Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki silnik 2.0 CR TDI wybrać ?


Cocco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podłącze się pod wątek wyboru najlepszego 2.0. Noszę się z zamiarem kupna B8 i też chciałbym się dowiedzieć jaki silnik jest krótko mówiąc najlepszy z tym że celuje w roczniki 2013 i w górę stąd moje pytanie czy opisywane problemy z pompą oleju zostały jakoś w tych modelach 2013+ jakoś rozwiązane? Szczerze byłem przekonany, że te jednostki są pancerne ale im dalej zagłębiam się w temat to okazuje się ze nie jest to do końca prawda. Czy może zwiększyć budżet w stronę 3.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pancernych jednostek. Każda ma swoje wady i zalety, a jak mówi "przysłowie" - jak masz pecha to nawet w d***e palca złamiesz ;)

Określ swoje potrzeby i możliwości coś można doradzać ale to chyba nie temat na takie rozmowy. 2.0 TDI-CR to względnie udana jednostka (zarówno w porównaniu do konkurencji jak i poprzednich generacji 2.0 TDI-PD) i mimo wad będzie tańsza w eksploatacji niż 3.0 TDI.

Pamiętaj, że w 2.0 TDI masz tylko 4 wtryskiwacze (zamiast 6 w 3.0 TDI), 2 wałki rozrządu (zamiast 4), pompę oleju o opracowanej technologi regeneracji, względnie tanie koła dwu-masowe i sprzęgła, pasek rozrządu, który wymieni praktycznie każdy warsztat... Oczywiście osiągi oraz wrażenia akustyczne są dużo ciekawsze w 3.0 ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto się pchać w to mając możliwości finansowe na 2.0. Popłynąć nie trudno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 tdi cr jest już na rynku dobrze ponad 9 lat i jednoznacznie można powiedzieć, że to względnie udana jednostka. Owszem zdarzają się pojedyńcze, poważne awarie, ale biorąc pod uwagę wiek i przebieg tych aut, to raczej wszystko w normie. Od 2013 to już naprawdę poprawiona jednostka i jeśłi jest dobrze serwisowana to nie obawiałbym się niczego. Druga sprawa to łatwa dostępność części, nowych, używanych, ceny części oraz to że większość mechaników serwisuje VAGi i zna te jednostki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź tylko pod uwagę, że od 2013 lub 2014 roku są też jednostki EA288, które są tak udziwnione, że tylko czekać na płacz z nim związany (np.: teoretyczny brak możliwość wymiany wału, bloku, wałków wyrównoważających [blok, z wałem i wałkami jako jeden element pasowany] czy wałków rozrządu [moduł wałków łączony "termicznie" - pasowany]). Pracują fajnie ale patrząc na to od strony technicznej - to się nie może nie psuć. Do tego jeszcze dołóżmy zmienne fazy rozrządu i mamy gotową receptę na problemy ;)

EA189 (czyli pierwszy 2.0 TDI CR) to tak jak wspominasz, znana i dobra jednostka - są na rynku gorsze, a o lepszą niezmiernie trudno w tej klasie pojemności.

Edytowane przez radekrp90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Czyli szukam B8 w Avancie 2.0 :decayed: i na pewno będę chciał podnieść mu trochę moc. Pytanie czy sugerować się w wyborze oznaczeniami silnika (mając na uwadze późniejszy chip) czy od razu szukać wersji 170km (docelowo myślałem o 140 i podnieść moc do tych 170). W wątkach pojawiają się co chwile jakieś inne oznaczenia i człowiek, tym bardziej na początku swojej audi-drogi, się w tym wszystkim gubi. 

Edytowane przez carolus111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2017 o 07:15, radekrp90 napisał:

Weź tylko pod uwagę, że od 2013 lub 2014 roku są też jednostki EA288, które są tak udziwnione, że tylko czekać na płacz z nim związany (np.: teoretyczny brak możliwość wymiany wału, bloku, wałków wyrównoważających [blok, z wałem i wałkami jako jeden element pasowany] czy wałków rozrządu [moduł wałków łączony "termicznie" - pasowany]). Pracują fajnie ale patrząc na to od strony technicznej - to się nie może nie psuć. Do tego jeszcze dołóżmy zmienne fazy rozrządu i mamy gotową receptę na problemy ;)

EA189 (czyli pierwszy 2.0 TDI CR) to tak jak wspominasz, znana i dobra jednostka - są na rynku gorsze, a o lepszą niezmiernie trudno w tej klasie pojemności.

teoretyczny brak możliwość wymiany wału, bloku, wałków wyrównoważających  - możesz rozwinąć, jest to bardzo ciekawe... czyli rozumiem w razie kłopotu jednego z tych elementów trzeba wymieniać wszystko bądź szukać silnika drugiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych silnikach wal korbowy oraz wałki wyrównoważające są składane i pasowane w fabryce w kadłubie, i według informacji serwisowej nie ma możliwości ich wymiany w warsztacie. ETKA nie podaje nawet numerów części zamiennej tylko sugeruje wymianę całego kadłuba (który składa się z tzw. krótkiego bloku, wału korbowego, wałków wyrównoważających).

Wałki rozrządu są wkładane w ramkę (później przykręcaną do głowicy) termicznie - nie znam szczegółów, tak to opisano w informacji serwisowej.

Więc tak - zgodnie z tym w ASO przy uszkodzeniu jednego z powyższych wymieniasz cały blok. Co innego naprawy poza ASO, bo przecież nawet "nieregenerowalne" pompy oleju z EA189 naprawiają więc i tu się pewnie  z czasem pojawi odpowiednia technologia lub... będą kompletnie demontować wałki wyrównoważające.

Troszkę info np tutaj: http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz ciekawsze podejście reprezentują koncerny, wiadomo na jaki resurs jest obliczony ten moduł blok/wał/wałki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to elementy "bezobsługowe" czyli muszą wytrzymać przynajmniej 5-6 wymian oleju (w trybie LL), a że bezobsługowość będzie na poziomie pierwszych 1.4 TSI-TwinCharger lub innych podobnych wynalazków... kup Pan nowe ;)

Ja jednak wierzę w Naszą myśl techniczną. Poza tym jak dla mnie rozwiązanie tego problemu już jest możliwe - zastosować wał korbowy z wersji słabszej niż 150 KM (nie ma tam wałków wyrównoważających więc nie ma problemu, nawet panewki można wtedy kupić) o ile średnice są te same...

Tak czy inaczej to póki co pieśń przyszłość, bo te silniki będą popularne dopiero za ~3-4 lata gdy będą miały przebiegi pod 400 tyś km. Już obecnie sporo jest 2.0 TDI-CR 150 KM z przebiegami ~200.000 i jakoś nic nie słychać o jakichś szczególnych awariach więc pozostaje wierzyć, że będą nie gorsze jak pierwsze CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5-6 wymian LL to bardzo mało...

na forum jest info że paserati  CR z 2012 przelatał 950k to w stosunku do niego byłaby straszna bieda nawet jakby do 350k dolatał.....

mam nadzieje że jednak będą to trwalsze silniki... oczywiście czas pokaże/zweryfikuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przejechał 950.000 km to bardzo dobrze dla klienta. Ale czy producent jest z tego zadowolony? Jego obchodzi auto do 5 lat i 150-200 tyś km. Dalej to już problem właściciela.

Ale wiadomo - to generalizowanie. Jednemu auto zrobi milion drugiemu 200 tysięcy z wymianą połowy osprzętu. Co by jednak nie mówić, co do nowych konstrukcji zarówno 2.0 TDI jak i 1.5 TSI/TFSI mam sporo obaw (rzeczone jednorazowe bloki, turbo VTG w benzynie, plazmowe honowanie, pompa oleju o zmienny wydatku....).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2017 o 07:15, radekrp90 napisał:

Weź tylko pod uwagę, że od 2013 lub 2014 roku są też jednostki EA288, które są tak udziwnione, że tylko czekać na płacz z nim związany (np.: teoretyczny brak możliwość wymiany wału, bloku, wałków wyrównoważających [blok, z wałem i wałkami jako jeden element pasowany] czy wałków rozrządu [moduł wałków łączony "termicznie" - pasowany]). Pracują fajnie ale patrząc na to od strony technicznej - to się nie może nie psuć. Do tego jeszcze dołóżmy zmienne fazy rozrządu i mamy gotową receptę na problemy ;)

EA189 (czyli pierwszy 2.0 TDI CR) to tak jak wspominasz, znana i dobra jednostka - są na rynku gorsze, a o lepszą niezmiernie trudno w tej klasie pojemności.

Nie mogę znaleźć dokładnej informacji od kiedy wchodziły te silniki EA288, gdzieś doczytałem przy okazji artykułu o aferze spalinowej, że niby dopiero od roku 2015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy w ogóle czy konkretnie w A4. Wprowadzono je już w 2012 roku w VW.

W A4 stosowano z tej serii: CNHA (190HP), CNHC (163HP), CSUB (136HP), CSUA (150HP). Ale to mówię tylko na podstawie ETKA (wygląd bloków i niewymienialne wały korbowe).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.04.2017 o 07:04, radekrp90 napisał:

Zależy czy w ogóle czy konkretnie w A4. Wprowadzono je już w 2012 roku w VW.

W A4 stosowano z tej serii: CNHA (190HP), CNHC (163HP), CSUB (136HP), CSUA (150HP). Ale to mówię tylko na podstawie ETKA (wygląd bloków i niewymienialne wały korbowe).

 

Czyli według wiki silniki o "kryptonimie" ultra i clean diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , jestem tutaj nowicjuszem.  Mam pytanie chciałbym kupić audi a4 b8 chodzi mi o sedan silnik 2,0 CR lecz mam problem ! A mianowicie nie wiem dokładnie jaki z tych silników jest najlepszy ilu konny i jaka skrzynia biegów jest niezawodna przy nim . Wiem że do 2009roku były wadliwe imbusy przy pompach dlatego chciałbym auto z roku od 2009.  Proszę o pomoc !!!

 

Lista silników diesla :

2.0 TDI

1968

120/4000

290/1750-2500

10,5

205

4,5

2.0 TDI

1968

136/3000-4400

320/1500-3000

9,3

215

3,9

2.0 TDI

1968

143/4200

320/1750-2500

9,1

216

4,5

2.0 TDI

1968

150/4200

320/1750-2500

9,1

216

4,4

2.0 TDI

1968

163/3000-4200

400/1750-2750

8,3

225

4,2

2.0 TDI

1968

170/4200

350/1750-2500

8,3

230

5,1

2.0 TDI

1968

177/4200

380/1750-2500

7,8

230

4,6

2.0 TDI Clean Diesel

1968

190/3800-4200

400/1750-3000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony - 150-ki i 190-ki to auta z silnikiem EA288. Niby lepsze (pod względem kultury pracy) ale nie wiele wiadomo o ich trwałości.

Do pozostałych to wszystko już chyba zostało wymienione: od pomp oleju, przez EGR, po pompy CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego się spodziewasz - warto przeczytać cały wątek i będziesz miał ogląd sytuacji.

W zasadzie wszystkie wersje (poza 150 i 190) można traktować jak jedno. To są bliźniacze konstrukcje.

Warto sprawdzać pompy CR - bo mogą się łuszczyć, warto dać do sprawdzenia korekcje wtrysków (choć komputerowa diagnostyka wiele nie mówi ale może dać pole do negocjacji), pompy oleju są mniej problematyczne po roku 2009 ale to nie oznacza, że można do nich nie zaglądać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam. Mozecie cos juz napisac na temat 150km 2.0tdi polifta? Jak tam te silniczki sie sprawuja wkoncu? ☺ i jaki jeat kod silnika jesli mozecie podac Panowie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewertowałem cały temat i  podsumowując, obecnie mamy 3 generacje silników 2.0 TDI CR

1 Generacja o oznaczeniu EA189 kody silnika: CAGA, CAHA itd.  

-problemy z pompą oleju ''odziedziczone''  po wcześniejszych 2.0TDI  na pompowtryskach

-łuszczące się pompy CR

2 Generacja, kody silnika CJCA, CJCB....

+poprawiony napęd pompy oleju

+wtryskiwacze elektromagnetyczne z możliwością regeneracji

+poprawione pompy wysokiego ciśnienia

+brak klapek w kolektorze dolotowym

-problemy z zaworem EGR połączonym z chłodnica spalin

3  Generacja silników o oznaczeniu EA288 wypuszczona po aferze koncernu Vw z dieslami

CNHA (190HP), CNHC (163HP), CSUB (136HP), CSUA (150HP) --> tzw. silniki ultra i clean diesel

 

Dnia 30.03.2017 o 08:26, radekrp90 napisał:

W nowych silnikach wal korbowy oraz wałki wyrównoważające są składane i pasowane w fabryce w kadłubie, i według informacji serwisowej nie ma możliwości ich wymiany w warsztacie. ETKA nie podaje nawet numerów części zamiennej tylko sugeruje wymianę całego kadłuba (który składa się z tzw. krótkiego bloku, wału korbowego, wałków wyrównoważających).

Wałki rozrządu są wkładane w ramkę (później przykręcaną do głowicy) termicznie - nie znam szczegółów, tak to opisano w informacji serwisowej.

Więc tak - zgodnie z tym w ASO przy uszkodzeniu jednego z powyższych wymieniasz cały blok. Co innego naprawy poza ASO, bo przecież nawet "nieregenerowalne" pompy oleju z EA189 naprawiają więc i tu się pewnie  z czasem pojawi odpowiednia technologia lub... będą kompletnie demontować wałki wyrównoważające.

Troszkę info np tutaj: http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family.pdf

Nie znam kompletnie tych nowych silników, ale jeżeli to prawda to mogą być z nimi niezłe jaja za kilka lat.

Jeżeli popełniłem  gdzieś błąd poprawcie mnie proszę;) 

Czyli tak ''na papierze'' obecnie najbardziej godne polecenia wydają się   to silniki  poliftowe 2 generacji.

Mógłby ktoś bardziej ogarnięty w temacie zebrać wszystkie kody tych silników ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...