yarosyaros Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Ja u siebie śmigam od samego początku jak mam auto na 5w/40 najpierw na Millers teraz na LM
Dajmon Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 u mnie też raczej problem olejowy nie występuje a raczej nie występował. Jeździłem na Motulu 6100 S+ 10w40 i nie ubywało go prawie wcale. Potem rozsypała się odma, więc ją zmieniłem i zmieniłem olej na Motul x-cess 5W40. Przejechałem 4000 km, poziom spadł na bagnecie o jakieś 2-3 mm, ale na połączeniu czwórnika i rury ssącej jest wilgotno, można nawet powiedzieć że wisi kropla. Czy tak było przy 10W40 to trudno powiedzeć bo nie sprawdzałem. Tak z ciekawości zapytam. Czy prawidłowym posunięciem jest przejście z oleju 10W/... na olej 5W/... Z tego co wiem lub mi się wydaje to zmiana oleju raczej powinna być w drugą stronę. Chyba, że zmiana poprzedzona została remontem silnika lub na własne ryzyko, że rzadszy olej typu 5W/... nie przeciśnie i nie wypłuka osadów po gęstszym oleju 10W/... Proszę o odpowiedź. Dziękuję.
benyA4 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Właściwy rodzaj oleju określają wymagania producenta samochodu. Wiele też zależy od stanu silnika. W nowych autach stosuje się zazwyczaj oleje syntetyczne lub półsyntetyczne. Przy zakupie półsyntetycznego oleju oferujemy jakość zbliżoną do olejów syntetycznych jednak za niższą cenę. W starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego . Oleje silnikowe zawierają specjalne pakiety dodatków czyszczące silnik od wewnątrz. Najwięcej dodatków zawierają oleje syntetyczne, które dzięki swojej klasie lepkości tworzą najcieńszy film smarny. W olejach półsyntetycznych dodatków jest mniej, ale tworzą one grubszy film. Oleje mineralne, chociaż zawierają najmniej dodatków, tworzą najgrubszą warstwę ochronną na powierzchni smarowanych elementów. Jeżeli zatem zastąpimy olej mineralny olejem syntetycznym, np. o klasie lepkości SAE 5W, możemy spowodować wymycie zanieczyszczeń zalegających w silniku, co spowoduje jego rozszczelnienie. Wymyte zanieczyszczenia zaczną krążyć w silniku powodując zapychanie kanalików olejowych, a także obniżenie ciśnienia oleju. Rezultatem tego mogą być niepotrzebne wycieki oleju, a w konsekwencji całkowite zepsucie silnika. Wymieniając lub uzupełniając olej w silniku należy zatem pamiętać o jednej, bardzo ważnej zasadzie: jeśli nie jesteśmy pewni, na czym jeździł nasz samochód wcześniej, nigdy nie należy wymieniać oleju mineralnego na syntetyczny. Olej syntetyczny można zastąpić półsyntetycznym lub mineralnym, a półsyntetyczny - mineralnym.
Dajmon Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Więc kolega zmienił olej z 10W/.... czyli półsyntetycznego na 5W/... czyli na syntetyczny.
yarosyaros Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Ja wielokrotnie przechodziłem z półsyntetyka na pełny i nic się nie działo oczywiście wymiana poprzedzona płukanką.
kiko79 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 panowie, wasze obawy są słuszne, ale w odniesieniu do fiata 125p. Tam przechodzenie na olej rzadszy skutkowało rozszczelnieniem silnika. No ale tam to i uszczelki były z mydła. Ja u siebie zauważyłem same plusy po tym przejściu...silnik cicho pracuje, łatwiej startuje na mrozie (już od 5 dni mam -12 za oknem) a przy tym nie mam żadnych wycieków. Chodzi mi tylko o spasowanie dwóch rurek, ale jak przeleciałem przez wątek olejowo-odmowy, to widzę że większość pisze o wilgotnym połączeniu rury ssącej z czwórnikiem. NIEDOPRACOWANIE.
wymiana termostatu w audi Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 witam ,mam problem z oświetleniem ,żarówka świateł mijania jest dobra ,a nie świeci ,co może być? bezpieczniki są ok.proszę o podpowiedż pozdrawiam
SHITERS Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 sorki za offtop, ale nie moge sie powstrzymac, koles nade mna wygral zycie tym nickiem hahaha
kubunia Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 witam ,mam problem z oświetleniem ,żarówka świateł mijania jest dobra ,a nie świeci ,co może być? bezpieczniki są ok.proszę o podpowiedż pozdrawiam A wali prąd w odmę czy nie? Przyłóż próbówkę do odmy i jak zaświeci to znaczy że gdzieś jest nieszczelne i prąd ucieka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się