Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczna skrzynia biegów, problemy z ruszeniem na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szkoda :/

---------- Post dopisany 26-09-2013 at 11:38 ---------- Poprzedni post napisany 25-09-2013 at 20:04 ----------

Witam jest wstępna diagnoza czemu na zimnym silniku auto nie chce ruszyć. Najprawdopodobniej jest uwalony sterownik skrzyni. Bieg wsteczny wchodzi ponieważ na wsteczny odp inne sekcje. Koszt naprawy 450 zł i taka kwota naprawy automatu jeszcze myślę, że wchodzi w grę. Pytanie jest taki czy ten sterownik zwyczajniej się wymienia czy naprawia stary, czy jest możliwość żebym sam to naprawił??

Opublikowano

Witam mialem podobny problem ale z biegiem wstecznym pierw zeby cofnac musialem dodac gazu zeby ruszyc a po 2 miesiacach podjechalem pod sklep i juz nie wlanczal wstecznego tez myslalem ze mialem malo oleju kupilem filtr olej uszczelke z 300 zl mnie to wyszlo i d*pa nie dziala pojechalem do serwisu gdzie remontuja skrzynie i powiedzieli mi ze mam walniety elektro zawor wstecznego koszt 600 zl jak przywioze skrzynie a jak oni by wymontowali to 1600 zl ehh zalamalem sie troche myslalem nad tym i decyzje podjolem ze zmieniam na manualna skrzynie i nie zaluje autko odrzylo mniej pali :) pozdrawiam

Opublikowano

Myślałem nad manualem i doszedłem do wniosku,że jeżeli naprawa tego mojego problemu zmieści się w 500 zł a tak mówi mechanik co prawda z tym sterownikiem to taka wstępna diagnoza ale jeżeli tam by było to to naprawie a jak bd więcej to dotyram tą skrzynie i na wiosnę wkładam manual. Ile Ci pali na manualu?

Opublikowano

Witam chciałbym zapytać ile oleju wchodzi do skrzynki przekładniowej 4 biegowej o symbolu DFG nigdzie nie moge znaleść tej informacji

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 11:40 ----------

chodzi mi oczywiście o skrzynie automatyczną:)

Opublikowano

Nie naprawiaj bo szkoda kasy, sterownik - 500, naprawisz sterownik i okaże się pewnie coś innego - kolejne wydatki, wymiana oleju i filtra - 400zł

Juz masz ok 900zl, a jak okaże się,że to nie sterownik?

u mnie na manualu wychodzi większe spalanie a spowodowane jest to ciśnięciem i radością z przyśpieszania :decayed: oraz tym ,że w automacie na 5 biegu przy 2000obr/min jechałem z prędkością 105km/h

Teraz w manualu na 5biegu przy 2000obr/min łapie 90km/h

Opublikowano

Ehh kusisz tym manualem oj kusisz. Patrzyłem już na allegro i są komplety do Audi na przełożenie na manual koszt około 700 zł takiego zestawu. Obawiam się w zasadzie jednego nie jestem typowo ciemny w tych tematach ale jak znam swoje szczęście to podczas przełożenie tego coś pójdzie nie tak xD a to nie bd coś pasowało jak trzeba, poza tym manual bardzo kusi i cały czas się zastanawiam czy tego nie przełożyć. Jak już mowa o przekładce to mam parę pytań

1. Jak to jest z tą łapą skrzyni czy trzeba coś tam dospawać czy do mojego auta podjedzie jakaś inna łapa?

2. Jak to jest z przełożenie tego przewodu id pompy do wyprzęgnika??

3. Jaką skrzynię tam wsadzić tzn jakie oznaczenie

4. Czy zalewając układ sprzęgła płynem muszę ingerować w układ hamulcowy?? '

I w zasadzie tyle moich pytań na teraz.

Opublikowano
Myślałem nad manualem i doszedłem do wniosku,że jeżeli naprawa tego mojego problemu zmieści się w 500 zł a tak mówi mechanik co prawda z tym sterownikiem to taka wstępna diagnoza ale jeżeli tam by było to to naprawie a jak bd więcej to dotyram tą skrzynie i na wiosnę wkładam manual. Ile Ci pali na manualu?

jak chcesz to mam sterownik skrzyniu a spalanie sie mieszcze w miescie 7 w trasie ok 5 przy predkosci 120 km/h pozdrawiam

---------- Post dopisany at 20:33 ---------- Poprzedni post napisany at 20:29 ----------

Witam chciałbym zapytać ile oleju wchodzi do skrzynki przekładniowej 4 biegowej o symbolu DFG nigdzie nie moge znaleść tej informacji

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 11:40 ----------

chodzi mi oczywiście o skrzynie automatyczną:)

jak ja wymienialem olej to kupilem 5 litrow z czego 2.5 litra weszlo

zamieszczam mala instrukcje jak wymienic olej w skrzyni:

Audi A4 B5: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Przegląd układu przeniesienia napędu i skrzynio biegów to jedna z większych czynności, jakie możemy wykonać samemu. Poniżej znajduje się opis krok po kroku.

Zakładamy okulary ochronne i wykręcamy korek gwintowany z miski olejowej. Skrzynia musi mieć temperaturę ok. 35 – 40 stopni, wówczas poziom oleju jest właściwy. Jeśli wycieknie niewielka ilość to znak, że niewymagana jest dolewka. Podczas sprawdzania silnik musi pracować na biegu jałowym

Przechodzimy do wymiany oleju. Do całej operacji poza podnośnikiem lub kanałem będzie nam potrzebny zestaw kluczy nasadowych, puste naczynie na olej, świeży olej, wygięta rurka wlewowa lub olejarka z pompką. Unosimy samochód (olej w skrzyni musi być rozgrzany) i odkręcamy korek spustowy oleju przekładniowego wraz z rurką przelewową. Czekamy aż spłynie cały olej i wkręcamy ponownie przewód przelewowy.

Przekładnie będziemy uzupełniać poprzez rurę wlewową. Zdejmujemy z rury wlewu kołpak i korek i wlewamy świeży olej ATF za pomocą wygiętej rury wlewowej.

Robimy to do momentu aż wyleci przez otwór rury przelewowej. Ustawiamy dźwignię w położeniu „P”. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na luzie. Kiedy silnik pracuje ponownie uzupełniamy stan oleju do momentu aż będzie widoczny wyciek, zakręcamy korek. Wciskamy hamulec i ustawiamy dźwignie we wszystkie możliwe położenia.

na odpalonym silniku ja odkrec jesli olej nie bedzie lecial to dolej;dalej na odpalonym-wychodzi ku guze z misy szyjka wyciagnij z niej korek i lej az z przelewu zacznie leciec.nastepnie zakrec korek i dolej okolo cwierc litra jeszcze i bedzie ok

---------- Post dopisany at 20:37 ---------- Poprzedni post napisany at 20:33 ----------

Ehh kusisz tym manualem oj kusisz. Patrzyłem już na allegro i są komplety do Audi na przełożenie na manual koszt około 700 zł takiego zestawu. Obawiam się w zasadzie jednego nie jestem typowo ciemny w tych tematach ale jak znam swoje szczęście to podczas przełożenie tego coś pójdzie nie tak xD a to nie bd coś pasowało jak trzeba, poza tym manual bardzo kusi i cały czas się zastanawiam czy tego nie przełożyć. Jak już mowa o przekładce to mam parę pytań

1. Jak to jest z tą łapą skrzyni czy trzeba coś tam dospawać czy do mojego auta podjedzie jakaś inna łapa?

2. Jak to jest z przełożenie tego przewodu id pompy do wyprzęgnika??

3. Jaką skrzynię tam wsadzić tzn jakie oznaczenie

4. Czy zalewając układ sprzęgła płynem muszę ingerować w układ hamulcowy?? '

I w zasadzie tyle moich pytań na teraz.

mała podpowiedz http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-ahu-wymiana-automatu-manual-121399/ :wink:

Opublikowano

Czytałem manuala i wydaj się to proste,kwestia w tej łapie. To wydaje mi się najgorsze.

---------- Post dopisany at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany at 22:06 ----------

I jeszcze coś od jakiej skrzyni masz sterownik i czy do jego wymiany wystarczy tylko zdjąć miskę i filtr oleju?

Opublikowano

pod łape dorabiasz płaskownik grubości ok 2cm, nawiercasz dziurki, przykręcasz srubki do sanek i srubę do poduszki - to zostawiasz na koniec imprezy :wink:

montaż przewodu, pedałów, pompki sprzęgła, wysprzęglika to maks 30minut roboty. przy montażu wszystko widzisz co i jak i do czego

---------- Post dopisany at 23:22 ---------- Poprzedni post napisany at 23:20 ----------

w układ hamulcowy nie ingerujesz.

oznaczenie skrzyni zalezy jakie przełożenia wybierasz , poczytaj gdzieś o skrzyniach i zobacz kalkulator przełożeń i prędkości dla poszczególnych biegów

Opublikowano

ehh ten manual mnie kusi i to bardzo ale chyba z kasa w tym roku nie dam rady (studiuje ) zobaczę jak nie w tym roku to w przyszłym chyba wywalę ten automat. Zastanawiam się czy da radę dobrać jakąś skrzynię 6-cio biegową do 1.6 i czy miałoby to wgl sens.

Opublikowano
Czytałem manuala i wydaj się to proste,kwestia w tej łapie. To wydaje mi się najgorsze.

---------- Post dopisany at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany at 22:06 ----------

I jeszcze coś od jakiej skrzyni masz sterownik i czy do jego wymiany wystarczy tylko zdjąć miskę i filtr oleju?

Moja skrzynia to AG4 DHU a gdzie jest ten sterownik to niewiem jak gdzies czytalem wydaje mi sie ze jest za filtrem w misce. Z lapa nie mialem problemu przed zmiana kupilem anglika w calosci na chodzie i przelozylem z niego sanie

Jak sie nie myle to lapa z 2.5 tdi v6 pasuje P&P bys musial poczytac tym

Opublikowano

Sterownik jest w misie olejowej, widoczny po zdjęciu filtra oleju. Aczkolwiek płyta sterująca ze skrzyni innego typu może nie pasować.

Opublikowano

To ja mam inną skrzynie CUW takie ma oznaczenie. Co do umiejscowienia sterownika to właśnie tez tam sądzę, że jest on za filtrem.

Opublikowano

Miarka się przebrała tzn wkładam manualną skrzynię. Zapytam tak z ciekawości, czy do silnika 1.6 ( ADP ) można w ogóle wsadzić 6-cio biegową skrzynie, czy wgl będzie pasowała pod względem mocowań i czy wgl do benzyny jest taka skrzynia bo znajomy miał taka w 1.9 TDI ale jak wiadomo inne długości przełożeń są dla benzyny a inne dla ON. A nawet jak nie ma takiej skrzyni typowo pod benzynę tzn jest tylko z długiiiimi przełożeniami to czy taka skrzynia będzie pasowała do mojego auta. Nie mówię, że taka wstawię tylko pytam z czystej ciekawości.

Opublikowano

Nie pociągniesz sensownie tym silnikiem długiej skrzyni.

Opublikowano

Czyli skrzynie 6-cio biegowe były tylko dla ON w tym audi??? Wiem, że do 1.6 dać skrzynię od ON to średni pomysł pytam z czystej ciekawości czy wgl mocowania takiej skrzyni by pasował.

Opublikowano

Z tego co się orientuję to w b5 nie było benzyny z sześciobiegową skrzynią. Zresztą 6-tka nie podchodzi za 5-tkę bez kombinowania.

Opublikowano

Wiem, ze znajomy miał w b5 1.9TDI właśnie 6-cio biegowa

Opublikowano

Pewnie przełożył skrzynię z 2.5 tdi albo miał silnik na pompowtryskiwaczach, tam w którymś byłą dostępna 6-tka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...