Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże ciśnienie, wywala płyn


Q3KinG

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem u uciekaniem płynu chłodniczego przez korek wlewowy. Problem zaczął występować, gdy gazownik dokręcił na reduktorze LPG śrubę spod której kapał płyn chłodniczy. Mój gazownik mówi, że reduktor nie ma wpływu na ciśnienie w układzie chłodzenia. Czy to prawda?

Zaobserwowałem, że problem występuje tylko, gdy załączany jest duży obieg, wtedy na desce rozdzielczej dostaję czerwony komunikat o błędzie układu chłodzenia i płyn ucieka przez zbiornik wyrównawczy i wylewa się na silnik, gdy silnik już się rozgrzeje problem nie występuje.

Aha, zaznaczę, że znajomy mechanik sprawdził że płyn chłodniczy jest czysty, przy wlewie oleju czysto, na bagnecie oleju czysto.

Znajomy mechanik zalecił wymianę termostatu, wymieniłem (cały z obudową) i to samo.

Może to problem z tym korkiem wlewowym?

Ja się nie znam, ale jednak czuje, że to problem z reduktorem, jak myślicie?

Czy może jednak uszczelka, lub głowica?

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor faktycznie nie ma wpływu na ciśnienie, przez niego przepływa tylko płyn jak przez każdą chłodnicę. Jeżeli stało CI się to po zamontowaniu reduktora to może gazownik źle go wpiął .

Ogólnie wydawało mi się że układ w b6 jest zamknięty , to niby jak Ci płyn ucieka ? jak korek jest zakręcony to nie powinno lecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem, w momencie gdy sillnik ma temperaturę 90 stopni, podczas odkręcania nakrętki wywala płyn, przy niskiej temperaturze się to nie zdarza.

Co może być tego przyczyną?

Posiadam Audi A4 B6 2.0 + gaz

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Miałem ten sam problem. Okazało sie ze po wymianie termostatu i dwóch czujników temperatury nic nie pomogło. Próbowałem wszystkiego: Sprawdzanie spalin w układzie, kilkukrotne plukanie układu chłodzenia, długie i mozolne stanie przy samochodzie i odpowietrzanie układu i nic. Dopiero po wymianie chłodnicy problem znikł. A powodem tego problemu byli gazowniczy którzy zrobili swoją robotę brudno i odwrotnie podłączyli nagrzewnice. Syf jaki pozostawili w układzie, zamólił chłodnicę, co efektem był utrudniony przepływ cieplej cieczy do czujnika który mieści sie w krućcu na dole chłodnicy. Czujnik ten załącza wiatrak. Co ciekawe układ trzymał odpowiednią temperaturę. Także chłodnica może rozwiązać i wasz problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może reduktor jest gdzieś dziabniety i puszcza gaz do obiegu płynu,w starym samochodzie tak miałem i ojawem tego było własnie wywalanie płynu jak by była głowica do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą jest gdzieś wypalona i ma przedmuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat. Kupiłem Angola 1.8T AVJ, dość ciekawa historia. Sprzedający urwał specjalnie wąż wodny od turbiny, kiedy przyjechałem na miejsce, mówił że nie ma możliwości się przejechać, ale można go odpalić na minutę, dłużej nie bo woda się leje. Mówię okey, pewnie zrobie wąż i będzie ok. Zrobiłem wąż, ale niestety nie dało się odpowietrzyć, o wywala płyn przez zbiorniczek. Ściągnąłem głowicę, dałem do sprawdzenia i  do splanowania. Kupiłem nową uszczelkę, nowe śruby, Powymieniałem uszczelnienia wodne itd. Dziś poskładałem w końcu do kupy i nadal to samo :((( Rozkładam ręce, nie wiem co może być przyczyną. Chłodnica jest letnia, będę sprawdzał termostat, pompa wody jest ok. Dacie jakieś wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam również, że stara uszczelka pod głowicą nie miała śladów przedmuchów czy coś w tym stylu. Blok w sumie zerkałem, nie zauważyłem, aby gdzieś był pęknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...