witjacrf Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Witam. Otóż jakieś 2 tygodnie temu przed wyjazdem nad morze wymieniano mi termostat na VERNET-a bo taki sobie zażyczyłem. Dzisiaj wracając z nad morza w okolicach Wrocławia zauważyłem dziwny przypadek : mianowicie stoję sobie w korku patrzę na wskaźnik temperatury płynu chłodniczego a ten wacha się w okolicach 50C. Myślałem że znów termostat poszedł w ***... Ale jadę dalej autostradą już 150km/h patrzę wskaźnik jest na 90C czyli jest ok i w tym czasie włączyłem na climatronicu na 25C po obydwu stronach na co wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej zaczął lekko spadać znów w granice 50-60C. a zamiast 25C z kratek leciało chłodnawe powietrze. Dodam że jak np na climatronicu ustawię 25C przeważnie leci ta temperatura z nawiewów - ale jak dam już na 24C - temperatura wylatująca z kratek jest lodowata (na pewno nie ma 24C). Czego to będzie wina? Znów walnięty termostat?
kudalty66 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 najprostszy sposób sprawdzic kiedy chłodnica robi sie ciepła rozgrzewając silnik od zimnego,. mozna na zimno sprawdzic temeratury na vagu co pokazuje czujnik, może czujnik wariuje,.
witjacrf Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2013 najprostszy sposób sprawdzic kiedy chłodnica robi sie ciepła rozgrzewając silnik od zimnego,.mozna na zimno sprawdzic temeratury na vagu co pokazuje czujnik, może czujnik wariuje,. Ale sposób czego na sprawdzenie czy termostat jest ok?
kudalty66 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 tak własnie, jezeli chłodnica zrobi sie ciepła przy np 60 stopniach to termostat leży, powienien sie otworzyć przy conajmniej 85,.
witjacrf Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2013 No ok a jak wytłumaczyć to że jak dałem na climatronicu na 25C to nagle temperatura płynu chłodniczego spadła? Ma to się jakoś jedno do drugiego?
kudalty66 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 jaka była temp na zewnątrz??? nadmuch w jakiej sile i czy silnik na jałowym czy podczas jazdy??? ---------- Post dopisany at 23:17 ---------- Poprzedni post napisany at 23:16 ---------- pytanie czy climatronic ustawiasz na econ czy auto, lub manual ale z klimą on
witjacrf Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Manual z klimą on prędkośc ok 140km/h nadmuch 5 kresek. Temp na zewnątrz 26C.
kudalty66 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 przy klimie on chłodnica klimy jest ciepła więc skutecznie blokuje wychładzanie się tej od silnika, nie powinno tak spadać, także są dwie opcje, sprawdzenie termostatu metodą na ciepłą chłodnicę, lub podłącznie vaga na zimnym samochodzie i powolne rozgrzewanie go i sprawdzanie temeratur, czy rosną płynnie i równo,. może czujnk pada,.
witjacrf Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Ale który czujnik wg ciebie pada? A co do termostatu jeśli się okaże "walnięty" metodą na chłodnice to czy po wymianie na nowy wszystko wróci do normy?Tzn że jak dam 24C albo 25C to i tu i tu będzie leciało ciepłe powietrze a nie jak do tej pory?
PRZEMEKC Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 tez jestem przed wymian termostatu, i tak sam jest ze jak chce cieplej w srodku miec to tem na licznku spada, ale to napweno termostat, po wymianie jak termostat jest fabrycznie sprawny to czy dasz na max w srodku czy na mini to powienien trzymac w okolicach 90 , tak jest u szwagra po wymianie ,to i u nas powinno byc tez tak
YOGI3000 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 tez jestem przed wymian termostatu, i tak sam jest ze jak chce cieplej w srodku miec to tem na licznku spada, ale to napweno termostat, po wymianie jak termostat jest fabrycznie sprawny to czy dasz na max w srodku czy na mini to powienien trzymac w okolicach 90 , tak jest u szwagra po wymianie ,to i u nas powinno byc tez tak W lato to może i tak ale w zimę jak nagrzejesz auto do 90 a dopiero później włączysz ogrzewanie na max w aucie to temperatura silnika zacznie opadać i to jest normalne.
PRZEMEKC Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 opadać a opadać, to ile opadnie milimetr dwa na wskazniku,u rodziców w b4 80 po wymianie termo nawet przy -20 jak juz opada to minimalnie, u szwagra w pasku AVB tak samo.
YOGI3000 Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 W czasie jazdy to minimum a na postoju to do ok 70, tzn u mnie tak jest (AVF).
Arturoo Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Kolega pisze ,że przy 140 jak włączy ogrzewanie to spada wskazówka.....kudlaty66 napisał co trzeba zrobić...vag i sprawdzić czy czujnik na silniku czteropinowy g2/62 (jak dobrze pamiętam oznaczenie ) nie pada...... Podczas jazdy jak da się nawet na HI to nie powinna temperatura spadać. Na postoju to spadnie zawsze temp. przy ogrzewaniu włączonym . wysłane z one v
bates23 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Już kiedyś pisałem o tym, prawidłowo to po włączeniu ogrzewania temperatura powinna troszkę opaść i wrócić na stałe do swojego poziomu ale w praktyce audi mają to do siebie że w niskich temperaturach temperatura nie powraca do 90 tylko trzyma się trochę poniżej. Ale podkreślam, PRZY NISKICH czyli poniżej minus 10 stopni!
Kuker Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 mam te same objawy co witjacrf musze sprawdzić metodą na chłodnice bo padł mi kabel... dzięki za podpowiedź
Marynarz____ Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Wymieńcie jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej G62, ten temat się non stop przewija wystarczy poszukać
Kuker Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 sprawdziłem dzisiaj rozgrzewając silnik od zimnego. Chłodnica zrobiłą się ciepła przy 60 stopniach... Po przejechaniu 100 km chłodnia ciepła ale nie gorąca. Podczas jazdy temp max 70 i słabe grzanie.. ---------- Post dopisany 01-11-2013 at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany 30-10-2013 at 20:10 ---------- termostat wymieniony, temperatura git - cały czas 90 stopni. Wymiana banalna pod warunkiem posiadania dobrych kluczy. Ja miałem jeden problem- spadła mi śruba i leżała gdzieś koło bloku- miejsca mało, nie ma jak ręki wsadzić - przedłużyło mi to pracę o jakieś 2 godziny:kwasny: Aha termostat- zamiennik niemiecki, koszt po zniżkach 27 zł, jeżeli ktoś będzie potrzebował niech da znać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się