Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Napęd pompy oleju 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

najlepiej sprawdzic przy wymianie rozrzadu. czy duzo pracy? hm... treba uniesc silnik i zrzucic miske olejowa ( troche pracy z tym jest )

po zrzuceniu miski ukaże sie taki widok, wyciagasz mala zawleczke wkrecasz malutka srubke ( nie pamietam srednicy ) i wyciagasz imbusa

hy2OvSE.jpg

Opublikowano

Czy przy tym procesie należy spuścić olej z silnika ? - sorki może to głupie pytanie :)

Opublikowano

Dobry żart... :D no jasne że trzeba olej zlać-wymontowanie miski z jej zawartością jest nie wykonalne. Rozrządu nawet palcem nie dotykasz. Jeśli jest napęd jak na zdjęciu to kwestia tylko-podniesć silnik,opuścić ławę zawieszenia,wymontować podstawy wraz ze stabilizatorem i na luzaku micha wychodzi. I teraz-jeśli masz moduł jak na foto to fajnie,jesli masz moduł na łańcuchu to już więcej ciut roboty.

Opublikowano

Ma na 99.9 % ten naped bo w BPW od 11.2005 byl juz naped na kolach zebatych

Opublikowano
:hi: a jak sie z ta pompa oleju ma to do A4b7 z grudnia 2006r 2.0tdi silnik BRD 170KM jest tam juz na 99.99% na kolach zebatych?
Opublikowano

:hi: a jak sie z ta pompa oleju ma to do A4b7 z grudnia 2006r 2.0tdi silnik BRD 170KM jest tam juz na 99.99% na kolach zebatych

tak

Opublikowano

:hi: a jak sie z ta pompa oleju ma to do A4b7 z grudnia 2006r 2.0tdi silnik BRD 170KM jest tam juz na 99.99% na kolach zebatych

tak

czyli co, jak jest na tych kołach zębatych to wystarczy tylko wymienić ten imbus?

Opublikowano

:hi: a jak sie z ta pompa oleju ma to do A4b7 z grudnia 2006r 2.0tdi silnik BRD 170KM jest tam juz na 99.99% na kolach zebatych

tak

czyli co, jak jest na tych kołach zębatych to wystarczy tylko wymienić ten imbus?

jak jest wałek dobry to tak ale trzeba sprawdzic

Opublikowano

Dzis mechanior zadzwonil i powiedzial, ze u mnie tj a4B7 rok prod 12.2006 silnik BRD 2.0TDI 170KM jest pompa olejowa juz na walkach z kolamo zebatymi czyli bez lancucha

Opublikowano

No i miło,niech włoży nowy zabierkak,spr czy występuje luz na boki jeśli brak luzu,to nowy zabierak wsunąć i niech składa...

Opublikowano (edytowane)

Kurde - to wszystko mnie przeraża ;) jednak przy wymianie rozrządu - warto by było sprawdzić ten napęd. Czy miska olejowa jest na jakąś uszczelkę - czy na jakiś silikon - może watro kupić nową uszczelkę ? To chyba bez sensu wymieniać w grudniu olej i filtr oleju skoro na styczeń/ luty planuję wymianę rozrządu ?

Edytowane przez VesslaN
Opublikowano

Micha jest na "silikonie". Np ja u siebie robiłem to jak miałem wym.oleju.-śmierzo po zakupie auta.

A ogolnie jak dla mnie to bez różnicy kiedy to robić... Rozrząd i zdemontowany prźód to osobna -micha na luzaku bez tego wychodzi. Przestań się stresować-to nic nie wiadomo jak poważnego.mechanik zdejmie miche-włoży nowy imbus i po zabiegu.

Opublikowano

Eeee aby sprawdzic stan imbusa a tym bardziej wałka z gniazdem na ten imbus i przy koniecznosci wymiany tych elementow, to juz nie obedzie sie bez podnoszenia silnika aby zdemontowac pompe oleju. Moja wyslali do Gdanska a ma wrocic ponoc z wiekszym imbusem juz. Jaki jest realny koszt calkowity regeneracji takiej pompy sama pompa + koszta robocizny? Bo 800zl za pompe to troche nie duzo?

Opublikowano

Eeee aby sprawdzic stan imbusa a tym bardziej wałka z gniazdem na ten imbus i przy koniecznosci wymiany tych elementow, to juz nie obedzie sie bez podnoszenia silnika aby zdemontowac pompe oleju. Moja wyslali do Gdanska a ma wrocic ponoc z wiekszym imbusem juz. Jaki jest realny koszt calkowity regeneracji takiej pompy sama pompa + koszta robocizny? Bo 800zl za pompe to troche nie duzo?

Zależy od firmy w FUTURUM np za naprawę wałka plus ten nowy mocniejszy imbus 599 zł jutro wysyłam do nich moją pompe imbus już był na wykończeniu plus wyrobione gniazdo w wałku.

Opublikowano (edytowane)

Oto dzisiejszy rekordzista. 2.0 TDI BRD, przebieg ok. 100 tys.

Imbus w stanie takim jak na zdjęciu, gniazdo w niewiele lepszym.

imbus.jpg

Edytowane przez Pawelkiwi
Opublikowano

Ja to samo miałem w służbowym Pasku BMR miałem po 120 tys km.Graty na wymianę brałem w FUTURUM.

Opublikowano

To ja swój jak wymienialem dobobry na nowy to stary miał ślady jak powyżej nad obrobionymi kantami-ale to byl nalot 215tkm.

Opublikowano

Dlatego zamieściłem zdjęcie, by ludziska nie mówili że problem rodzi się powyżej nalotu 150 kkm.

Widocznie są odstępstwa od reguły.

Akurat to imbus z auta kolegi z forum.

Opublikowano

Mialem wrecz identyczny przy przelocie 260.000...

Opublikowano

Dzisiaj następny imbus w podobnym stanie ale przebieg 130kkm.

Widzę że ostatnie auta dość mocno zaniżają średnią przebiegu.

Przed wymianą słychać było na wolnych obrotach dość mocne "terkotanie" w dolnej części silnika - okolice miski olejowej.

Po wymianie - cisza (jeśli taka jest możliwa w dieslu).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...