radko123 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Witam Tak jak w temacie. Dodam że na dekielku od wlewu jest 92-95. Czy 98 będzie bezpieczniejsze dla silnika, czy nie ma to znaczenia? pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Skoro tak jest napisane to lej takie paliwo a jak zalejesz 98 to i tak cudów nie będzie.
noxes Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać Prawda jest taka, że paliwa w PL nie trzymaja norm liczb oktanowych. np 95 ma 92, a 98 ma 95 wiec...
afroo. Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacaćPrawda jest taka, że paliwa w PL nie trzymaja norm liczb oktanowych. np 95 ma 92, a 98 ma 95 wiec... Więc i tak bezpieczniej dla silnika lać 98..
Tabasko Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacaćPrawda jest taka, że paliwa w PL nie trzymaja norm liczb oktanowych. np 95 ma 92, a 98 ma 95 wiec... Więc i tak bezpieczniej dla silnika lać 98.. czemu bezpieczniej ?
wampir Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Bardzo ciekawe teorie. Możesz dokładnie podać to co masz napisane na klapce od wlewu paliwa albo zrobić zdjęcie? Paliwa określa liczba oktanów ale w ramach konkretnej normy RON, MON itp. Powinien mieć to opisane na klapce. Liczba oktanowa Jak masz serię to możesz zalać Pb95 i zrobić logi kanału 3 i 20. Jeżeli nie będzie bardzo cofało zapłonu to możesz jeździć. Ja mam strojone już pod 98 i nie mogę lać słabszej.
radko123 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Opublikowano 2 Września 2013 Bardzo ciekawe teorie. Możesz dokładnie podać to co masz napisane na klapce od wlewu paliwa albo zrobić zdjęcie? Myślę że seria a klapka wygląda tak:
wampir Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Jak nie masz softu to lej Pb95 i tyle, ewentualnie sprawdz sobie logi dla kanału 003 i 020 i pokaz do oceny.
0laczek Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Jak nie masz softu to lej Pb95 i tyle, ewentualnie sprawdz sobie logi dla kanału 003 i 020 i pokaz do oceny. Możesz zalać ze dwa baki 98 i zobaczyć ile mniej ci spali, bo według mnie kosztowo to wychodzi podobnie (95 poprostu trochę więcej weźmie). Gdzieś zasłyszałem że jedyne co nie jest najlepsze to rząglowanie 95 i 98, czyli raz to raz to.
Carire Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 a na jakim robicie softy do 1.8 T? chyba lepiej wychodzi na 98 jak sie nie myle
ARAS920 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Ja zawsze tankuje na orlenie lub na bp 95. A kiedyś zalałem 98 i szału nie było spalił tyle samo co 95 a w pracy silnika niezaóważyłem żadnych zmian. Moim zdaniem jeśli tankowałeś pb95 to takie paliwo tankuj.
Endrias Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 95 jest bardziej kaloryczna niż 98. 98 leje się tylko gdy producent zaleca, gdy silnik jest skłonny do samozapłonu benzyny. jak masz na klapce napisane 95 to lej 95, na 98 stracisz groszaki z portfela i jakiś promil mocy. p.s najlepszy jest gaz, na nim żadnego spalania stukowego nie będzie
jcwpl Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Jak nie masz softu to lej Pb95 i tyle, ewentualnie sprawdz sobie logi dla kanału 003 i 020 i pokaz do oceny. Możesz zalać ze dwa baki 98 i zobaczyć ile mniej ci spali, bo według mnie kosztowo to wychodzi podobnie (95 poprostu trochę więcej weźmie). Gdzieś zasłyszałem że jedyne co nie jest najlepsze to rząglowanie 95 i 98, czyli raz to raz to. Nie wiem na ile to wiarygodne ale ciekawe.... Benzyna Pb95 a Pb98 co tankowai i jaka jest rnica
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się