi że wszystko jest ok i układ jest poprawnie odpowietrzony. Z drugiej jednak strony gdyby termostat nie otwierał obiegu to po butowaniu silnik by się przegrzewał a z kolei temperatura na zegarach stoi cały czas w pionie i ani drgnie. Ma ktoś jakieś pomysły co mam z tym zrobić? Skoro silnik szybko lapie temp, nie przegrzewa sie, a w kabinie jest goraco, to widocznie tak ma byc.[br]Dopisany: 10 Styczeń 2012, 19:48_________________________________________________ . Zrób tak w moim AVJ gdzie termostat jest elektroniczny Ale wymyslili.http://aparts.pl/termostat-06b121111k-p-1822.html A tu macie w jakich autach stosowano to badziewie: http://www.otosklep.com.pl/TDZamow.aspx?a=128%20228%200003&b=0144&e=&k=&g=&p=&n=&t=1&towkod=06B121111K%2fHP Moze i daloby sie jakos go poprawic
MarcinRoz Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 No chyba skoro kosztuje 400 zł.. Sorry ale nie wiedziałem, że takowy (elektroniczny) występuje w audi ... człowiek uczy się całe życie
Dyfer30 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Jak sie otwieraja przy wymaganej temp to nie znaczy, ze sa dobre. W weekend sprawdzilem wadliwe ori termostaty z AVB i AWT. Obydwa powinny otwierac sie juz przy 87C. Z AVB otwieral sie juz przy ok 78C, a z AWT przy fabrycznych 87C. Teraz najciekawsze. Z AVB zamknal sie dopiero przy ok 62C, a z AWT przy 65C. Te sprawdzane przeze mnie otwierały i zamykały się praktycznie w tym samym czasie, jedyna różnica była taka, że ten stary się minimalnie bardziej otwierał. Nadal mam problem bo przy wolnej jeździe się dogrzewa, a przy szybszej temp. spada do 60-65 st. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną ?
ROBERT Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Jaki masz w tej chwili termostat założony ? Wahler ?
turzol Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Ja też jestem po wymianie termostatu w AVF. Kupiłem oryginał + o-ring. Oznaczenia oryginałów już padły w wątku, ale podam dla przypomnienia. 044 121 113 - termostat 038 121 119 B - pierscien uszczelniajacy Z wymianą zapłaciłem 296zł w warsztacie, ale przy okazji spuścili cały płyn chłodniczy z układu i zalali świeży G12++. W końcu upragnione 90st C na zegarach Wcześniej na VAG-u max 71st i wskazówka na blacie tak samo.
ROBERT Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 ... W końcu upragnione 90st C na zegarach Ale troszkę przepłaciłeś
turzol Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 ... W końcu upragnione 90st C na zegarach Ale troszkę przepłaciłeś No dobra w tej cenie była jeszcze wymiana filtra paliwa i dobra kawa Także myśle, że zapłaciłem uczciwe pieniądze jak za oryginały
ROBERT Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 No jak termostat , filtr paliwa i G12 były ORI ( w co mało wierzę ) to dobra cena
turzol Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 No jak termostat , filtr paliwa i G12 były ORI ( w co mało wierzę ) to dobra cena Wszystkie teile zamówili i zamontowali ori bo takie sobie zażyczyłem i mam pudełka, faktury itp. a poza tym wymieniali przy mnie Juz dawno wyleczyłem się z "warsztacików" gdzie zostawiam auto i nie mam wglądu na to co zostało zrobione, a po odbiorze okazuje się ze zamiast dostarczonych części zostały wsadzone badziewia, co gorsza warsztat nie oddaje mi starych części co wg mnie od razu skreśla taką firme
Magicbattle Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 przeplaciles dobra stowe. droga ta kawa byla
MarcinRoz Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Jaki masz w tej chwili termostat założony ? Wahler ? Tak tak Robert, na pewno ma Wahlera Dlaczego się tak uparłeś na tą firmę aby ją krytykować :gwizdanie: Ja potwierdzam, w kilku autach zakładałem Wahlera i nigdy problemów nie było ( wszystkie diesle) Temp. na blacie 90st jak bat zawsze stoi i komp "mówi" to samo. Więc pytanie nasuwa się samo... po co przepłacać??? Aha i nie zawsze ori znaczy 100% pewność. Tak na marginesie... znam kilku mechaników co polecają.. Verneta to jest dopiero włoski szajs
ROBERT Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Wahler to loteria ( wg. mnie ) , oczywiście nikomu nie bronie , zakładajcie nawet termostaty "no name" ... tylko nie piszcie później , że nie uzyskaliście pożądanych efektów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się