ppa4 Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Benzyna 211km quattro Totalnie losowo (a przynajmniej na razie nie znalazłem zaleźności) na biegu jałowym jest albo 800obrotów albo coś między 600-700. Ogólnie by mnie to nie ruszało, ale gdy akurat auto postanowi że ma być te 600-700 to na kierownicy, skrzyni biegów i na siedzeniu wyraźnie czuć drgania/telepanie. Gdy jest 800 to one są ale na siedzeniu niewyczuwalne, a na drążku skrzyni ledwo jako pulsacje - czyli ok! Dlaczego czasami się ustawiają tak nisko, bo wydaje mi się że pewnie 800 to ta wartość właściwa i minimalna prawda ? To nie jest tak że obroty skaczą czy coś, po prostu jadę, staję i będzie albo 800 albo 600-700 i są stabilne wtedy... Co może być nie tak ? I druga dzian sytuacja: Tutaj też nie jestem jeszcze w stanie odtwarzać zdarzenia, ale np. 50km/h 3jka, ja dodaję gazu. obrotów coś między 2000-3000 więc spokojnie, auto przyśpiesza, obroty rosną, a ja mam uczucie że co kilka chwil jakby opony się uślizgiwały na krótką chwilkę. Czyli jest ciąg, momentalnie 'uślizg' (ale nie buja mną czy nosi, nic w ten deseń, chodzi o taki efekt, że przy przyśpieszaniu, tak jakby 'gubił ząbek w zębatce') a potem normalnie dalej i po chwili losowo może znów się powtórzyć - ale nie musi.... Żadne kontrolki się nie włączają, więc to chyba nie ESP, bo prosta droga, sucha, dodaje gazu, przyśpiesza, chwilowy 'uskok' i dalej przyśpiesza, silnik brzmi przy tym raczej ok ... ---------- Post dopisany 19-09-2013 at 14:49 ---------- Poprzedni post napisany 18-09-2013 at 13:51 ---------- Czy ktoś próbował w tym silniku czyścić przepustnicę ? Macie może jakieś schematy, nie mogę na internecie niczego konkretnego znaleźć... W ASO mówili, że w tych silnikach jeszcze nigdy przepustnicy nie czyścili, bo w nich nie ma znaczenia jej zabrudzenie z powodu tego jak zorganizowane jest tam dostrczenie paliwa i powietrza do silnika ?!
wrclaguna Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Kolego przepustnicy to sie nie czysci w tym modelu , jak sie jezdzi na zapchanym filtrze powietrza to masz odpowiedz . Podepnij kompa i sp[rawdz czy sa błedy .
ppa4 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 Filtr nowiutki sprzed 2tygodni, świece też ... a komp nie wyrzuca żadnych błędów ... sonda lambda ? Te obroty na jałowym 650-700 są naprawdę irytujące, bo widać, że samo auto tego nie lubi, a nie tylko ja
wrclaguna Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Musisz zrobic diagnostyke w silniku 01
ppa4 Opublikowano 28 Września 2013 Autor Opublikowano 28 Września 2013 Spoko spróbuję, w kwestii natomiast obrotów, to czy mam rację że powinno być 800 na jałowym i ani mniej ani wiecej ?? ---------- Post dopisany 28-09-2013 at 21:37 ---------- Poprzedni post napisany 19-09-2013 at 19:21 ---------- OK, poobserwowałem więcej i już wiem, że te szarpnięcia/uślizgi zdarzają się zwykle przy 1800-2400 obrotów, głównie w sytuacjach gdy obrotów jest np. 1400 i daję pedał gazu do ziemi, wtedy auto się zbiera, obroty wzrastają wraz z autem, w podanym przedziale jest bardzo duża szansa na te szarpnięcia (jest ich mniej lub więcej...), a potem to już bajka, płynnie do przodu. W momencie szarpnięcia z obrotami nic specjalnego się nie dzieje, może jeśli już to po prostu wskazowka się lekko stopuje w wędrówce do góry. Jestem wręcz pewny, że tak nie powinno być, przy bardzo spokojnym wchodzeiu na obroty to się zdarza rzadziej. Gdy mam obroty powyżej 2600 i pedał leci do dołu, to praktycznie nie ma szans na szarpnięcia a jeśli już to są zdecydowanie łagodniejsze i rzadsze. Gdzie i co szukać, co mozecie poradzić ? Turbina ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się