Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ściąganie w prawo a tuleja sanek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem wibracji pojawiających się w czasie jazdy przy wyższych prędkościach (od ok. 140 km/h).

Auto zaczyna drżeć a na kierownicy pojawiają się drgania. Zacząłem od sprawdzenia wyważenia kół - było OK.

Wulkanizator zasugerował wymianę tylnej opony, a że autem mam zamiar trochę pojeździć, kupiłem od razu 4 nowe.

Po założeniu problem wydawał mi się usunięty, ale tylko przez chwilę - może taka autosugestia po kupieniu nowych opon :)

Następne do wymiany poszły kompletne tarcze, bo biło też przy hamowaniu, a że tył był już zjechany wymieniłem całość.

Niestety problem drgań auta nie zniknął. Natomiast po zakupie nowych opon auto zaczęło sciągać w prawo.

Postanowiłem więc pojechać z tym wszystkim na diagnostykę, mimo, że niedawno miałem przegląd.

Już po wjechaniu na kanał gość zaczął "wróżyć z kół" :) a dokładniej zanim cokolwiek powiedziałem zapytał, czy auto nie ściąga w prawo.

Do wniosku takiego jak się okazało doszedł po kącie nachylenia koła, który na jego fachowe oko był zły.

Po wejściu pod auto okazało się dodatkowo, że do wymiany jest prawa tuleja sanek.

I teraz moje pytanie: czy ta wybita tuleja może dawać takie objawy jak drgania auta przy wymienionych wcześniej prędkościach?

Gość wspomniał też, że w tym aucie kąt pochylenia koła jest nieregulowalny - czy więc wymiana tulei może tu pomóc?

Jeśli nie, to co jeszcze może być przyczyną tego złego kąta?

Opublikowano

dołączam się do pytania

Opublikowano

i ja mam mały problem z tym ściąganiem, na szarpakach wyszło że tuleja sanek z prawej strony ma luz, w tygodniu będe to wymieniał, i dam znać czy się polepszyło, a poza tym ściąganiem to auto trochę myszkowało na śliskiej nawierzchni

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Odgrzeje trochę temat.

I jak ktoś rozwiązał problem myszkowania auta, drgań? W moim przypadku zaczyna drżeć tak jak kolega w pierwszym poście napisał od 140km/h i powyżej 190 ustępuje), niekiedy czuje jakby jedno koło nie nadążało za drugim przy skręcaniu.

Edytowane przez bandito16
Opublikowano

Na początek wymień tuleje i sprawdź stan wahaczy, przegubów. druga sprawa to same opony, czy zbieżność, geometria jest odpowiednio ustawiona? Podaj więcej szczegółów.

Opublikowano

Odgrzeje kotleta...  Czy ktoś ma już jakieś konkrety w sprawie tego ściągania i tych tulej na sankach?  Bo już chyba mi tylko one zostały do wymiany,  bo tak reszta została wymieniona,  auto nadal ściąga.... Brak już chęci co do tego samochodu.... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...