Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Napęd pompy oleju 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

auto to Audi A4 B7 2.0 TDI BRD 170 KM.

Mam pytanie- w jaki sposób jest tutaj rozwiązany napęd pompy oleju (zębatki czy łańcuch), czy są wałki wyrównoważające czy nie i czy jest ten felerny wycierający się imbusik??

Przeczytałem wszystkie wątki na forum dot. pompy oleju w tym silniku i podawane są sprzeczne informacje.

Proszę o rzeczową informację lub link do rzeczowego opisu pompy oleju w tym silniku.

Opublikowano

Czytałem to i nie daje dokładnej odpowiedzi- BRD to silnik 16v, a w 16 v w niektórych były wałki a w niektórych nie (wg. naszego forum), jedne były napędzane zębatkami a inne łańcuchem (wg naszego forum), poza tym jest poniżej opisane, że wątek ten dotyczy wszystkich silników 2.0 umieszczonych wzdłużnie z pompą oleju która posiada wałki wyrównoważające (a ja się pytam czy BRD ma te wałki czy nie i jak jest realizowany napęd pompy) -----> następny proszę :decayed:

Opublikowano

no dobra a napęd jaki?? Łańcuch czy same zębatki??

Opublikowano
no dobra a napęd jaki?? Łańcuch czy same zębatki??

Może prościej i pewniej spojrzeć tu: IFI :: i po rysunkach sprawdzić co mamy w samochodzie :wink:

Opublikowano
Czytałem to i nie daje dokładnej odpowiedzi- BRD to silnik 16v, a w 16 v w niektórych były wałki a w niektórych nie (wg. naszego forum), jedne były napędzane zębatkami a inne łańcuchem (wg naszego forum), poza tym jest poniżej opisane, że wątek ten dotyczy wszystkich silników 2.0 umieszczonych wzdłużnie z pompą oleju która posiada wałki wyrównoważające (a ja się pytam czy BRD ma te wałki czy nie i jak jest realizowany napęd pompy) -----> następny proszę :decayed:

Ma wałki.... nie bij piany tylko poszukaj sobie informacji. Szukanie nie boli.

Opublikowano

Kolego nie czytasz ze zrozumieniem, przejrzałem całe forum !! Owszem jest tam trochę informacji na temat napędu pompy oleju w BRD ale się wzajemnie wykluczają! Jedni piszą że napęd jest realizowany za pomocą łańcucha, inni że za pomocą samych zębatek, jedni piszą że ma wałki i imbus inni nie !!! Kolego hornet czytanie nie boli !!

Opublikowano

image.jpg

masz

Opublikowano
no dobra a napęd jaki?? Łańcuch czy same zębatki??

Może prościej i pewniej spojrzeć tu: IFI :: i po rysunkach sprawdzić co mamy w samochodzie :wink:

Kompletnie nie znam rosyjskiego :facepalm:

można zmienić na ENG :facepalm:

Opublikowano

Nie miałem tego programiku (IFI) teraz też sobie wklepałem co trzeba i wyskoczyły odpowiednie schemaciiki :naughty:, w neta wpisywałem to wyskakiwał to samo praktycznie co mamy na forum nt. 2.0 tdi:kwasny:

Opublikowano

od 2007 jest kaseta napedzana trybami z lankasterami i imbusiekiem...

Opublikowano
od 2007 jest kaseta napedzana trybami z lankasterami i imbusiekiem...

No i super już wszystko wiem :banan: czyli w moim silniku pompa oleju ma wałki wyrównoważające, jest napędzana samymi zębatkami i ma ten cholerny imbusik, który się wyciera :decayed:

Kolego SotoM czytałem jeden z Twoich tematów gdzie pisałeś, że wymieniałeś ten cholerny imbusik w pompie, a czy wymieniałeś (o ile to w ogóle możliwe) gniazdo tego imbusa?? Czy zmieniałeś imbusa na ten zmodyfikowany (chyba większy i mocniejszy) czy na zwykły jaki tam był??

Jeszcze jedno czy coś jeszcze robiłeś po tej operacji np. swap pompy na 1.9??

Opublikowano

Zrób swapa pompy i będziesz miał spokój...

Opublikowano

Są firmy które dorabiają nowe gniazdo i wkładają wzmocniony imbusik, sam zamierzam to u mnie zrobić w BRE puki wszystko działa. Z drugiej strony rozmawiałem z wieloma warsztatami, które działają od lat i nie mieli jeszcze u siebie Audi 2.0 TDI z awarią pompy oleju, psują się wtryski, turbiny, zawiecha itd. więc jak to jest do końca nikt nie wie. W DE robią po 300 tyś i więcej i pewnie nikt nawet o tym nie myśli aby coś modzić.

Jak kupiłem nowe Subaru 2.5 Turbo to też mówili na forum, że zaraz mi wywali uszczelkę i pęknie mi tłok bo zawsze to się dzieje w tym silniku, jakoś przejeździłem 3 lata i nic się nie działo. Tylko, że ja nie ścigałem się na Spotach z wszystkimi 5 razy w tygodniu...

Opublikowano
Są firmy które dorabiają nowe gniazdo i wkładają wzmocniony imbusik, sam zamierzam to u mnie zrobić w BRE puki wszystko działa. Z drugiej strony rozmawiałem z wieloma warsztatami, które działają od lat i nie mieli jeszcze u siebie Audi 2.0 TDI z awarią pompy oleju, psują się wtryski, turbiny, zawiecha itd. więc jak to jest do końca nikt nie wie. W DE robią po 300 tyś i więcej i pewnie nikt nawet o tym nie myśli aby coś modzić.

Jak kupiłem nowe Subaru 2.5 Turbo to też mówili na forum, że zaraz mi wywali uszczelkę i pęknie mi tłok bo zawsze to się dzieje w tym silniku, jakoś przejeździłem 3 lata i nic się nie działo. Tylko, że ja nie ścigałem się na Spotach z wszystkimi 5 razy w tygodniu...

No to Audi ma w tej chwili 158800 km przebiegu, jest zadbane, olej filtry itp. co 10tyś zmieniane, nie serwisujemy go w ASO bo to strata pieniędzy ale stan monitorujemy na bierząco (autko mamy 2 lata i jeździ jak trzeba). kolega SotoM też ma ten silnik i właśnie czekam na jego wypowiedź co zrobił z pompą oleju. Wiem, że wiele jest tu opisane nt. awarii pomp oleju, ale to głównie auta sprzed 2007 r., podobno w 2007 coś poprawili z tymi pompami, jeszcze nie znalazłem tu opinii że komuś padła pompa w aucie z 2007 roku (wielu pisze że wymienia pompy dla świętego spokoju), a nie chciałbym być pierwszy któremu to padnie.

Opublikowano
W DE robią po 300 tyś i więcej i pewnie nikt nawet o tym nie myśli aby coś modzić.

I tu by się kolega zdziwił:wink: Na niemieckich forach płacz i zgrzytanie zębów.

W BPW masz gwarancje ze się to zj**ie:polew: W BLB czy BRD/E siedzi ten sam moduł. Po `07 zmienili łańcuch na kola, napęd pompy oleju ten sam co przed `07.

Opublikowano

Pisali już o zmianie imbusa, są zdjęcia wytartego gniazda i imbusa na forum, więc to nie mit. Po '07 rozwala się coś innego więc można powiedzieć, że nastąpiła zmiana:) Naprawa działającej pompy na imbusie to 600 zł więc dramatu jeszcze nie ma. Ja mam 178000 i nic nie wskazuje aby pompa siadała ale przy przeglądzie 185000 będę ja wyjmował i oddawał do naprawy, sam jestem ciekawy stanu imbusa i gniazda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...