Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ruszaniem - Multitronic 8b - LLA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktoś już miał podobny problem w tym temacie a mianowicie bardzo często żeby płynnie ruszyć muszę odczekać 2-3 sekundy po puszczeniu hamulca żeby dodać gazu i ruszyć inaczej następuje gwałtowne szarpnięcie tak jak by sprzęgło zostało nagle zwolnione przy czym funkcja pełzania działa prawidłowo ,zdarza się czasami że problem nie występuje i samochód rusza w pełni normalnie , w sterowniku skrzyni ciągle widnieje błąd : Sygnał obrotów silnika z ECU - P0727 brak sygnału , po skasowaniu tylko przez krótki czas nie występuje i podejrzewam że to może mieć duże powiązanie ,czy ktoś wie gdzie szukać rozwiązania tego uciążliwego problemu , może jakaś adaptacja lub diagnostyka pomoże , mam do dyspozycji pełnego VCDS więc coś się da zrobić ale nie mam tak obszernej wiedzy w dziedzinie tej skrzyni , chętnie się odwdzięczę za pomoc :)

Opublikowano

Napisz do Bart-s on ci pomoże jest specem od multi

Opublikowano

Czujnik wału korbowego uszkodzony lub przerwa w obwodzie :wink:

Opublikowano

Aa zapomniałem dodać że jest jeszcze problem ruszyć pod wzniesienie lub górkę i to jest zawsze , często aż zgaśnie silnik bo tak go nagle zdławi nagłe przeniesienie napędu , i ogólnie w sterowniku silnika zero błędów ciągle ale przełożę ten czujnik z drugiego sprawnego auta i zobaczę czy pomoże, zapytam też Bart-sa , dzięki bardzo :)

Opublikowano

Wstępnie to wygląda na uwalony sterownik... Zobacz czy w trybie sekwencyjnym też jest problem.

Opublikowano

Sprawdziłem i w trybie sekwencji bez zmian , ogólnie na biegu wstecznym też problem występuje z tym że nie ma problemów z wjazdem pod górkę i jeszcze na trybie S ciągle zawyża obroty przy zatrzymaniu ,zatrzymam się aa obroty są nienaturalnie wyższe przez sekundę dwie ,wrażenie za wcześnie odłączonego sprzęgła ,tak jakby skrzynia nie wiedziała kiedy uruchomić sprzęgło :/

Opublikowano
Sprawdziłem i w trybie sekwencji bez zmian , ogólnie na biegu wstecznym też problem występuje z tym że nie ma problemów z wjazdem pod górkę i jeszcze na trybie S ciągle zawyża obroty przy zatrzymaniu ,zatrzymam się aa obroty są nienaturalnie wyższe przez sekundę dwie ,wrażenie za wcześnie odłączonego sprzęgła ,tak jakby skrzynia nie wiedziała kiedy uruchomić sprzęgło :/

B8 póki co nie naprawiam więc musiałbyś się zgłosić do kogoś innego - podam Ci namiary do kolegi który to ogarnie.

Opublikowano

Wracając do tematu... wstępnie po wielu diagnozach okazało się że jest uszkodzony sterownik skrzyni biegów tylko chciałbym mieć pewność co do tego stwierdzenia ponieważ żeby się do niego dostać trzeba trochę pracy poświęcić i czy jest jakiś sposób na potwierdzenie takiej usterki , ogólnie skrzynia biegów na wolnych obrotach widzi obroty silnika na poziomie 3100 obr/min , szyna can w pełni sprawna , raz sprzęgło łapie od razu po puszczeniu hamulca aa często po 1-3 sekundach, zaczynam powoli telefoniadę za kimś kto naprawia ten element , może ktoś już posiada jakiś dobry kontakt w tym temacie - będę wdzięczny , i zastanawia mnie też to czy przy tzw. naprawie sterownika idzie faktycznie stwierdzić jego usterkę

Z góry dziękuje za każdą pomoc

Opublikowano

Witam mam podobne objawy w mojej 2tfsi 8 stopniowa

Czasami jak wlacze R to chwile potrwa i rusza

A przy D jak chce szybko ruszyc to szarpie i skacze jak szalona

Na recznej zmianie wszystko ok

Takie same objawy przy dluzszej jezdzie jak zwalniam to obroty sa jeszcze wysokie

Szykuje sie do serwisu bo u nas w Słupsku nie mam pojecia gdzie sie udac

A ten sterownik to ile kosztuje

Generalnie zonka teraz jezdzi bo ja pracuje na morzu i nie mam za wiele czasu jak wracam do domu

Pomocy chlopaki

Opublikowano

Witam

Panowie czy ktos z was ogarnol moze temet, u mnie tez taki problem wystepuje :( dodam jeszcze ze jak jade z gorki to auto dostale wysokich obrotow, musze przyhamowac zeby zeszlo z obrotow

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/b8-cag-analiza-bledu-225616/

Opublikowano

panowie czy macie wyczuwalne szarpnięcie gdy przełączacie z P na R lub z D na R. nie ma tego przy przełączaniu z P na D i z R na D ?

Opublikowano
panowie czy macie wyczuwalne szarpnięcie gdy przełączacie z P na R lub z D na R. nie ma tego przy przełączaniu z P na D i z R na D ?

Adaptację sprzęgieł zrób - może po prostu zgubił tył.

Opublikowano

witam mam a6 c7 2.0tfsi 180km wlasnie z ta skrzynia 2013r auto ma przebieg ori 40,000 generalnia skrzynia chodzi bez problemu tylko zastanwiam sie czemu tak jest jak puszcze hamulec to autko rusza za 1s moze troche mnniej ? wczesniej mialem tipa i jak puscilem to odrazu ruszał , dodam ze poprzedni wlasciciel jezdzil bardzo mulowato moze trzeba przegonic ? nauczyc skrzynie

Opublikowano
W dniu 20.09.2013 o 20:07, Gumballer napisał:

Aa zapomniałem dodać że jest jeszcze problem ruszyć pod wzniesienie lub górkę i to jest zawsze , często aż zgaśnie silnik bo tak go nagle zdławi nagłe przeniesienie napędu , i ogólnie w sterowniku silnika zero błędów ciągle ale przełożę ten czujnik z drugiego sprawnego auta i zobaczę czy pomoże, zapytam też Bart-sa , dzięki bardzo :)

Mam dokładnie takie same objawy. Czu udało się rozwiązać problem?

 

Opublikowano

Dzień dobry.

Odgrzeję trochę kotleta, ale może ktoś powie co było przyczyną takiego zachowania?

Mam te same objawy, jeden gość na szybko stwierdził że tarczki sprzęgła do wymiany, a to koszt ok 5000-6000 zł.

Z tego co czytam powyżej to obstawiacie coś innego, już sam nie wiem co myśleć.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...