Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik kopci czarnym dymem


asterix24

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dlaczego silnik kopci czarnym dymem przy gwałtownym dodawaniu gazu,

na wolnych obrotach jest OK, jeżeli się rozpędzi i ustabilizują się obroty to też nic się nie dzieje tylko przy nagłym

dodaniu gazu jest chmura dymu za autem.

Ostatnio czyściłem zawór EGR ale nic to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci na czarno to pol biedy panie :D

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

---------- Post dopisany at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ----------

Przeplywomierz , ktorys zaworek , turbina mozna dlugo strzelac :) a nie masz opoznienia na gazie to znaczy jak dodajesz gazu wchodzi na obroty odrazu ? Pytam bo ja mialem cos takiego przy tym kopcil jak smok i znalazlem calkiem przypadkem ze byla to wina zaworka tego co za przednia lampa jest N80 sie nazywa ale tylko strzelam Panie kolego :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi i umieśćw dziale diagnostyka. Jak kopci na czarno to dostaje za dużo paliwa i nie może go spalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak kiedys w swojej b5 jak przycinala mi sie turbina ,poganialem autko z obrotami ,wymieniłem prewencyjnie zaworek sterowania ,nauczyłem sie dolewac specyfikow do ON do czysxczenia wtryskow,i z czasem przestal kopcic,ale latal jak wściekły,ale to u mnie a u Ciebie ?ale moze podobnie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak kiedys w swojej b5 jak przycinala mi sie turbina ,poganialem autko z obrotami ,wymieniłem prewencyjnie zaworek sterowania ,nauczyłem sie dolewac specyfikow do ON do czysxczenia wtryskow,i z czasem przestal kopcic,ale latal jak wściekły,ale to u mnie a u Ciebie ?ale moze podobnie,

Właśnie ostatnio też tak zrobiłem, dolałem do paliwa uszlachetniacza do Diesla i porządnie go przegoniłem:))

Kopci teraz trochę mniej, być może jest coś z turbiną, kiedyś mi się zacięła nie było w ogóle w nim mocy.

A gdzie jest ten zaworek sterowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

któryś z elementów pomiarowych zawyża co jest następstwem większej dawki lub wtryski na skutek zużycia podają więcej paliwa niż powinny, może zawyżać przepływka, może za duża dawka jałowa ustawiona, może nastawnik w pierwszej chwili depnięcia za dużo dawkuje(nie precyzyjnie dawkuje), może wtryski dają więcej paliwa i pod niższym ciśnieniem przez co proces spalanie następuje mniej dokładnie, może kompresja silnika jest niska, jeszcze drożność dolotu i wydechu ma znaczenie, tyle możliwych powodów jest, jak nie wypalałeś kolektora ssącego i nie czyściłeś wlotów w głowicy to możesz zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój AWX przy dodaniu gazu kopcił na czarno, okazało się że była mała dziurka w dolocie węża od turbo, wymieniłem było ok , po 2tygodniach znowu zobaczyłem czarny dym przy dociskaniu gazu , okazało się że drugi pękł z prawej strony silnika , odpal auto podnieś maske i posluchaj czy nie ma syczenia powietrza, niech ktoś doda lekko gazu

małe szanse ale każda wskazówka może okazać się przydatna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n75_afn.jpg

tu jest ten zaworek , n75 , oczywiscie nie trzeba rozbierac przodu aby go wyuskać:decayed:

można zmierzyć opór między stykami zaworu (wartość wymagana: 14 do 20 Ω)

i można zmierzyć napięcie zasilania zaworu na styku 1 wtyczki i na masie silnika.

Wartość wymagana: zbliżona do napięcia akumulatora.

---------- Post dopisany at 18:43 ---------- Poprzedni post napisany at 18:31 ----------

n75.jpg

---------- Post dopisany at 18:44 ---------- Poprzedni post napisany at 18:43 ----------

sa tacy co rozbieraja zaworek i czyszcza go.ale czy to cos pomoze ?

---------- Post dopisany at 18:48 ---------- Poprzedni post napisany at 18:44 ----------

nowsze zaworki maj gniazdo na wtyk okrągły a nie jak te fabryczne kwadratowy ale spokijnie mozna go kupic i dorobic przejsciówke u elektryka,lub samemu.

---------- Post dopisany at 18:50 ---------- Poprzedni post napisany at 18:48 ----------

ale nowy zaworek odrazu nie uleczy jak turbo brudne,u mnie obeszło sie jednak bez czyszczenia turbo, w trasie sie rozchodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...