Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka pytań odnośnie modzenia AHU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapewne temat oklepany ale kilku informacji nie udało mi się nigdzie znaleźć.. Więc, mam silnik 1.9AHU 90 hp przerabiam właśnie turbo na to od AFN. komputer podciśnienia itp. mam ogarnięte. moje pytanie brzmi..

w którą wtyczkę wpiąć zaworek N75 ? co z zaworkiem N18 i co z tym zaworkiem który steruje mi teraz turbiną ?? drugie pytanie brzmi co ze sprzęgłem ? mam jednomasowe koło i zwykłe sprzęgło. jak można je wzmocnić ?

zakładać dwumas od AWX ? czy jest możliwość założyć jakieś mocniejsze sprzęgło pod moje koło w AHU. z doświadczenia nie chcę się pchać w dwumas ;/ i kolejne pytanie przy zakładaniu turbo od AFN muszę mieć też kolektor od AFN ?

proszę o bezpośrednie odpowiedzi :)

Opublikowano

a czemu nie chcesz sie pchać w dwumas? daje sobie nieźle rade przy grubych mocach w B5:whistling: mocniejszego zamiennika sprzęgła pod jendomas nie masz, tylko wzmacnianie w firmach regenerujących, nie ma żadnego fabrycznego zamiennika:whistling: sprzęgła z silników poprzecznych nie pasują, a tam jest juz wybór

Opublikowano
a czemu nie chcesz sie pchać w dwumas? daje sobie nieźle rade przy grubych mocach w B5:whistling: mocniejszego zamiennika sprzęgła pod jendomas nie masz, tylko wzmacnianie w firmach regenerujących, nie ma żadnego fabrycznego zamiennika:whistling: sprzęgła z silników poprzecznych nie pasują, a tam jest juz wybór

Kolego polecasz to od AWX czy BRD ? A AFN jak się spisuje ? :hi:

Opublikowano

AWX bardzo dobrze sie sprawuje na moce 200km i moment koło 400nm, BRD pasuje do skrzyń 6biegowych

Opublikowano

i tak nie zamierzam przekraczać 200 Hp :decayed: więc się rozglądnę za takim sprzęgłem.. a to wszystko pasuje P&P ??

i co z tymi szlachetnymi zaworkami ? :D N75 N18 jak to pospinać kurcze spać przez to nie mogę :decayed:

jak ktoś rozwiąże moją zagadkę i sprawi że moja głowa już nie będzie tak zmącona przez ten temat stawiam 6cio pak :grin:

---------- Post dopisany at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany at 01:32 ----------

Nasuwa mi się kolejne pytanie hm czy przy zmianie kompa na ten od AFN muszę zakładać map sensor ? jak to ogarnąć

nadal nie wiem nic na temat N75 znajomy mówił że musze podprowadzić prąd z bezpiecznika 30A a masę?? lub sterowanie ? z nowego kompa ? jak to jest ? niech się wypowie ktoś kto to ogarniał

Opublikowano

niech mi ktoś powie czym się różni dwumas z AWX od dwumasu w AFN:D

zamiast najpierw wyssać całą wiedzę z internetu na temat swap AHU>AFN ty teraz meczysz z czymś co już dawno zostało wyjaśnione, szkoda nerwów i czasu, sprzęgło i jednomas zostaw w spokoju, zacznie się coś nim dziać, zacznie się ślizgać zaczniesz się tym martwić ale to się zacznie jak zawita pod maskę min 170km 380Nm, przy mniejszych mocach o ile sprzęgło nie jest obecnie w stanie gonni nie ma prawa nic się z nim dziać i o ile nie będziesz strzelał ze sprzęgła, strzelając to i na serii sprzęgło zamęczysz, poco coś ruszać co działa ok, n18 możesz całkiem olać i wywalić, n75 obecny z ahu już się nie przyda, a w jego miejsce możesz wsadzić n18, bezpośrednio z gumowego rozgałęziacza-króćca podciśnienia z grodzi podepnij wężyk na n75, auto 96r. wiec map sensor masz w ecu i nic nie musisz w tym temacie kombinować, podmieniasz ecu i tyle, nie myślałeś okablowanie wpakować od afn? sterowanie do n75 idzie właśnie od ecu, ja tego nigdy nie ogarniałem a każdemu kto chce to robić odradzam to, nie lepiej wsadzić wtryski afn+czip i mieć spokój? efekt może nie powala ale 130km 310Nm wystarczy na początek

Opublikowano

Zagadaj do armisteada co i jak z mapsensorem w ecu, on tylko ogarnia doładowanie do 1,57bar(2570mbar) po tym masz tryb awaryjny, w poliftach map był na dolocie i nie było problemu z podmianą na taki 2barowy a ARL, a tutaj nie wsadzisz takiego mapa w ecu, trzeba kombinować...

A przyda Ci sie jesli łądujesz cos wydajniejszego niz t. AWX:whistling: inaczej będzie dmuchać na pograniczu

Opublikowano

athek nie musisz zmieniać żadnej instalacji. Przykręcasz zaworek N18 w miejsce obecnego N75 i przepinasz wtyczki, pasują w 100% żadnego kombinowania.

Co do sterownika, masz na pewno jednowtyczkowca, z map sensorem 2.5bar. Kupujesz sterownik np. z numerem 028906021CE - jest to sterownik z A4 AFN i najzwyczajniej w świecie go przepinasz. Możesz oczywiście dowolny inny z AFN-a, z tym że np. z Golfa czy Toledo mogą być problemy, wywalać błędy kodowania bo są deczko inne instalacje, na to nie ma reguły.

Jednak problemem może być mapa nastawnika, w AFN-ie są inne, większe wtryski i lekko inna pompa stąd będzie potrzebna korekta dawki na biegu jałowym, ale mimo to auto nie będzie tak chętnie reagowało na gaz jak wcześniej. Żeby to miało ręce i nogi po wymianie sterownika i turbiny, pasuje zrobić korektę przynajmniej mapy nastawnika oraz kąta wtrysku.

Jeżeli będziesz wkładał większe turbo typu BRD lub jakąś hybrydę wtedy map sensor 3barowy z końcówką 051C/A musi zawitać oraz :

- flansza na rurę dolotu

- wylut starego sensora, wlutowanie 3 przewodów, poprowadzenie wiązki + kupno ori wtyczki

Ale jeżeli zostajesz przy turbinie AFN czy AWX nie ma to sensu, bo i tak nie będzie na nich dmuchane więcej niż 1.2 AFN i 1.4b AWX.

Kolektor wydechowy pasuje zarówno AFN jak i AWX/AVF.

Co do sprzęgła, możesz wysłać na obicie kevlarem, lecz przy takich modyfikacjach nawet seryjne AHU na dwumasie przeniesie takie moce bez uślizgów (nie oszukujmy się, ale na seryjnych wtryskach z AHU nie ugrasz po sofcie więcej jak 120-125/300-310).

Moja rada jest taka - ustal co chcesz osiągnąć i wtedy dobieraj podzespoły, buduj od podstaw ale do finału, nie baw się w półśrodki.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...