Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

prośba o momenty śrub (rozrząd i okolice) silnik 1,8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, jeśli ktoś ma elsę czy coś innego to bardzo bym prosił o podanie momentów dokręcania kilku elementów, bo mam windows Vistę i nie odpalę nic u siebie a w necie uzyskuje sprzeczne info a to są jednak odpowiedzialne elementy i nie chciałbym ich zgubić w czasie jazdy :) a niektóre są wkręcane w aluminium i też dobrze byłoby nie przesadzić z dokręcaniem (Mój wózek 1,8 20V ARG 1999 po lifcie).

Po edycji postu sprawa wygląda tak:

że brakuje momentu śruby pośredniego koła zębatego paska rozrządu (chyba pompa olejowa z tego bierze napęd?) Średnica śruby podobna do śruby koła wałka rozrządu, wiec użyję podobnej wartości ale jeśli ktoś ma info to proszę.

2 śruby hydraulicznego napinacza rozrządu znalazłem, że 10Nm - ktoś może to potwierdzić?

- wartości, które udało mi się zebrać:

śruba koła zębatego paska rozrządu na wale korbowym 90Nm+90stopni, na pewno obowiązkowo każdorazowo nowa śruba (informacja z ASO, cena koło kilunastu zł)

śruba koła zębatego paska rozrządu na wałku rozrządu 65Nm (info z ASO, nie jestem pewien czy ta śruba musi być każdorazowo nowa, na wszelki wypadek zamówiłem)

śruba mocująca główną rolkę napinacza paska rozrządu 40Nm (z instrukcji kompletu SKF)

śruba mniejszej rolki kierunkowej 25Nm (z instrukcji kompletu SKF)

2 śruby hydraulicznego napinacza rozrządu 10Nm (z netu) - jeszcze to moznaby sprawdzić

obudowa paska rozrządu: śruba lewa górna (6mm) 20Nm ; (śruba 8mm ma inny moment), reszta śrub obudowy 10Nm

4 śruby mocujące kółko pasowe wieloklinowe do wału korbowego 25Nm (instrukcja z linka), na wszelki wypadek kupiłem nowe śruby po 2zł w ASO, bo na tym wale są potężne drgania.

3 śruby kółka pompy cieczy chłodzącej 25Nm (książka "Sam naprawiam...")

4 śruby wentylatora 10Nm (książka "Sam naprawiam...")

3 śruby mocujące napinacz paska wieloklinowego 25Nm (instrukcja z linka)

Napinacz paska klimy: naciąg 25Nm + 2śruby trzymające napinacz 20Nm (książka "Sam naprawiam...")

dodatkowo, żeby już w jednym miejscu było a znalazłem przy okazji:

śruby wsporników zderzaka (Torx45) 50Nm

2 śruby zderzaka (te od spodu) 20Nm

śruby pokrywy głowicy 10Nm

4 śruby pakietu zapłonowego na pokrywie głowicy 10Nm

świece 30Nm

korek oleju 30Nm

Jeszcze dla uniknięcia nieporozumień elementy tego rozrządu wygladają tak: Rozrząd komplet (pasek + rolka) INA 530 0367 10 (Audi A4 Avant (8D5, B5), A4 (8D2, B5)) - Motointegrator.pl - sklep internetowy

Przy okazji na komplecie rozrządu widać, że ten sam rozrząd pasuje do silników 1,8 turbo i bez turbo: ARG ADR AFY APT AVV AEB AJL ANB ANP APU ARK

Opublikowano

dzięki, pozbierałem dane i wyedytowałem pierwszy post - będzie dla potomnych a i sam sobie na przyszłośc wydrukuję. Przydałby sie jeszcze moement śrub napinacza, bo to jest krytycznie wazny element.

edit: no i znalazłem w angielskojęzycznej książce :

2 śrubki napinacza rozrządu montujące go do bloku silnika: 10Nm

śruba wałka pośredniego rozrządu: 65Nm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...